Doporučujeme

HOTELHOUSE.cz

 

Portál o hotelech, pensionech a spa resortech...

Letenky, tipy na cestování, golfová hřiště, restaurace, bary, kavárny a vinárny.

image_14951

10 let ikonické ‘tygří masky’

Před deseti lety Kia představila svůj koncept sportovního kupé s označením Kee. Netrpělivě očekávané premiérové dílo Petera Schreyera, nového šéfnávrháře automobilky Kia, které představila na mezinárodním autosalonu ve Frankurtu IAA 2007, zhmotňovalo základní esence nové designové vize značky Kia a současně přineslo jednu typickou signaturu, která se etablovala coby klíčová součást tváře každého vozu Kia od té doby: ‘tygří masku’.

Dnes již ikonická maska chladiče propůjčuje modelům Kia markantní a sebejistý výraz. Vzhledem k úspěšnému růstu značky Kia v posledních letech je tato sebejistota bezpochyby oprávněná. Prodejní čísla od roku 2006 narostla bezmála na trojnásobek a Kia během tohoto období získala celkem 30 prestižních ocenění Red Dot a iF v oblasti designu. Tygří maska chladiče tak přispěla k designové evoluci značky a celkové změně jejího vnímání v očích zákazníků po celém světě.

Již v roce 2007 se mohla Kia pochlubit vysokými kvalitativními standardy a přidanou hodnotou svých vozů. O tom vypovídala i sedmiletá tovární záruka modelu cee’d, který Kia uvedla v roce 2007. Značka však potřebovala jasnou designovou filozofii a charakteristický výraz vozů, který by zákazníkům pomohl okamžitě rozeznat příslušnost každého z modelů Kia.

V otázkách vývoje designové filozofie dostal Peter Schreyer naprostou svobodu.

„Dostat volnou ruku v nadefinování kompletního designového jazyka automobilky je velice ojedinělé a zároveň jde o mimořádnou poctu. Na koncept Kee se bude jednou nahlížet jako na výchozí bod nové designové vize značky Kia.“ 

Komplexní designovou filozofii značky Kia označil Peter Schreyer slovy „jednoduchost přímky“. K ikonické ‘tygří masce’ uvedl:

„Tvář vozů Kia připomíná tygra – mocného, nepředvídatelného, ale přesto důvěrně známého. Nicméně tento design nezačínal nápadem s tygří maskou. Je to spíše výsledek mnoha hodin práce zaměřené na budování jedinečné DNA vozů značky Kia.“

Peter Schreyer kromě pozice vedoucího návrháře Kia zastává i funkci jednoho ze tří prezidentů společnosti. Je šéfem týmu návrhářů Kia, jenž zahrnuje bezmála 300 lidí pracujících ve třech návrhářských centrech Kia v korejském Namyangu, kalifornském Irvine a německém Frankfurtu.

Deset let po světové premiéře tygří masky chladiče se Kia rozhodla prezentovat svoji nejnovější evoluci „tygří masky“ u nového kompaktního crossoveru Kia Stonic, který posouvá značku do prudce rostoucí kategorie trhu. V současnosti, v nově vytvořené síti Business center Kia v České republice, je k vidění i nejnovější sportovní model Kia s patrně nejzuřivější „tygří maskou“: fastback Stinger, nejrychleji akcelerující vůz (z 0 – 100 km/h za 4,9 s) automobilky Kia v její dosavadní historii. 

Video

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Generální partner portálu:

  

       

Partneři portálu:



 

 

      

Další portály mediální skupiny HMG:

        

     CELEBRITYHOUSE.cz

 

PORTÁLY HMG :

www.carshouse.cz    www.menhouse.cz  www.womenhouse.cz  www.luxuryhouse.cz

www.gastrohouse.cz  www.celebrityhouse.cz  www.cinemahouse.cz  www.househouse.cz

www.kidshouse.cz   www.bookhouse.cz   www.hotelhouse.cz 

www.nicemagazine.cz  www.homemagazine.cz   www.golfmagazine.cz  www.letniservis.cz

 www.inspirovanikrasou.cz  www.sefredaktorzavolantem.cz   www.rozhovoryzavolantem.cz

www.watchhouse.cz  www.luxusniplaze.cz  www.luxurymagazine.cz

www.snehovyservis.cz  www.podcasthouse.cz  www.menhouseman.cz 

www.nejlepsikavarny.cz  www.onlyfashion.cz   www.prazskeprikopy.cz  www.bydletestylove.cz  

www.HMGmagazine.cz

  

TOPlist