Po odchodu Chevrolet nám GM do Evropy servíruje automobilku Cadillac.
Fakt, že koncern General Motors má dlouhodobě problémy není žádným tajemstvím. O to více nás na podzim překvapila zpráva právě od GM, že Chevrolet ukončí svoje působení v Evropě. Z některých vozů se stala cenově poměrně dostupná vozidla a co je důležité, poměrně hodně vídaná na našich silnicích. Údajným důvodem k ukončení prodeje vozů se zlatým křížem na kapotě byla přílíšná podobnost a "bratrovražda" mezi nimi a Opelem. Nicméně rozhodnutí padlo a zanedlouho zde nový Chevrolet již nekoupíte.
Po odchodu Chevroletu ze starého kontinetu GM masivně zvýší propagaci a, jak vedení automobilky doufá, také prodejnosti automobilky Cadillac. Tedy luxusní větve koncernu General Motors. Podle automobilky budou veškeré její evropské aktivity založeny na třech pilířích. Prvním je porfolio ryze prémiových modelů, které se navíc v budoucnu ještě rozšíří. Druhým pak zaměření na image značky s přihlédnutím na spokojenost zákazníků, třetí je postaven okolo vyškoleného týmu techniků a manažerů, kteří zde mají zavést v praxi inovativní městskou automobilovou dopravu.
Samotná nabídka má přitom zahrnovat evropské verze kupé a sedanu ATS, sedanu CTS a crossoveru SRX, k nimž se posléze přidá nové SUV Escalade. Od příštího roku pak máme očekávat ještě příchod hybridního Cadillacu ELR, který je bratříčkem Opelu Ampera. Zkrátka portfolio evropské by do několika let mělo být srovnatelné s tím americkým. Dobrou zprávou pro automobilové nadšence je fakt, že na showromu budou vedle zmiňovaných vozidel stát také vozidla jako Chevrolet Camaro (kupé a kabriolet) a také Corvette Stingray (v létě snad už i vrcholná verze Z06).
Nechme se představit jak úspěšná tato strategie bude. My však GM věříme už jen z toho důvodu, že loňský rok byl pro Cadillac velice úspěšný. Ve Spojených státech loni vzrostly prodeje o 22 procent. Na největším trhu světa, v Číně značka v roce 2013 prodala dokonce 50 000 exemplářů. Tedy o 66 % více než předloni.
Na videu se můžete podívat na nový Cadillac ATS Coupé, který by se v rámci rozšířování působnosti značky měl také dostat na evropský trh.