Doporučujeme

HOTELHOUSE.cz

 

Portál o hotelech, pensionech a spa resortech...

Letenky, tipy na cestování, golfová hřiště, restaurace, bary, kavárny a vinárny.

image_14951

Honda CBR500R | modelový rok 2016 | představení

Model CBR500R vstupuje do roku 2016 připraven na akci díky sérii inovací, která zahrnuje nový agresivní sportovní vzhled, LED světla, větší palivovou nádrž, nastavitelnou přední vidlici či vyladěný zvuk produkovaný novým výfukem přispívajícím k centralizaci hmoty.

Zatímco 471cm3 DOHC motor s výkonem 35 kW a spotřebou 3,4 l/100 km a rám z ocelových lichoběžníkových trubek zůstaly nezměněny, vstupuje CBR500R do nového modelového roku s novým agresivním a aerodynamickým vzhledem Aerodynamické proporce stroje jsou připraveny rozříznout vzduch, zatímco LED světlomet a zadní světlo dodávají motocyklu prémiový charakter. Vizuální přitažlivost dále zvyšují dynamické nové barvy.

Zvětšená palivová nádrž umožňuje delší dojezd, zatímco celkový dojem podtrhují drobná vylepšení, jako je odklopné víčko palivové nádrže, nastavitelná páčka brzdy nově tvarované sedadlo, či klíč zapalování s vnitřním výbrusem.

 

K lepší jízdě přispívá přední vidlice s nastavitelným předpětím, inovovaný buben řazení usnadňující změny rychlostních stupňů či nový tlumič výfuku s vyladěnou vnitřní konstrukcí, jenž vydává ostrý zvuk, jaký si stroj s písmeny CBR v názvu zaslouží.

Na přídi stroje se nachází ostře řezaná kapotáž, kdy každá křivka a každý úhel přecházejí až na sportovně zvednutou záď. Dva zkosené LED světlomety jsou kompaktní, ale vyznačují se vysokým jasem. Společně se dvěma pozičními světly dotvářejí asertivní přikrčené linie modelu CBR500R.

Úzké štěrbiny nad oběma světlomety přivádějí vzduch do vnitřku kapotáže, čímž snižují tlak v oblasti přídě. Otvor ve spodní části štítku omezuje turbulence a přispívá k plynulému proudění vzduchu kolem přilby jezdce.

Linie stroje přecházejí do linií boční kapotáže, která rovněž obsahuje otvory pro lepší aerodynamiku a proudění vzduchu ke vzduchové komoře a výrazné boční štěrbiny. Na obrysovou linii kapotáže plynule navazují boční kryty a palivová nádrž. Všechny linie se navzájem spojují a navazují na sebe. Částečně černé díly kapotáže spolu s bočními panely zdůrazňují a snižují celkové proporce stroje.

Detaily zvyšující komfort jezdce zahrnují odklopné víčko palivové nádrže a 5stupňové nastavení polohy brzdové páčky. Nový „vlnovitý“ klíč je hladší a působí prémiovějším dojmem. Závěsy stupaček jezdce i spolujezdce jsou menší, přičemž stupačky spolujezdce z hliníkové slitiny a integrovaná madla dotvářejí charakter stroje a přispívají k dojmu vysoké kvality. Zadní sedlo je pozoruhodně malé a je zakončeno čirým LED světlem a ostře řezaným (a snadno demontovatelným) ocelovým prvkem pro upevnění blatníku.

Obsáhlý přístrojový panel je tvořen digitálním ukazatelem rychlosti, sloupcovým digitálním otáčkoměrem, počítadlem kilometrů, dvěma denními počítadly, hodinami a digitálním ukazatelem hladiny a spotřeby paliva. Do zapalování je zabudován imobilizér HISS (Honda Intelligent Security System); pod sedlem se nachází prostor pro uložení U-zámku.

Model CBR500R bude k dispozici v šesti barevných provedeních:

bílá Ross White a červená Millennium Red (trikolóra)

žlutá Lemon Ice Yellow / černá Graphite Black

černá Graphite Black / oranžová Candy Energy Orange

červená Millennium Red

bílá perleťová Pearl Metalloid White

matná černá Matt Gunpowder Black

Všechna barevná provedení obsahují bílé dekorační polepy.

Nabídka originálního příslušenství Honda pro CBR500R zahrnuje vyhřívané rukojeti, karbonový přední blatník, kryt zadního sedla, U-zámek, sports tail pack, zadní vnitřní blatník, ochrannou nálepku na nádrž a zásuvku pro nabíjení elektrických přístrojů. 

