Doporučujeme

HOTELHOUSE.cz

 

Portál o hotelech, pensionech a spa resortech...

Letenky, tipy na cestování, golfová hřiště, restaurace, bary, kavárny a vinárny.

image_14951

Objevte nový Volkswagen Arteon Shooting Brake

Volkswagen Arteon prošel v roce 2020 faceliftem. K základní karosářské variantě fastback po modernizaci přibylo i stylové kombi Shooting Brake. Nepokazil batoh na zádech jinak skvělý vůz?

Však málokdy podaří skloubit s elegancí a stylem výchozího sedanu, liftbacku či hatchbacku. Pro zákazníky, kteří tuto kombinaci vyžadují, začaly některé automobilky před několika lety nabízet elegantní kombi typu shooting brake. Bylo jen otázkou času, kdy stylový Volkswagen Arteon tento typ karoserie dostane také.

Objevte nový Volkswagen Arteon Shooting Brake

Vnější design na jedničku

Jak se říká, na dobré věci se vyplatí počkat. V tomto případě to platí určitě. Velký zavazadelník Arteonu na kráse neubral. Naopak. Designéři si se zádí pořádně vyhráli, a před námi tak stojí vůz, kterému styl a eleganci nelze upřít. Na přikrčenou příď v bočním pohledu navazuje postupně se zužující linie prosklení. Pomalu klesá i linie střechy. Strohé zádi opticky velmi pomáhají prolisy a střešní spojler. Decentní a efektní.

Objevte nový Volkswagen Arteon Shooting Brake

Prostorný interiér

Daň za styl přitom Volkswagen Arteon Shooting Brake neplatí nijak vysokou. Řidič se musí vyrovnat se specifiky výhledu šikmo vpřed přes hodně skloněný A sloupek a nízké zadní okno také nemůže výhledem konkurovat běžným kombíkům. Při couvání však tento neduh více než vyváží pomoc parkovací kamery.

Tím výčet mínusů končí. Kdo by čekal, že pod nízkou střechou nebude místo pro vyšší pasažéry, bude zklamán. Sedadla jsou ukotvena příjemně nízko, a tak ani vzadu nemají problém i nadprůměrně rostlí dospělí muži. Obklopuje je přitom perfektně zpracovaný a z příjemných a luxusně působících materiálů vyhotovený interiér. Tradiční strohé tvary ukrývají kombinaci tradice Volkswagenu a nejmodernějších technologií. Nejlépe to dokumentuje palubní deska, které dominují dvě velké obrazovky zasazené do decentních hran.

Od kombi ale zákazník čeká prostor, tedy především prostor pro zavazadla. A tady se mu ho dostane požehnaně. 565 litrů (455 litrů u plug-in hybridu) sice není rekordní hodnota, kufr ale pojme opravdu hodně. Perfektní je šířka celý metr mezi podběhy i padesáticentimetrová výška po plato. Délka kufru činí 115 centimetrů a ložnou plochu i objem samozřejmě lze zvětšit sklopením zadních sedadel.

Objevte nový Volkswagen Arteon Shooting Brake

Motor si vybere každý

Paleta pohonných jednotek Volkswagenu Arteon Shooting Brake je poměrně pestrá. Základní motorizací je zážehová přeplňovaná 1.5 TSI spojená s šestistupňovou manuální převodovkou. Na to, že spaluje benzin, je velmi úsporná a jejích 150 koní klidnému řidiči zcela postačí. Většině prodaných Arteonů ale pod kapotou tepe vznětové srdce. Dvoulitrový turbodiesel může být naladěn na 150 nebo 200 koní. Slabší jednotka je dostupná s manuálem i sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou DSG, ta silnější pouze s automatem.

Zvolit si u ní naopak můžete i pohon všech kol. Právě v této kombinaci je Volkswagen Arteon Shooting Brake asi nejpříjemnějším společníkem na dlouhé dálniční přesuny. Agregát má síly na rozdávání a jeho spotřeba se dá bez problémů stlačit k šesti litrům nafty. Komu by i to bylo moc, v nabídce je plug-in hybridní verze, jejíž normovaná spotřeba činí 1,3 litru na sto kilometrů.

Zapomenout nesmíme ani na zážehový přeplňovaný dvoulitr. Ten je k dispozici výhradně se sedmirychlostní převodovkou DSG a ve třech výkonových verzích. Základní je naladěná na 190 koní, ta střední na 280 koní. Vrcholná verze nese označení R a řidič z ní dokáže vydolovat úctyhodných 320 koní. To už je téměř sportovní náčiní.

Objevte nový Volkswagen Arteon Shooting Brake

Jízdní vlastnosti do nepohody

Z výše uvedených čísel by se skoro zdálo, že toto vozidlo je nějaká ostrá pila na zatočené okresky. Ne, že by se s ním na takových místech nedala užít spousta zábavy. Jeho hlavním teritoriem je ale dálnice a hlavním úkolem konejšení posádky. Interiér je skvěle odhlučněn od motoru, podvozku i aerodynamického hluku.

Podvozek přitom nabízí takřka ideální poměr mezi komfortem a jistotou. To Volkswagen prostě umí. Vůz se přitom snadno proplétá i zatáčkami silnic třetí třídy a popere se i s nástrahami velkoměsta. Při manévrování samozřejmě nesmíte zapomenout, že sedíte v bezmála pětimetrovém voze, chce to ale jen trochu cviku, jako v každém novém voze.

 

Zdroj foto a video: Volkswagen, Auto Podbabská

Video

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Generální partner portálu:

  

       

Partneři portálu:



 

 

      

Další portály mediální skupiny HMG:

        

     CELEBRITYHOUSE.cz

 

PORTÁLY HMG :

www.carshouse.cz    www.menhouse.cz  www.womenhouse.cz  www.luxuryhouse.cz

www.gastrohouse.cz  www.celebrityhouse.cz  www.cinemahouse.cz  www.househouse.cz

www.kidshouse.cz   www.bookhouse.cz   www.hotelhouse.cz 

www.nicemagazine.cz  www.homemagazine.cz   www.golfmagazine.cz  www.letniservis.cz

 www.inspirovanikrasou.cz  www.sefredaktorzavolantem.cz   www.rozhovoryzavolantem.cz

www.watchhouse.cz  www.luxusniplaze.cz  www.luxurymagazine.cz

www.snehovyservis.cz  www.podcasthouse.cz  www.menhouseman.cz 

www.nejlepsikavarny.cz  www.onlyfashion.cz   www.prazskeprikopy.cz  www.bydletestylove.cz  

www.HMGmagazine.cz

  

TOPlist