Pokud máte naftové auto, které splňuje emisní normu Euro 5, tak má jistě nainstalovaný filtr pevných částic. A o ten je třeba se starat. Tedy takzvaně ho regenerovat. Proč je tento postup důležitý? Podívejte se s námi na hlavní důvody.
Prodloužení jeho životnosti
Velký problém těchto filtrů pevných částic je to, že nedokážou fungovat věčně. Jejich udávaná životnost je v rozmezí 150 – 200 tisíc kilometrů. To je samozřejmě individuální hodnota, o které je možné říci i to, že záleží na tom, zda se majitel o filtr stará. Regenerace DPF filtru může výrazně prodloužit právě jeho životnost. Kdo s vozem plánuje delší nájezdy, ten by regeneraci rozhodně neměl podceňovat. Prodlouží tak dobu jeho výměny i o celkem výraznou dobu.
Eliminace problémů
I toto může být jeden z dobrých důvodů, proč se o filtr starat a zajistit jeho pravidelnou regeneraci. Zajistí se tak, že bude fungovat přesně tak, jak fungovat má. Díky tomu budou eliminovány veškeré problémy, které s ním mohou být spojené. Mezi hlavní patří třeba:
- Snížení výkonu vozu
- Svítící kontrolka upozorňující na komplikaci
- Špatné hodnoty při měření emisí
Jeho správné fungování
Pravidelná péče a regenerace je důležitá také proto, aby fungoval tak, jak fungovat má. Není totiž výjimkou, že některá města se rozhodla dokonce i k tomu, že emise namátkově měří. A tím zjišťují, zda vozy mají filtr, nebo ho nemají, či zjišťují i to, jaké jsou hodnoty jejich emisí. Pravidelná regenerace vede k tomu, že eliminujete různé problémy, které z tohoto stavu plynou. Pokud jste toto zanedbávali, doporučíme repas DPF, který je založený na jeho opravě a vyčištění, díky které bude opět moci fungovat tak, jako tomu bylo dříve. Nejde o nijak drahý a složitý postup. Poté už doporučujeme následnou péči nezanedbávat, jelikož je vždy levnější a jednodušší, než řešení jakýchkoliv problémů.