Automobilka Kia vyvinula prototyp nové elektrokoloběžky. Nový model vychází z původního konceptu představeného na veletrhu CES 2017; chlubí se poháněným zadním kolem, výkonnou lithiovou baterií a stylovými světly vpředu i vzadu.
Nejnovější koncept osobní koloběžky vyvinutý pro budoucí vozidla značky Kia, by měl usnadňovat ‚mobilitu na prvním a posledním kilometru cesty‘. Při uložení do vozidla se koloběžka nabíjí automaticky s využitím elektřiny vyráběné automobilem za jízdy, aby uživatel mohl hladce dorazit až do cíle své cesty.
U modelového provedení 2019 je klíčové přesunutí pohonu z předního kola na zadní kvůli zvýšení bezpečnosti a stability (lepší rozložení hmotnosti směrem vzad). Konstruktéři značky Kia kromě toho doplnili přední kolo o odpružení v zájmu hladší jízdy po nerovných površích.
Osobní koloběžka je určena pro uložení do osobních vozidel jako jejich součást a mohla by se v krátké době objevit v budoucích modelech značky Kia. Kia chce tímto krokem zákazníkům co nejvíce usnadnit a zpříjemnit život na jejich prvním a posledním kilometru cesty. Využití elektrokoloběžky současně snižuje dopravní přetížení i emise v centrech měst.
Nejnovější verze elektrokoloběžky automobilky Kia je vybavena lithiovou baterií o kapacitě 10,5 Ah. Koloběžka se tak dokáže rozjet až na 20 km/h a na jedno nabití urazí přibližně až 20 km.
Při hmotnosti cca. 7,7 kg je koloběžka velmi snadno přenosná a díky jedinečné konstrukci skládání prostřednictvím tří čepů je lehčí a kompaktnější než všechny podobné výrobky. K ještě vyšší praktičnosti přispívá digitální displej zobrazující stav nabití baterie a rychlost; pro jízdu po setmění je elektrokoloběžka vybavena dvěma stylově tvarovanými LED světlomety vpředu a dvojicí koncových LED světel.
V rámci dalšího možného vývoje plánuje Kia instalaci systému rekuperačního brzdění k prodloužení dojezdu koloběžky o 7 %.
Nepolevující úsilí nabízet zákazníkům prostředky dopravy pro poslední kilometr cesty je v souladu s trendy, na něž upozorňuje výzkum světové poradenské společnosti McKinsey & Company. Výsledky tohoto výzkumu ukazují, že objem trhu ‚mobility na posledním kilometru cesty‘ v USA, Evropě a Číně by měl do roku 2030 vzrůst až na 500 mld. USD.