Zcela nový výkonný skútr s motorem o objemu 125 cm3, který nabízí více než ostatní: větší variabilitu, 4ventilový motor, který patří mezi nejvýkonnější v dané třídě, či lehký podvozek navržený s důrazem na co nejvyváženější vlastnosti při jízdách ve městě i mimo něj; přitažlivější vzhled díky modernímu stylu a prémiovému osvětlení výhradně z LED diod; více praktičnosti s komfortem pro dva, nastavitelný štítek a velké úložné prostory. K tomu motor s nízkým třením, funkcí Idling Stop pro nižší spotřebu paliva a dojezdem 500km a volitelný systém ABS.
Nový skútr Forza 125 byl navržen pro ty evropské zákazníky, kteří od 125cm3 skútru požadují více: vyšší výkon, lepší agilitu a větší praktičnost. Rozhodující jsou pro ně styl, kvalita a výkon; od svého života očekávají co nejvíce a každý zážitek chtějí prožít naplno.
Zcela nový, elegantní a štíhlý zevnějšek modelu Forza 125 vyzařuje agresivní, sportovní charakter kombinovaný s moderním a dynamickým designem a uspořádáním. Ergonomie pro jezdce i spolujezdce je na prvotřídní úrovni. Přední štítek je výškově nastavitelný pro maximální pohodlí na dálnici i ve městě. Stroj disponuje velkou schránkou (48 litrů, což postačuje pro dvě integrální přilby) pod sedlem, je vybaven 12V zásuvkou v malé schránce a jeho prémiový charakter zdůrazňují přední i zadní světla z LED diod, parkovačky a osvětlení poznávací značky.
Nový, kapalinou chlazený motor o objemu 125 cm3 je čtyřventilový agregát, jehož sací i výfukový systém byl navržen s důrazem na silný zátah ve středních otáčkách a na co největší maximální výkon. Nabízí rychlý rozjezd z klidu, ve své třídě bezkonkurenční dynamickou akceleraci z 90 km/h a špičkový výkon při vysokých rychlostech. Díky technologiím s nízkým třením se tento motocykl vyznačuje působivou spotřebou pouhých 2,3 l/100 km (v režimu WMTC).
Pro snadné manévrování v městských ulicích i pro jízdu na otevřených silnicích je ocelový rám s pečlivě optimalizovaným rozvorem kol a geometrií řízení osazen měkkou 33mm teleskopickou vidlicí a dvěma zadními tlumiči. 15palcové přední kolo spolu se 14palcovým zadním kolem jsou zárukou stability a jistoty ovládání. Brzdová soustava s velkými kotouči (po jednom na předním i zadním kole) může být volitelně vybavena systémem ABS.
Pro model Forza 125 je připravena široká nabídka příslušenství vyrobeného na míru, jež vhodně doplní životní styl jeho majitele. Jako příklad lze uvést vyhřívané rukojeti, zadní nosič či 35litrový horní kufr lakovaný v barvě stroje.
Vzhled a výbava
Vzhledem ke vzpřímené poloze s nohama vpředu je jezdec dobře kryt. Díky plexi štítu, který lze snadno přestavit do jedné ze šesti poloh v rozmezí 120 mm, se stroj dokáže přizpůsobit všem typům jezdců i různým druhům provozu. Pečlivě tvarované sedlo nabízí dostatek prostoru pro dvě dospělé osoby a pod ním se nachází odkládací schránka schopná pojmout dvě integrální přilby. V přední příruční schránce je umístěna 12V zásuvka pro nabíjení elektronických zařízení, která je zároveň dost velká na to, aby se do ní vešla plastová láhev s vodou. Výška sedla činí pohodlných 780 mm.
U tohoto modelu je použita prémiová technologie osvětlení využívající LED diod; zdvojené světlomety s LED diodami doplňují ukazatele směru, které přídi stroje Forza 125 dodávají jedinečný charakter. Ukazatele směru jsou umístěny vysoko v tělech zpětných zrcátek a stereoskopické zadní světlo z LED diod doplňuje osvětlení registrační značky, které rovněž využívá LED technologii.
