Jak jsme Vás již informovali zde, Ferrari dnes představilo aktualizovanou verzi svého nejmenšího modelu Califronia. Novinka nese jméno California T a je výraznou modernizací modelu F149, který je na trhu již od roku 2008. Největší změnou, kterou avizuje písmeno T v názvu, je nový motor. Italský roadster dostává osmiválcový, turbem přeplňovaný motor o objemu 3,8 l, který můžete v lehce jiné verzi znát z Maserati Quattroporte a Ghibli.
Pro modernizovanou Californii byla tato jednotka upravena - byl zvětšen objem z 3 799 na 3 855 cm3, což se mimo jiné projevilo ve zvýšení výkonu o 30 koní a točivého momentu o 45 Nm. Dosahuje výkonu 560 koní (412 kW) při 7 500 ot./min., tedy o 1 000 ot./min. výše než u Maserati, točivý moment pak vrcholí hodnotou 755 Nm a přenáší se samozřejmě na kola zadní nápravy. Jedná se první přeplňovanou jednotku u této italské automobilky a tak jsou zde samozřejmě obavy. Nicméně Ferrari slibuje lineární průběh křivky výkonu a zvuk tolik typický pro osmiválcové automobily s koněm ve znaku.
V této konfiguraci agregát udává Californii zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne rychlosti 316 km/h, což je o 0,2 s méně, resp. o 4 km/h více než u dosavadní Californie, průměrná spotřeba přitom klesla zhruba o 15 % na 10,5 l/100 km (při použití příplatkové soustavy HELE zahrnující především start/stop systém). Další změny se odehrály na podvozku, kde jsou nové pružiny, které by měly nabídnout rychlejší reakce na pohyb volantem. Nové jé i (až o polovinu rychleji reagující) adaptivní tlumení Magnaride nově nastavenou kontrolu trakce F1-Trac.
Nový je samozřejmě i design exteriéru, který nachází větší inspiraci v modelehc Ferrari FF a a F12 Berlinetta. Výstavní premiéru má tento vůz naplánovanou na autosalon v Ženevě, budeme tam a přineseme Vám další informace a fotografie.