Modely, které patří do segmentu full-size SUV, mají své fanoušky nejen mezi americkými řidiči. Uživatelé těchto aut si samozřejmě pochvalují prostornost kabiny, jíž může konkurovat pouze segment vanů, ovšem zde se počítá i ložný prostor a možnost táhnout velké lodě. Tady je výběr nejzajímavějších velkých SUV.
Lexus LX 570
Největší SUV v nabídce Lexusu se objevilo na trhu v roce 1996. V té době byl vůz po konstrukční stránce dvojče modelu Land Cruiser. V současné době se prodává od základu nově projektovaná třetí generace, která nemá v rodině Toyoty žádný vzor. Aktuální model debutoval v roce 2007 a v letech 2010, 2012 a 2015 prošel dalšími facelifty. Jeho ceny na americkém trhu začínají v přepočtu na 1,7 milionu Kč.
Vůz pohání motor V8 o objemu 5,7 litru a výkonu 383 koní. Pohon čtyř kol zajišťuje automatická, elektronicky řízená osmistupňová rychlostní skříň. Pohonná jednotka je vybavena diferenciálem typu Torsen s omezením prokluzu s uzávěrkou.
Na seznamu vybavení tohoto luxusního SUV je mimo jiné centrálně umístěná multimediální 12palcová obrazovka. Systém se aktivuje hlasem a pomáhá nalézt zajímavá místa na trase, ale i aktuální informace o hustotě provozu, počasí a cenách pohonných hmot. Na města se navíc můžete podívat v 3D zobrazení. Řidič také může využít barevný Head-Up displej.
Fungování audiosystému má na starosti technologie, kterou vypracovala firma Mark Levinson. Jedná se o soustavu 19 reproduktorů v uspořádání 7.1 o výkonu 450 wattů, kterou odborníci z Mark Levinson vyladili tak, aby co nejlépe vyhovovala akustice vozidla. Doplňuje jej zábavní systém se dvěma monitory, ke kterému lze připojit externí zařízení, jako například herní konzoli, případně využít vestavěný DVD/CD přehrávač.
Cadillac Escalade
Jedná se o jeden z nejcharakterističtějších velkých SUV, které se pro americký trh vyrábějí. Automobil se objevil v roce 1998 jako reakce na modely japonských a německých výrobců. Od roku 2014 se v autosalonech prezentuje již čtvrtá generace tohoto modelu.
V ceníku je uveden pouze jeden motor. Jednotka V8 má objem 6,2 litru a výkon 420 koní. V závislosti na verzi modelu se pohon přenáší na dvě nebo čtyři kola, a to pomocí desetistupňové automatické převodovky. Za bezpečnost zodpovídá systém Magnetic Ride Control, jenž monitoruje cestu tisíckrát za sekundu a automaticky přizpůsobuje práci pohonu stavu vozovky a počasí.
Interiér vozu pojme až osm osob. Dvě přední řady sedadel jsou vyhřívané, přední křesla navíc i chlazená. Na seznamu je také systém Bose s 16 reproduktory, přičemž kvalitu zvuku ještě vylepšují speciální akustické sklo v přední části auta a trojnásobně utěsněné dveře, ale i aktivní redukce hluku – podle výrobce se jedná o nejtišší interiér Escalade vůbec.
Mezi nejzajímavějšími systémy, které vůz nabízí, najdeme i automatický parkovací asistent, obraz z couvací kamery zobrazený na zpětném zrcátku, které při couvání plní roli displeje, a také multimediální systém s dotykovou obrazovkou.
Seznam bezpečnostních systémů je rovněž dlouhý. Je mezi nimi i asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu, asistent varování před kolizí a Surround Vision, který umožňuje pozorovat okolí z ptačí perspektivy.
Ceny tohoto Cadillaca v USA začínají na cca 1,5 milionu korun.