Osmiventilový kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor u modelu CBR500R nabízí skvělou rovnováhu fyzických rozměrů, pružnosti a výkonu. „Trojúhelníkový“ poměr klikového hřídele, hlavního a vyvažovacího hřídele je velmi podobný řešení použitému u čtyřválcových motorů Honda RR a většina vnitřní konstrukce a technických řešení je převzata přímo ze strojů CBR600RR a CBR1000RR.

Vrtání a zdvih je 67 mm x 66,8 mm; zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a hlavní vyvažovací hřídel je umístěn za válci blízko těžiště motocyklu. Primární převod a převod setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované k vyvažovacímu hřídeli a jeho nízká hmotnost umožňuje motoru volně se otáčet se sníženou setrvačností.

Vstřikování paliva PGM-FI zajišťuje vynikající odezvu plynu, přičemž nejvyššího výkonu 35 kW je dosaženo při 8 500 ot./min. a 43 Nm točivého momentu při 7 000 ot./min.

Motor působí jako namáhaný konstrukční prvek, který prostřednictvím čtyř závěsů na hlavě válců zvyšuje tuhost rámu. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření. Tichý rozvodový řetěz má povrch kolíků potažený vanadem, což snižuje tření a zvyšuje ochranu proti prachu. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm.

Velikost vrtání 67 mm je stejná jako u modelu CBR600RR. Tvar pístů vychází z řešení použitého u modelu CBR1000RR, které snižuje jejich hlučnost při vysokých otáčkách. Tření je sníženo přidáním kroužků na spodní části pláště pístu (úprava, která zvyšuje plochu povrchu a vytváří mezery, v nichž může proudit olej pro zajištění lepšího mazání). Solná lázeň AB1, která se používá po nitridování v solné lázni, vytváří stejně jako u CBR600RR a CBR1000RR membránu chránící před oxidací.

Kliková skříň používá odstředivě litá tenkostěnná pouzdra, která jsou díky stejným roztečím vrtání jako u CBR600RR co nejkompaktnější a nejlehčí. Jejich vnitřní konstrukce klade důraz na snížení ztrát čerpáním, které mohou u zapalování s posunem 180° nastat. Olejové čerpadlo se stejnou vnitřní strukturou jako u modelu CBR1000RR má lepší odvzdušňovací výkon, snížené tření. Hlubší olejová vana snižuje přelévání oleje při prudších průjezdech zatáčkami a při brzdění. Objem olejové náplně činí 3,2 litru.

Šestistupňová převodovka vychází z jednotky použité u sourozenců RR a využívá stejnou konstrukci řadicích ramen a spojovacího mechanismu. V rámci inovací pro rok 2016 došlo s cílem usnadnit provoz ve městech k úpravě napětí pružin bubnu řazení, jenž se navíc vyznačuje novým tvarem střední části. Výsledkem je hladší a snazší řazení. Výsledkem je hladší a snazší řazení.

 

Proudění vzduchu od vzdušníku až po výfuk je co nejpřímější a přepážka uvnitř vzduchové komory rozděluje proud vzduchu mezi oba válce. Nový tlumič výfuku obsahuje dvě vnitřní komory spojené děrovanou trubicí. Je fyzicky kratší, čímž přispívá k centralizaci hmoty, o 2 kg lehčí a s rostoucími otáčkami produkuje ostrý a výrazný zvuk. 

CBR500R má rám z 35mm kosočtvercových ocelových trubek, který je lehký a pevný a poskytuje jezdci dobrou zpětnou vazbu při změně povrchu vozovky. Umístění bodů pro upevnění motoru a vyvážení tuhosti rámu přispívá ke snížení vibrací.

Rozvor kol je 1 410 mm, předsazení a závlek činí 25,5°/102 mm. Tyto hodnoty jsou zárukou pohotového a přesto jistého řízení. Centralizace hmoty, kdy motor je velmi blízko čepu kyvné vidlice, umožňuje hbité zatáčení. Stabilita je zajištěna díky optimálnímu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo. Pohotovostní hmotnost činí 194 kg.

Sedlo je umístěno nízko (ve výšce 785 mm), díky čemuž je Honda CBR500R snadno ovladatelná, zatímco relativně vysoko umístěná řídítka usnadní nalezení sportovní jízdní pozice jezdcům různých výšek.

Celkové rozměry jsou 2 080 mm x 750 mm x 1 145 mm, světlá výška je 140 mm. Palivová nádrž nyní pojme 16,7 litru včetně rezervy a v kombinaci s vynikající úsporností motoru umožňuje dojezd až 470 km.

