Menší brácha BMW X6 a nejnovější přírůstek do rodiny "X" je tu!
Bavorští netradičně představují nový model mimo právě probíhající autosalon v Ženevě, model X4 se na výstavišti ve Švýcarsku nenachází a dostáváme se k němu díky fotografiím a videu tohoto modelu. Pokud se Vám BMW X3 nelíbí, nebo se Vám naopak líbí styl SAV BMW X6, je tu nová X4 právě pro Vás. Velikostně a konstrukčně vychází právě z modelu X3 a stává se tak jeho stylovější variantou, která se cenově řadí do rodiny "X" mezi modely 3 a 5.
BMW X6 se na trhu, především tom evropském, uchytilo opravdu dobře a tak BMW v rámci své modelové ofenzívy zkouší ukousnot z prodejního koláče ještě o něco více. Produkční model se od konceptu, který byl představen loňského roku v Šanghaji, podle očekávání liší jen v detailech. Má jiný tvar předního nárazníku, jiné jsou nástavce prahů v barvě karoserie, odlišná optika zadních svítilen a zcela v souladu s očekáváním byl zcivilizován zadní nárazník. Na fotografiích se díváme na variantu s M-paketem.
Pod kapotou nového BMW X4 se bude nacházet šestice motorů, rozdělené v poměru 3:3 pro benzínové a naftové příznivce ve výkonové škále od 135 kW do 230 kW. Všechny tyto motory disponují technologií TwinPower Turbo. Bohužel se tak v nabídce neobjevuje žádný atmosférický motor. Samozřejmostí je na jedné straně pohon všech kol xDrive, na druhé pak prvky EfficientDynamics v čele se systémem Auto Start Stop a rekuperací kinetické energie nebo v případě verzí s osmistupňovým automatem jízda setrvačností.
Co se týče rozdílů oproti BMW X3, kromě změn na designu a splývavé zádi ve stylu kupé, zde budete sedět o 20mm blíže k silnici a na zadních sedadlech se budou cestují (čtyři) cíti sportovněji díky více tvarovaným sedadlům (byť je X4 koncipovaná jako pětimístná). BMW slibuje nejnovější infotainment ConnectedDrive a širkou škálu asistenčních systémů. Ve standardní nabídce nebude chybět variabilní sportovní řízení nebo systém Performance Control.