Stereoskopické téma konstruktéři použili také na přístrojovém panelu. Vysoko umístěné přístroje, které byly navrženy s důrazem na snadnou přehlednost, zahrnují inverzní podsvícený LCD displej. Otáčkoměr a ukazatel rychlosti s výrazným barevným podsvícením se vyznačují elegantními křivkami. Na centrálním LCD displeji se nacházejí hodiny (s velkými čísly), ukazatel množství paliva, údaj o průměrné spotřebě, údaj o spotřebě paliva za zvolený úsek, dvě denní počítadla ujetých kilometrů (A a B), tachometr a ukazatel teploty chladicí kapaliny.
Model Forza 125 pro rok 2015 bude k dispozici v pěti barevných provedeních:
Matná šedá metalíza Matt Cynos Grey Metallic, Kombinace bílé matné perleťové Matt Pearl Cool White a černé barvy, Stříbrná metalíza Moondust Silver Metallic kombinovaná s matnou šedou metalízou Matt Cynos Grey Metallic, Bílá matná perleťová barva Matt Pearl Cool White kombinovaná s matnou modrou perleťovou barvou Matt Pearl Pacific Blue, Černá perleťová barva Pearl Nightstar Black kombinovaná s hnědou Castagna Brown
Podvozek
Ocelový rám, který je hlavní součástí podvozku modelu Forza 125, zajišťuje potřebnou tuhost a pevnost pro všechny jízdní podmínky, se kterými se tento skútr může setkat. Robustní 33mm teleskopická vidlice je doplněna dvěma zadními tlumiči se sedmiúrovňovým nastavením předpětí, jež jsou spojeny s jednodílným hliníkovým kyvným ramenem.
Nízká hmotnost stroje, jež činí pouhých 158kg (159kg s ABS), přispívá nejen k lepším výkonům, ale Forza 125 se díky tomu také lépe ovládá při nízkých rychlostech a při parkování. Konstrukce podvozku zajišťuje stejně dobrou stabilitu na dálnici i agilitu v městském provozu. Ke stabilitě přispívá i rozvor kol, jenž činí 1 490 mm; za skvělou ovladatelnost stroj vděčí geometrii řízení – sklonu přední vidlice 26,5° a závleku 89 mm.
15palcové přední kolo z hliníkové slitiny je obuto do pneumatiky o rozměru 120/70-15, zatímco 14palcové zadní kolo používá pneumatiku o rozměru 140/70-14, jež nabízí maximální trakci a jízdní komfort. Přední kolo je opatřeno jedním brzdovým kotoučem o průměru 256 mm, kterému sekunduje 240mm kotouč na zadním kole. Pro lepší kontrolu při brzdění na kluzkém povrchu může být stroj vybaven systémem ABS.
Motor
Nový čtyřventilový, kapalinou chlazený motor SOHC v modelu Forza 125 disponuje výkonem 11 kW při 8 750 ot./min. a maximem točivého momentu 12,5 Nm při 8 250 ot./min. Vrtání a zdvih činí 52,4 x 57,9 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 11,5:1. Zrychlení z klidu je na velmi dobré úrovni a díky vyššímu výkonu ve středních otáčkách se zlepšila dynamická akcelerace při typických městských rychlostech mezi 40 a 60 km/h. Díky bezkonkurenčnímu maximálnímu výkonu dokáže stroj rychle akcelerovat i při rychlostech nad 90 km/h.
Celý motor byl zkonstruován s využitím technologií pro snížení tření eSP vyvinutých společností Honda; k co nejnižší spotřebě paliva přispívá mimo jiné i důmyslné prostorové uspořádání jednotlivých položek, jako je palivové čerpadlo (jež je zabudováno do klikového hřídele). Kompaktní spalovací komora a systém elektronického vstřikování paliva PGM-FI – jenž je spojen s inovovanou 4,7litrovou vzduchovou komorou a 28mm sacím potrubím – optimalizují rychlost spalování a účinnost chlazení. Nový tříkomorový výfuk je vybaven 400článkovým katalyzátorem pro odstraňování škodlivých zplodin.
