Audi představuje nový systém, který by měl přinést nejen úsporu paliva, ale také Vašeho času.
Ingolstadtská automobilka šla na boj se spotřebou a tolik omílanými emisemi trochu jinak. K běžného systému start-stop uvedla nový systém Audi Online traffic light information, který si odbyl svoji premiéru na veletrhu výpočetní techniky CES. V čem tento systém spočívá?
Systém je díky SIM kartě vložené do palubní desky připojen k městské sítí semaforů. Díky tomuto spojení přepočítává a predikuje, kdy bude na jakém semaforu zelená. Následně Vám na displeji mezi budíky zobrazí jakou vzdálenost to k semaforu představuje a hlavně, jakou se máte pohybovat rychlostí, aby jste k následující křižovatce přijeli právě na zelenou. Pokud už auto stojí na červené, systém odpočítává čas do zelené. Spolupráce se start-stop systémem navíc zajistí, že je automobil nastartován krátce (pět sekund) předtím, než na semaforu naskočí zelená. Což je velký argument proti odpůrcům tohoto systému, kteří často za jednu z nevýhod systému start-stop považují právě prodlevu, než se automobil nastartuje.
Trochu čísel pro Evropskou unii, výrobce se chlubí až 15% snížením emisí oxidu uhličitého při pohybu ve městě. Logicky se při konstantní jízdě spotřebuje méně paliva, než při neustálém zastovování a zrychlování, tudíž i klesají emise. Systém má však jednu zásadní nevýhodu. Zatím velice málo měst má tu možnost se on-line připojit k systému semaforů. Zatím k tomuto zavedení mají nejblíže ve Spojených státech amerických, kde je aktuálně tento systém testován. Svou výhodu by tento systém mohl ukázat až při nějakém masivnějším zapojení, uvidíme jaká bude budoucnost.
Mimo USA je systém testován například v Berlíně, kde systém Audi Online traffic light information má nainstalováno ve svém autě 25 zákazníků značky, kteří jej mohou využívat na zhruba 1.000 semaforech. Testování probíhá také v italské Veroně, kde je systém schopný se spojit s 60 semafory v takřka celém centru města.