Nové Audi Q3 nabízí bezpečnost bez kompromisů. V testech Euro NCAP (New Car Assessment Programme), které patří mezi nejdůležitější testy bezpečnosti osobních automobilů v Evropě, obdrželo kompaktní rodinné SUV nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení.
Pro dosažení nejlepšího výsledku v testech Euro NCAP, vyjádřeného pěti hvězdami, musí vůz bodovat ve všech důležitých kritériích. Novému modelu Audi Q3 se to podařilo dokonale – jak z hlediska ochrany dospělých cestujících, tak i v oblastech bezpečnosti dětí, ochrany chodců i cyklistů a asistenčních systémů. K celkovému hodnocení Euro NCAP přispívají 40 procenty výsledky v kategorii ochrany dospělých cestujících, 20 procenty výsledky testů ochrany chodců a cyklistů a 20 procenty zkoušky účinnosti bezpečnostních systémů, které aktivně podporují řidiče – mezi ně patří například systémy automatického nouzového brzdění v městském provozu a na dálnici.
Nové Audi Q3 je těmito technologiemi vybaveno. Jeho sériová výbava zahrnuje bezpečnostní systémy Audi pre sense basic a Audi pre sense front. Poslední uvedený systém řidiče vizuálně, akusticky a hapticky upozorňuje na kritické situace s chodci, cyklisty a ostatními vozidly na základě jejich detekce radarovým senzorem. V případě nutnosti zahájí dokonce maximální brzdění. Součástí sériové výbavy je také Audi side assist, který poukazuje na nebezpečí při změně jízdního pruhu. Audi active lane assist se dodává rovněž sériově. Tento systém pomáhá zabránit nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu. Na přání dodávaný paket asistenčních systémů zahrnuje systém ACA (adaptive cruise assist) pro vysoce automatizovanou jízdu na dálnici a v dopravních kolonách, kamerové rozpoznávání dopravních značek, parkovací senzory plus, asistenta pro dálková světla a asistenta pro stav nouze.
Rovněž v oblasti ochrany cestujících splňuje nové Audi Q3 nejvyšší požadavky. Skelet prostoru pro cestující je z části vyroben z oceli tvářené za tepla včetně tvrzení. Tyto komponenty nalézají uplatnění mezi podélnými nosníky a stěnou oddělující motorový prostor od interiéru, ve středovém tunelu, bočních prazích, střešních sloupcích A a B, rámu střechy a zadních podélných nosnících. Plechy tvářené za tepla včetně tvrzení spojují nízkou hmotnost s extrémní tuhostí a tvoří 26 procent hmotnosti karoserie. Jejich kombinace je základem vysoké pasivní bezpečnosti a tuhosti.
Program Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je realizován konsorciem evropských ministerstev dopravy, autoklubů, pojišťoven a výzkumných institutů. Podílí se na něm dvanáct institucí z osmi evropských států. Euro NCAP testuje a hodnotí pasivní a aktivní bezpečnost téměř všech nových vozidel. Kritéria testů Euro NCAP jsou výrazně přísnější než požadavky evropské legislativy.