Dnes, 25.1.2014 byl v italském městě Maranello představen vůz Ferrari F14T, který budou nastávající sezónu krotit jezdci Alonso a Räikkönen. Tento monopost, jehož jméno bylo vybráno na zakládě fanouškovského, internetového hlasování je již 60. v pořadí, který opustil brány této severo-italské továrny. Jsou v něj vkládány nemalé naděje, protože Ferrari od roku 2007 nedosáhlo na titul a to by se mělo s návratem finského jezdce a tímto vozem změnit.
Inženýři Ferrari, stejný jako inženýři dalších týmů, se museli poprat s novými nařízeními pro tuto sezónu. Downsizingové šílenštví se dostali i do tohoto šampionátu a tak vozy pro rok 2014 disponují šestiválcem o objemu pouhých 1600 cm3 dopovaným turbodmychadlem. Mezi další úpravy patří výrazné sražení přídi dolů. Zde to Italové vyřešili po svém a nos jde výrazně dolů už na úrovni předních kol. Vůz F14 T je prvním, na němž se podílel také nový technický ředitel James Allison, který do Maranella přišel v průběhu loňské sezony poté, co se rozhodl opustit Enstone. Hlavní díl práce na konstrukci vozu ale odvedli Pat Fry, Fabio Montecchi a šéfdesignér Nikolas Tombazis. V roli konzultanta působil rovněž legendární konstruktér z Maranella Rory Byrne. Inovace nejsou všechno - “Kdybych si musel vybrat jednu věc, která bude v (nadcházející) sezoně pravděpodobně dominantním faktorem, pak bych si nevybral úroveň výkonu nebo aerodynamický vývoj, řekl bych, že letos bude naprosto zásadní spolehlivost,“ nechal se slyšet Allison.
Nicméně jsou zde i řešení, které u Ferrari známe již nějakou tu dobu. Napřiklad přední zavěšení kol s tažnou tyčí, takzvané pull-rod.
Všechny týmy budou mít poprvé šanci otestovat nové vozy v úterý, kdy začínají první oficiální testy na okruhu v Jerezu. Tuto příležitost nevyužil akorát Lotus, který bude nasbíraná data vyhodnocat ještě z loňského vozu.
Nechme se překvapit, jak tato kombinace bude Italům fungovat.