Posunutý válec snižuje tření způsobené kontaktem mezi pístem a stěnou válce, čímž přispívá k efektivnímu přenosu energie spalovacího procesu na klikový hřídel. „Zubatá“ litinová vložka s drobnými povrchovými výstupky eliminuje případné deformace a změny průměru vrtání válce. Toto řešení snižuje napětí v pístních kroužcích, čímž dochází ke zmenšení tření.
Kompaktní chladič s vysokou účinností, který je integrován do vnější pravé strany klikové skříně, využívá malý a lehký ventilátor, jenž zmenšuje ztráty třením a snižuje aerodynamický odpor. Valivý odpor uvnitř převodového ústrojí klesl díky použití tří hlavních ložisek s nízkým třením, která jsou konstruována tak, aby zvládala zátěž přenášenou na každé z nich. Hnací řemenice má žebrovitou konstrukci, jež snižuje aerodynamický odpor, zatímco poháněná řemenice omezuje tlak na hnací řemen, čímž se snižují přenosové ztráty.
Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol.
Příslušenství
Pro model Forza 125 bude k dispozici následující originální příslušenství Honda:
- Zadní nosič
- 35litrový horní kufr lakovaný v barvě stroje
- Vyhřívané rukojeti
- Barevně sladěné ozdobné prvky
- Vnitřní taška
- Alarm
- Venkovní plachta
- U-zámek
Technické parametr
MOTOR |
|
Typ | Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový jednoválec SOHC |
Zdvihový objem | 124,9 cm3 |
Vrtání ´ zdvih | 52,4 mm / 57,9 mm |
Kompresní poměr | 11,5 : 1 |
Maximální výkon | 11 kW při 8 750 ot./min. |
Max. točivý moment | 12,5 Nm při 8 250 ot./min. |
Olejová náplň | 0,9 l |
PALIVOVÝ SYSTÉM |
|
Karburace | Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Objem palivové nádrže | 11,5 l |
Spotřeba paliva | ~2,3 l/100 km (dle WMTC) |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA |
|
Startér | Alternátor kombinovaný se startérem |
Kapacita baterie | 12 V-7 AH |
Výkon alternátoru | 232 W |
HNACÍ ÚSTROJÍ |
|
Typ spojky | Suchá |
Typ převodovky | CVT |
Stálý převod | Klínový řemen |
RÁM |
|
Typ | Rám z ocelových trubek |
PODVOZEK |
|
Rozměry (D´Š´V) | 2135 mm x 750 mm x 1455 mm |
Rozvor kol | 1490 mm |
Úhel přední vidlice | 26°5 |
Závlek | 89 mm |
Výška sedla | 780 mm |
Světlá výška | 150 mm |
Pohotovostní hmotnost | 158 kg / 159 kg (ABS) |
ZAVĚŠENÍ KOL |
|
Typ Přední | Teleskopická vidlice |
Typ Zadní | Dvojité |
KOLA |
|
Typ Přední | Hliníkové, lité |
Typ Zadní | Hliníkové, lité |
Velikost ráfku Přední | 15M/CXMT3,50 |
Velikost ráfku Zadní | 14M/CXMT4,00 |
Pneumatika vpředu | 120/70-15 |
Pneumatika vzadu | 140/70-14 |
BRZDY |
|
Systém ABS, Typ | Systém ABS jako volitelná výbava (2kanálový) |
Typ Přední | 256mm kotouč |
Typ Zadní | 240mm kotouč |
PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA |
|
Přístrojový panel | Ukazatel množství paliva, ukazatel teploty chladicí kapaliny, ukazatel rychlosti, dvě denní počítadla ujetých kilometrů (A a B), průměrná spotřeba paliva, spotřeba paliva za zvolený úsek, digitální hodiny, indikátor výměny oleje. |
Světlomet | Napříč umístěný, trojdílný, s LED diodami (dálkové světlo: 2, tlumené světlo: 4) |
Zadní světlo | Kombinované, LED (brzda: 4, zadní světlo: 4) |