Stánek mladoboleslavské automobilky na autosalonu v Ženevě nebude jenom o designovém konceptu Vision C, předzvěst modelu Octavia CC, ale také novém modelu "do nepohody", Škoda Octavia Scout. Jak jsme již zvyklí, jedná se o upravenou verzi Octavie Combi ve verzi 4x4, na upraveném a zvýšeném podvozku s ochranným oplastováním podvozku a částečně karoserie. Jsme rádi, že se zde úpravy potkávají s praktičností a nejedná se jenom o designové pozlátko, jak v případě Superbu s paketem Outdoor.
Octavia ve verzi Scout dostává oprosti své čytřkolkové sestře oplastování v částech předního a zadního nárazníku a boční lištu v černém (nelakoveném) provedení. V nových nárazních jsou také stříbrně lakované vložky, které vás před nástrahy terénu zřejmě moc neochrání, ale dobře vypadají. Ve stejné barvě jsou také vyvedena zrcátka a střešní ližiny. Změna nárazníku přinesla také nové mlhové světlomety. A nakonec také nová 17" hliníková kola, na které byly nasazeny pneumatiky s vyšším profilem a tak se zvýšila světlá výška vozu (stejný postup jako u minulé generace). Celkově tento paket dodává vozu robustnější vzhled, než u Octavií, které potkáváme denně na silnicích.
Pojďmě se podívat na změny, které se odehrály v interiéru. Zde Škoda nabízí kůží potažený multifunkční volant, které spolu s koženými sedadly a loketní opěrkou má nový odstín. Jiná je také dekorační lišta, která bude nabízena pouze pro model Scout. Jinak je logické, že v interiéru změn není mnoho.
Jako další, avšak nejdůležitější změnou, je ta na podvozku. Ten byl celkově přizvednut o 33 mm a díky tomu světlá výška vozu činní 172 mm (mírné zklamání, u minulé generaci to bylo rovných 180 mm). Spolu se zvýšenou světlou výškou bude průchodností terénem pomáhat mezinápravová spojka Haldex, zde ve své páté generaci. Celému systém udává dynamika trojice motorů. Nabídka pohonných ústrojí kopíruje motory z Octavie 4x4. K dispozici je tak jeden benzinový agregát 1,8 TSI, který v běžné Octavii Combi 4x4 produkuje 180 koní (132 kW). Standardně je přitom spojen s automatem, zatímco dva diesely dostaly do vínku manuál. Slabší 1,6 TDI nabízí 77 kW (105 koní), druhý pak z dvoulitrového objemu doluje 110 kW (150 koní).
Oficiální ceník zatím není známý. Nicméně u minulé generace činil příplatek oproti verzi 4x4 cca 25 000 Kč. Uvidíme k jaké cenové politice Škoda přistoupí, budeme vás informovat.