Audi A8 L Security je pancéřovaná verze určená nejenom pro významné politiky, ale také pro byznysmeny působící v ne úplně bezpečných oblastech podnikání.
Stejně jako klasická verze i tato vychází z hliníkového rámu Audi Space Frame (ASF). Na ni byly připevněny ochranné pláty z pevné oceli, keramických kompozitů nebo aramidových vláken. V místech spojů se ochranné prvky překrývají. Zesílená okna mají uvnitř vrstvu polykarbonátu, která brání jejich roztříštění, pokud by došlo k jejich poškození.
Celý tento proces trvá 450 hodin, až poté se takto upravená vrací na běžnou montážní linku.
Audi A8 L Security má i celou řadu speciálních prvků výbavy. Už v sérii dostanete komunikační box, ve kterém jsou uloženy důležité elektronické systémy vozu. Box je schovaný v kufru a má hliníkovou schránku s keramickými dvířky. Bez příplatku se montuje i interkom, jehož prostřednictvím lze zevnitř komunikovat s vnějším světem. Reproduktor se nachází v masce chladiče.
Na přání Audi nabízí zesílenou ochranu palivové nádrže nebo akumulátoru, ale také patentovanou technologii nouzového otevírání dveří. Při stisknutí zapečetěného tlačítka při současném zatažení za kliku uvolní pyrotechnické patrony dveře ze závěsů. V nabídce nechybějí ani majáky a příprava pro komunikační systémy používané ozbrojenými složkami.
Audi A8 L Security má certifikaci mnichovského Balistického zkušebního střediska. Poskytuje balistickou ochranu třídy BR7, což je nejvyšší stupeň pro civilní vozidla. Cestující ochrání nejen před palbou z ručních zbraní ráže NATO, ale třeba i před útokem ručním granátem.
Tyto úpravy však přidaly nemálo na váze a dynamické hodnoty se oproti standartní verzi o něco zhoršily. Automobilka z Ingolstadtu nabízí pancéřovanou A8 s dvojicí zážehových motorů: 4.0 V8 TFSI a W12 FSI. Protože ale pancéřování něco váží, oba poskytují dynamiku ani ne srovnatelnou se základním vznětovým šestiválcem 3. 0 TDI.
Zatímco běžné Audi A8 L v motorizacích 4.0 TFSI i W 12 FSI zvládne akceleraci 0-100 km/h za shodných 4,6 s, pancéřovaný model potřebuje o 2,9 s delší čas s osmiválcem (7,5 s). Volba dvanáctiválce ubere z této hodnoty jen čtyři desetiny sekundy (7,1 s). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h. Hnací ústrojí zůstává stejné, tudíž osmistupňová převodovka a pohon všech čtyř kol.
Video je ještě z úpravy před-faceliftované verze, nicméně proces bude velmi podobný.