V rámci představení Citroënu C4 Cactus v ČR jsme měli tu čest se v něm kátce svézt.
Tady jsou naše první jízdní dojmy:
Pojďme začít u velmi neotřelého a zajímavého designu. Je to nový směr, do kterého se Citroën pustil už s příchodem C4 Picassa. C4 Cactus je stavbou karoserie odlišný především v přední části, kde jsou na první pohled velmi odlišně rozvržené světlomety, tak i přesto se do základu MPV vrací a nedá se mu charakteristika upřít. Co se týče zadních sloupků karoserie jako by si konstruktéři vzali příklad z modelu DS5.
To co ale opravdu hodně odlišuje tento model je unikátním systémem Airbump. Ten tvoří vzduchové váčky na bočních dveřích a náraznících, které mimo estetického přínosu představují ochranu proti nepříjemným ťukancům a odřeninám, kterým se zkrátka u auta nikdy nevyhnete.
Citroën C4 Cactus na délku měří 4157 milimetrů a je postaven na platformě, kterou využívá také crossover Peugeot 2008. Rozvor náprav 2595 mm je o pouhých 13 milimetrů kratší než u modelu C4. Téměř shodná je také výška 1490 milimetrů.
C4 Cactus vedle velkého displeje přináší také řadu vychytávek, které v dnešním pojetí nemají obdoby. V prvé řadě je to přístrojová deska, která se oprostila od všech přebytečných tlačítek. Pokud zvolíte motor ve spojení s manuální převodovkou, napočítáte jich na středové konzole pouhých čtrnáct. Prvních sedm je přidruženo sedmipalcovému dotykovému displeji, který vedle multimediálního centra Multiciti Connect zobrazuje navigační systém, klimatizaci, obrazový výstup parkovací kamery a veškerá důležitá nastavení. Obrazovka komunikuje v českém jazyce a je standardem pro všechny výbavy Cactusu.
Citroënu C4 Cactus má bohatý vnitřní prostor, skvělá přední sedadla připomínající obývákový gauč, což je velmi pohodlné. Prosklená střecha nepotřebuje díky čtyřvrstvé tepelné a UV ochraně klasickou clonu a dobře to dokresluje ten velký otevřený prostor. Specialitou Cactusu je, že airbag je umístěn ve stropu. Díky tomu vznikla velká objemná schránka a vyšetřil se prostor pro kolena.
Nabídka pohonných jednotek je složena ze sedmi agregátů (čtyři zážehové, tři vznětové). Automobilka uvádí, že se ve srovnání s klasickým hatchbackem C4 podařilo ušetřit okolo 200 kilogramů. Největší úbytek přitom zajistila volba platformy 1 a její optimalizace. Dolů s dalšímy kilogrami se šlo díky použití vysokopevnostní oceli, hliníku nebo nového postupu laserového svařování.
Co se týče jizdních vlastností, tak z prvních jízd nám auto přišlo velmi sympatické a intuitivní na ovládání a v té krátké časové míře jsme nenašli zatím nic co by nám na první pohled nějakzásadně vadilo.
Přidejme něco o spotřebě. Citroën uvádí, že si nejúspornější C4 Cactus vystačí s pouhými 3,1 litru na 100 km. To jsme v rámci krátkých testovacích jízd sice nedokázali ani potvrdit nebo vyvrátit, ale věříme, že se nám tento model ještě dostane do ruky a na udávanou spotřebu se zaměříme.