Motorky jsou ideální pro cestování a poznávání světa. Není lepšího výhledu na cestu než ze sedadla motorky. K výběru správného modelu je však třeba přistupovat stejně zodpovědně jako k výběru slovenske online casino, hodně záleží na tom, kam plánujete vyrazit. Zde jsou některé z nejočekávanějších modelů pro rok 2023 od předních značek.
Honda Transalp
Honda udělala velký rozruch s modelem Africa Twin o objemu 1100 cm3 , ale mezi ním a modelem CB500X, který je ve skutečnosti více zaměřený na silnici s malými terénními schopnostmi, byl stále velký rozdíl. Pro rok 2023 Honda oživuje slavné jméno z minulosti, model Transalp, aby tuto mezeru zaplnila. Původní model Transalp se vyráběl od roku 1987 do konce roku 2000 a byl poháněn motorem V-Twin. Nový model bude pohánět paralelní dvouválec o objemu 755 cm3 s výkonem 91 k. Přední kolo o průměru 21 palců se hlásí k terénním vozům a nový Transalp bude hrát na stále více přeplněném trhu s modely Suzuki a Yamaha. Balíček elektroniky je jako obvykle rozsáhlý, zahrnuje elektronický plyn, přednastavené režimy výkonu, nastavitelnou kontrolu trakce, ABS a motorové brzdy. Namontováno je odpružení Showa (nenastavitelné) a světlá výška činí 8,3 palce. Výška sedadla je 33,5 palce.
Suzuki GSX-8S
Paralelní dvouválcové motory jsou nyní v módě a Suzuki uznala za vhodné naskočit na vlnu s takovým motorem, který nahradil nejen úctyhodný V-Twin používaný v modelech SV650 a V-Strom 650, ale také řadový čtyřválec o objemu 750 cm3 používaný v nahém roadsteru GSX-S750. Model SV650 bude ještě nějakou dobu pokračovat, ale očekává se, že bude postupně vyřazen. Brzy přejdeme k novému modelu V-Strom 800, ale stejně pozoruhodný je i nový model GSX-8S., roadster střední třídy, který je souputníkem modelu GSX-S1000S. Paralelní dvouválec o objemu 776 cm3 je zcela nový a má 270stupňové pořadí zapalování, což mu dává vlastnosti motoru do V, ale v kompaktnějším provedení, které bude také levnější na výrobu a údržbu. Zcela nový je také ocelový příhradový rám a kyvná vidlice. Slibuje být cenově dostupným členem střední třídy sportovních motocyklů s nenastavitelným odpružením KYB, brzdami Nissin, ABS bez IMU a kontrolou trakce. Suzuki má záviděníhodnou pověst spolehlivého inženýra a není důvod pochybovat o tom, že GSX-8S bude jiný.
Triumph Street Triple 765 R
Sportovní motocykl Triumph, který je již dlouho považován za jeden z nejlepších podvozků v motocyklovém sportu, je stále lepší a lepší.Výkon 118 ("R") nebo 128 ("RS" a Moto2) koní, točivý moment 59 N.m a křičící červená čára při 12 000 ot. Zkrácené převodové poměry zajišťují úžasnou akceleraci a obousměrný quickshifter vám umožní vyždímat z něj každou kapku. Podvozek a geometrie odpružení, které se elektronikou vyrovnají modelu Speed Triple 1200RS, zajišťují mimořádně jasné jízdní vlastnosti. K dispozici jsou tři verze: "R", "RS" a nejlepší Moto2 Edition, která se může pochlubit vynikajícím odpružením Öhlins a mnohem sportovnějším postojem díky připínacím řídítkům. Každým rokem se jeho styl stává hranatějším, ale stále je krásný.
Ducati Scrambler 800
Nejedná se o nový model, ale je dostatečně aktualizovaný na to, aby ospravedlnil své zařazení sem. Původní Scrambler se objevil v šedesátých letech a v roce 2015 byl tento koncept přepracován a místo původní jednoválcové jednotky dostal motor V-Twin. Rychle se stal nejprodávanějším modelem značky Ducati a poprvé ji vynesl do první desítky evropských prodejních žebříčků. Navenek vypadá Scrambler 2023 stejně, ale mnohé se změnilo. Je tu nový a devítikilový příhradový rám, kyvná vidlice a pomocný rám, který byl odlehčen o devět kilogramů. Motor je stále Desmodue, vzduchem chlazený V-Twin o výkonu 73 koní. Elektronický plyn umožňuje kontrolu trakce a TC a ABS jsou citlivé na náklon. K dispozici jsou tři modely: Icon, Full Throttle a Nightshift, které se liší v podstatě jen kosmeticky.
Suzuki V-Strom 800DE
V-Strom 800DE je nový motocykl postavený od základu, s ocelovým rámem a odnímatelným pomocným rámem, což je nezbytné pro snížení nákladů na poškození při nehodě. Suzuki se s novým modelem zaměřuje na Yamahu Ténéré 700, což je nelehký úkol, ale alespoň na papíře to vypadá, že se Suzuki povedl. Plně nastavitelné odpružení Showa má zdvih 8,7 palce, což zajišťuje stejnou světlou výšku. Hmotnost je 507 liber se všemi kapalinami a plnou nádrží benzinu. Přední kola už nejsou o pár centimetrů větší, ABS a kontrola trakce jsou víceúčelové a lze je deaktivovat (vzadu pouze u ABS). Elektroniku doplňuje rychlořazení a protiblokovací systém brzd Suzuki a vše se ovládá prostřednictvím barevného TFT panelu.
18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.
Zdroj foto: Skhra.com, Honda, Suzuki, Triumph, Ducati