Nejrychlejší vůz Škoda Octavia Combi rychle prolétl naší redakcí a tady máte naše poznatky.
Škoda Octavia Combi RS 2.0 s benzínovým motorem se tentokrát před naší redakcí dlouho neohřál a vyrazili jsme ho pro vás otestovat. Tento rodinný "sporťák", je nejrychlejší combi škodovka na trhu. V rámci módu sport, je to opravdu živé autíčko.
Rozhodně ho nedoporučujeme někomu, kdo sleduje spotřebu, protože u tohoto vozu se na ni až tak moc nehraje. Je to jen daň za užití si většího výkonu vozu.
I přesto, že tento model byl představen už v září 2015 je to auto, které bychom za naší redakci doporučili i dnes. Je to auto, které je dílensky velmi dobře zpravované a pořád má i v tak silné kategorii konkurentů pořád co nabídnout. Je velmi rychlý a zároveň pořád praktický, takže se s ním nebudete rozhodně nudit.
Octavia RS s benzínovým motorem 2,0 /162 kW (200 k) ve spojení se šestistupňovou převodovkou DSG. Díky kombinaci pohonu všech kol a sportovního charakteru
Model s pohonem všech všech kol ve spojení se šestistupňovou převodovkou DSG. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,6 s a maximální rychlost 244 km/h.
Charakter výkonného vozu podtrhují sportovní designové prvky, výrazná kola z lehkých slitin, sportovní zvuk motoru a sportovně laděný interiér. Všechny modely Octavia RS navíc nabízí i vynikající přednosti modelu ŠKODA Octavia: maximální funkčnost, dostatek místa a nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty.
Třetí generace modelu ŠKODA Octavia RS, která byla na trh uvedena v roce 2013, je u zákazníků oblíbená.
V kombinaci s pohonem všech kol je ŠKODA Octavia RS dokonalým vozem pro všední den i pro volný čas a skutečně univerzální vůz pro téměř kteroukoli situaci. Výkon, technika a užitná hodnota jsou působivé. Hodnoty zrychlení jsou excelentní. S atraktivní kombinací dvouspojkové převodovky (DSG) a pohonu všech kol zrychluje Octavia RS TDI/135 kW za pouhých 7,6 s z 0 na 100 km/h a dosahuje maximální rychlosti 228 km/h. Maximálního točivého momentu 380 Nm dosahuje motor v rozmezí od 1.750 do 3.250 min-1. Kombinovaná spotřeba činí 4,9 l/100 km. To odpovídá emisím 129 g CO2/km.
Moderní pohon všech kol dává vozu vynikající jízdní vlastnosti a působivou trakci i za zhoršených adhezních podmínek. Vůz používá moderní techniku pohonu všech kol, rozdělující hnací moment motoru na všechna čtyři kola v závislosti na aktuální situaci. Kola se neprotočí ani při rychlém rozjezdu nebo zrychlení. Vedle působivé dynamiky jízdy to také přináší maximální aktivní bezpečnost.
ŠKODA Octavia RS 4×4 kromě toho přesvědčí i všemi přednostmi modelu Octavia RS s pohonem předních kol. Technickými přednostmi jsou sportovní podvozek s víceprvkovou nápravou a elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+ pro dynamický průjezd zatáčkou, inovativní progresivní řízení a řada asistenčních systémů pro maximální bezpečnost a komfort.
Označení RS je synonymem sportovních úspěchů značky ŠKODA.. Poprvé použila ŠKODA zkratku RS pro označení modelu v roce 1974. Závodní vozy ŠKODA 180 RS a ŠKODA 200 RS jsou považovány za počátek éry ‚RS’. V sedmdesátých a osmdesátých letech byla legendární ŠKODA 130 RS jedním z neúspěšnějších závodních vozů své doby a kubatury. Dnešní Octavia RS na své úspěchy rozhodně navazuje a mi tento model vřele doporučujeme jako dobrou koupi vozu.