Velké změny čekají ultimativní třídu G v roce 2017. Stále doufáme, že nepůjde o úplně novou generaci, ale pouze hodně výrazný facelift.
Zní to sice zvláštně, ale Mercedes-Benz třídy G patří k té hrstce aut, u které si žádnou radikální změnu nepřejete. Většinou nemáme rádi pokud automobilka udělá lehkou změnu ve vnějším designu a to třeba pouze v podobě grafiky světlometů a nové barvy interiéru a vydává hotový výtvor za novou generaci toho onoho modelu, nicméně zde tomu je přesně opačně. Příchozivší změna v roce 2017 bude doufejme evolucí stávající "krabice" a ne její radikální koncepční změnou. Však tento design a původní koncepce auta je tu s námi de facto od roku 1979!
Šířka by totiž měla narůst o 100 mm na celkových 1 860 mm, hmotnost pak pro změnu zamíří díky přidání hliníku dolů. Podle zdrojů zevnitř by se navíc mělo jednat o dvousetkilovou dietu, což již na jízdní vlastnosti bude mít velmi pozitivní vliv. Zatím dobré zprávy. Dorazit do "géčka" by také mělo kompletně nové přední zavěšení, jež bude používat tří- nebo čtyřprvkovou nápravu. Nicméně ruku v ruce s tím i moderní elektro-mechanické řízení, v případě interiéru se pak očekává řadu prvků, na které jsme zvyklí ze třídy C, nebo S. Kabina by navíc měla být tišší, přičemž důraz je kladen také na vyšší komfort a kvalitu posezení jak vpředu, tak vzadu.
Teď k té horší části. Pamatujete se na koncept koncept Ener-G-Force (jeho fotorafie můžete vidět v galerii)? Už tak nějak sám název je předzvěstí nového designu pro třídu G, která by právě odtud měla brát inspiraci. Ne, že by se nám koncept nelíbil, ale doufáme, že nové G si z něj vezme jen to nejnutnější, pro udržení přitažlivosti automobilu a lepšího zasazení do aktuální designové řady. Do podobné situace se zanedlouho dostane i Land Rover se svou modelovou řadou Discovery, do které by měl posléze zapadat také model Defender. Doba si to zřejmě žádá, ale pravověrní fanoušci by určitě byli vděční aby modely jako Defender a nebo právě třída G zůstaly tím čím jsou a pro co byly sestrojené. Drsnými off-roady.
Třídu G čeká také nové zázemí v motorovém prostoru. Konkrétně jde o třílitrové šestiválce, jež mají v benzinovém provedení (M256) produkovat více než 360 koní, zatímco u dieselu (OM656) výkon překročí 300 koní. Na všechna čtyři kola jej přitom bude standardně distribuovat devítistupňový automat.
Na fotografich můžete také vidět neoficiální skicu, která byla vytvořena s použitím prvků představených na konceptu Ener-G-Force.
Podívejte se na video, kde aktuální verze třídy G v úžasném provedení 63 AMG s osmiválcem přeplňovaným dvojitým turbem šplhá po rumunských horách. Více o této medvědí cestě si můžete přečíst v 1. čísle časopisu Carshouse.