41mm teleskopická vidlice se zdvihem 120 mm je zárukou dynamické a stabilní jízdy. Pro rok 2016 získal model CBR500R možnost nastavení předpětí odpružení a vidlice jsou zakončeny modrými alumitovými koncovkami. Zadní tlumič Pro-Link nabízí 9 úrovní nastavení předpětí a je spojen s tuhým kyvným ramenem z ocelových profilů. Koncový převod je zajištěn 520mm utěsněným řetězem.

Lehká, 17palcová litá hliníková kola, mají paprsky ve tvaru písmene Y s dutým průřezem. Šířka předního kola je 3,5 palce s pneumatikou 120/70-ZR17, zadní kolo má šířku 4,5 palce a pneumatiku 160/60-ZR17. Přední vlnovitý kotouč o průměru 320 mm s dvoupístovým třmenem doplňuje zadní kotouč o průměru 240 mm s jednopístovým třmenem. Systém ABS je součástí standardní výbavy. 

Technické parametry 

MOTOR

 

Typ

Řadový, kapalinou chlazený dvouválec

Zdvihový objem

471 cm3

Počet ventilů na válec

4

Vrtání & zdvih

67 mm x 66,8 mm

Kompresní poměr

10,7:1

Maximální výkon

35 kW při 8 500 ot./min.

Max. točivý moment

43 Nm při 7 000 ot./min.

Olejová náplň

3,2 l

PALIVOVÝ SYSTÉM

 

Karburace

PGM FI

Objem palivové nádrže

16,7 litru

Spotřeba paliva (WMTC)

3,4 l/100 km

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Startér

Motor

Kapacita baterie

12 V/8,6 AH

Výkon alternátoru

23,4 A při 2 000 ot./min.

HNACÍ ÚSTROJÍ

 

Typ spojky

Lamelová, mokrá

Typ převodovky

6stupňová

Stálý převod

Řetěz

RÁM

 

Typ

Ocelový, kosočtvercové profily

PODVOZEK

 

Rozměry (D´Š´V)

2 080 mm x 750 mm x 1 145 mm

Rozvor kol

1 410 mm

Úhel přední vidlice

25,5 stupně

Závlek

102

Výška sedla

785 mm

Světlá výška

140 mm

Pohotovostní hmotnost

194 kg

ZAVĚŠENÍ KOL

 

Typ vpředu

Konvenční 41mm teleskopická vidlice s nastavením předpětí.

Typ vzadu

Prolink s jedním tlumičem s 9 úrovněmi nastavení tuhosti, kyvné rameno ze čtvercových ocelových profilů

KOLA

 

Typ vpředu

z lehké slitiny, vícepaprsková

Typ vzadu

z lehké slitiny, vícepaprsková

Velikost ráfku Přední

17 x MT3,5

Velikost ráfku Zadní

17 x MT4,5

Pneumatika vpředu

120/70ZR – 17M/C

Pneumatika vzadu

160/60ZR – 17M/C

BRZDY

 

Systém ABS, Typ

2kanálové

Typ vpředu

Jeden vlnovitý kotouč, 320 mm, 2pístový třmen

Typ vzadu

Jeden vlnovitý kotouč, 240 mm, 1pístový třmen

PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA

 

Přístrojový panel

Digitální ukazatel rychlosti, digitální čárový otáčkoměr, dvě denní počítadla, digitální ukazatel množství paliva a ukazatel okamžité spotřeby, digitální hodiny

Zabezpečovací systém

HISS (Honda Intelligent Security System)

Světlomet

3,8 W potkávací 6,4 W dálkový x 2 reflektor

 

Video

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Generální partner portálu:

  

       

Partneři portálu:



 

 

      

Další portály mediální skupiny HMG:

        

     CELEBRITYHOUSE.cz

 

PORTÁLY HMG :

www.carshouse.cz    www.menhouse.cz  www.womenhouse.cz  www.luxuryhouse.cz

www.gastrohouse.cz  www.celebrityhouse.cz  www.cinemahouse.cz  www.househouse.cz

www.kidshouse.cz   www.bookhouse.cz   www.hotelhouse.cz 

www.nicemagazine.cz  www.homemagazine.cz   www.golfmagazine.cz  www.letniservis.cz

 www.inspirovanikrasou.cz  www.sefredaktorzavolantem.cz   www.rozhovoryzavolantem.cz

www.watchhouse.cz  www.luxusniplaze.cz  www.luxurymagazine.cz

www.snehovyservis.cz  www.podcasthouse.cz  www.menhouseman.cz 

www.nejlepsikavarny.cz  www.onlyfashion.cz   www.prazskeprikopy.cz  www.bydletestylove.cz  

www.HMGmagazine.cz

  

TOPlist