Někdy jsou poruchy na voze tak nenápadné, že si jich jen stěží všimneme – mohou ale mít velmi závažné následky, a proto je potřeba věnovat hodně pozornosti stavu jednotlivých součástek ve voze. Regulátor tlaku paliva je součástka, která má za cíl udržet potřebný tlak v palivovém systému. Bez ní by správně nefungovaly palivové trysky a vozu by hrozilo závažné poškození. Co ale dělat, pokud se tato součástka pokazí?
Životnost
Výrobci obvykle neuvádí přesnou dobu použitelnosti, a proto je nutné stav regulátoru zkoumat pomocí profesionální diagnostiky. Aby vám regulátor dlouho a správně fungoval a vy jste se vyhnuli drahým opravám, je vhodné používat také kvalitní palivo. Určitě mu neprospívá palivo s nekvalitním aditivem. Také nezapomínejte pravidelně měnit palivový filtr, který může mít na životnost regulátoru zcela zásadní vliv. Pokud se vám včas podaří objevit nějaké poškození nebo vadný komponent, je nutné jednat rychle, abyste předešli závažnějšímu poškození.
Kdy dochází k poškození a jak to poznáte?
Poměrně běžnou závadou na regulátoru tlaku paliva bývá například protržení membrány. K tomu dochází třeba postupným opotřebením, kdy nejde o vadu, ale o stav způsobený tím, že se auto pravidelně používá. K problémům však častěji dochází, pokud má regulátor nízkou kvalitu nebo je nadměrně přetěžován. Jak poznáte, že máte tento problém? Nejprve se to projeví nestabilitou nebo nepravidelností chodu motoru a postupně se mohou přidávat další projevy.
Dojít může také k zablokování. Za to může nedostatečný nebo naopak příliš silný tlak paliva. Nejčastěji k tomu dochází tehdy, když není vůz delší dobu používán. V takovém případě je vždy nutné obrátit se na odborníka a požádat o pomoc s výměnou vadných součástek. Při jednom se pak dá zkontrolovat i palivové čerpadlo, abyste měli jistotu, že vše funguje tak, jak má, a nedochází k přetěžování, které by mohlo vést k závažné závadě.
Zdroj obrázku: photosbypanda / Shutterstock.com