Toyota Sequoia
Zapomenout nesmíme ani na jednu z největších osobních Toyot na trhu. Americká motoristická média zdůrazňují, že se Sequoia ve srovnání s jinými velkými SUV vyznačuje nízkou startovní cenou. Ceny tohoto modelu totiž pohybují v přepočtu okolo milionu korun. Model je na trhu od roku 2010 a nabízejí jej autosalony v Severní Americe a na Blízkém východě. V současné době se jedná o druhou generaci vozu.
Pod maskou SUV se skrývá motor V8 o objemu 5,7 litru, jenž vyvíjí výkon 381 koní. Náhon na dvě nebo čtyři kola přenáší šestistupňová, elektronicky řízená automatická převodovka, která umožňuje rovněž sekvenční výběr převodů. Pohon byl navíc vybaven režimem TOW/HAUL, jenž usnadňuje tažení těžkých nákladů obtížným terénem, a adaptační zavěšení s možností ruční úpravy výšky zadní nápravy podle zátěže. Nutno dodat, že pohonná soustava tohoto modelu dostala certifikát „Ultra Low Emission Vehicle II”, který v některých zemích umožňuje získat zvýhodnění vzhledem k velmi nízké emisi zplodin.
Automobil lze vybavit vytápěnými a větranými sedadly, v interiéru se najde místo pro osm cestujících. Auto má klimatizaci, kterou je možné řídit pomocí rozšířeného hlavního panelu také ze zadního sedadla. Návrháři nezapomněli ani na potřeby uživatelů mobilních telefonů a tabletů: automobil je vybaven řadou elektrických 12V zásuvek, přičemž multimediální systém poskytuje také zásuvku se střídavým proudem.
Na seznamu výbavy pak najdeme systémy Toyota Safety Sense, tedy systém, který předchází srážce s jiným vozem nebo chodcem, obsahující automatické nouzové brždění, systém varování před neúmyslnou změnou jízdního pruhu, aktivní tempomat a automatická dálková světla, která se sama přepínají na potkávací, aby neoslepila jiné řidiče.
Multimediální systém nabízí integrovanou navigaci a přístup k řadě užitečných aplikací, které usnadňují připojení se k sociálním sítím a informačním portálům, ba dokonce umožňují sledovat údaje o počasí v reálném čase. Cestování v zadních řadách mimo to zpříjemní Blu-ray přehrávač s devítipalcovým displejem.
Chevrolet Tahoe
Model Tahoe je na trhu od roku 1995. V současné době sjíždí z výrobní linky již čtvrtá generace tohoto vozu, která si svůj debut odbyla v roce 2015. Ceny auta na americkém trhu startují na 1,3 milionu Kč.
V nabídce najdeme dva motory V8. Jednotka o objemu 5,3 litru poskytuje výkon dosahující 355 koní, zatímco 6,2 litrový motor má výkon 420 koňských sil. Hnací síla se přenáší pomocí šestistupňové automatické převodovky, která umožňuje i ruční řazení rychlostí a režim tažení těžkých nákladů. Automobil je mimo to vybaven uzávěrkou zadního diferenciálu.
Tahoe se může pochlubit couvací kamerou, jejíž obraz se přenáší na centrální obrazovku, a dále čidly usnadňujícími parkování a monitorování okolí v okamžicích, kdy se auto zařazuje do provozu. Další položkou na seznamu výbavy je i monitorování bočních zón a alarm upozorňující na nezamýšlenou změnu jízdního pruhu, a také systém automatického brždění, který funguje do rychlosti 50 mil za hodinu. Inženýři Chevroletu vybavili toto SUV vibrujícím sedadlem řidiče – systém se spustí, pokud některé z čidel odhalí, že hrozí nebezpečí kolize.
V osmimístné kabině najdeme mimo jiné centrální displej, jehož úhlopříčka má osm palců, umožňující kompletní konfiguraci zobrazovaných informací. Řidič může navíc využít i Head-Up displej. Spolujezdci cestující na zadních sedadlech mají k dispozici zábavní systém vybavený Blue-ray přehrávačem.