O dvojici BMW M3 a M4 jsme Vás již informovali. Nyní však můžeme doplnit české ceny a základní prvky výbavy. Pokud se Vám tohle auto líbí, berte fixu a kroužkujte si v kalendáři datum 21. června 2014. Na tento den mají čeští dealeři naplánováno oficiální spuštění prodeje. A teď se dostáváme k tomu, kolik budete muset z Vašeho účtu uvolnit.
BMW M3 dorazí s cenovkou 1 822 500 Kč včetně DPH. Kdo zatouží po variantě kupé, která aktuálně nese označení M4, ten bude muset k této sumě přihodit navíc 32 500 Kč. „Cena od“ tedy zní 1 855 000 Kč. Ve srovnání s odstoupivší generací nejde o nijak dramatický rozdíl, což je překvapivé vzhledem k nedávné devalvaci koruny. V českém ceníku najdete pro M3 Coupé částku 1 800 000 Kč.
Oba vozy disponují stejnou technikou pod kapotou a to dobře známým třílitrovým (2979 cm3) přeplňovaným šestiválcem se dvěma turbodmychadly, přímým vstřikem, proměnným časováním ventilů Valvetronic a vaček Double-Vanos. Ten dává celých 317 kW při 5500-7300 min-1 a na zadní kola se přenáší 550 N.m točivého momentu, což je o skoro 40 procent více než dosud. ormovaná spotřeba zase klesla o čtvrtinu na 8,3 l/100 km. Sprint z klidu na stovku zvládnou obě karosářská provedení za 4,1 s, pokud jsou vybavena příplatkovou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s řazením pádly, nebo pákou na podlaze. V základu je šestistupňový manuál, který akceleraci zpomalí o 0,2 s. Maximální rychlost končí obligátními 250 km/h, za příplatek ji lze o 30 km/h zvýšit. Nové modely mají standardně mechanický samosvorný diferenciál, ale aktivní, tedy ovládaný elektronikou. Doplňuje jej kontrola stability DSC.
Elektromechanický posilovač řízení disponuje třemi možnostmi nastavení: Comfort, Sport a Sport+. Stejné režimy má i adaptivní podvozek, ten ale v základu není. Oproti minulé M3 se povedlo ušetřit díky štědrému použití hliníku a karbonu 80 kg hmotnosti, M4 váží 1497 kg. Střechu z uhlíkových kompozitů mají oba, o 23 kg těžší sedan vůbec poprvé v historii. Hliníková je třeba příď s velkými nasávacími otvory včetně blatníků a kapoty, kloubový hřídel a vzpěra zase z karbonu. Olejová vana je vyrobena pro změnu z hořčíkové slitiny.