Dostala se nám do redakce, alespoň ve zkráceném testovacím režimu, vrchol ledovce elektromobilů, což je pro nás Tesla S. Už od začátku nás mrzelo, že nebudeme mít tohoto krasavce ve standartním režimu, ale hned po nasednutí do něj, jste rádi za každý okamžik, který v něm můžete strávit.
Design tohoto vozu je velmi zdařilý a dílenskému zpracování se nedá snad vůbec nic vytknout. Tesla „S“ je na rozdíl od jiných elektromobilů „opravdovým autem“. Nebojíte se ji postavit mezi prémiové značky ostatním automobilek, protože svojí vizáží jim může značně konkurovat a to v době futuristických elektromobilů je určitě cesta tím správným směrem.
Tesla S vás hned na začátku dostane ale i velmi dobrými jízdními vlastnostmi a pořádnou dávkou luxusu tohoto vozu. Při ujetí pár kilometrů s tímto vozem, vás napadají hned velikášské myšlenky typu, ano toto je budoucnost cestování… Neskutečné charisma tohoto vozu spolu s elegancí, sportovně dynamickou silou a alternativním pohonem je toto auto skvost mezi elektromobily a možná že nejen mezi nimi.
Hlučnost:
Hlučnost se neliší od ostatních elektromobilů a tak v tomto snad jednu připomínku za všechny vozy s tímto pohonem. Nám by se líbilo, kdyby byl zvuk malinko upravený a auto by tak vydávalo podobné zvuky jako jejich benzinový a naftový kolegové, občas se vám totiž stane, že při průjezdu, kde potřebujete, aby vám uhýbali lidé, prostě neuhnou, protože vás neslyší…
Výbava:
Výbava tohoto vozu by se dala nazvat přímo hvězdná. Komfortní ovládání z centrálního 17“ displeje, trvalé připojení k internetu prostřednictvím 3G sítě, klimatizace, navigace s příjmem dopravních informací, Autorádio s příjmem digitálního vysílání, přehrávač MP3, USB slot, elektrické ovládání oken a zrcátek, elektro chromatické zrcátka, HD parkovací kamera, parkovací senzory, xenonové světlomety, Keyless entry = klíč se nemusí vytahovat z kapsy, vysouvací kliky, otevíratelná prosklená střecha. To je jen malý výčet toho co Tesla S model Signature Performance má.
Dojezd a výkon:
Dojezd je u tohoto modelu dalo by se říci, že až neskutečný a s ostatními elektromobily vlastně neporovnatelný. Zatímco jeho konkurenti jsou na dojezdových 150 km, Tesla S se umí dostat až na úctyhodných 450 km. Je pravda, že je to velmi závislé od vašeho stylu jízdy a těžké noze na plynu, ale v úsporném a velmi pohodovém režimu jsme ujeli s „S“ dokonce 485 km. Teď si určitě říkáte, že je to prostě ale elektromobil a jeho výkon je velmi omezený. Opak je pravdou, pokud nebudete zrovna testovat vzdálenost ujetých kilometrů a pořádně si přišlápnete na plynový pedál, budete se přímo divit, jak velkou a dynamickou sílu tohle auto má a že při výkonu 310 kw a 416 koňských sil, 600 Nm, v rozsahu obrátek 0 - 5300 ot/min, budete pomalu trhat asfalt z vozovky. Je pomalu až neskutečné jaký má tento elektromobil tah. Prostě Tesla S má neskutečné zrychlení. Jen se ale tímto stylem rychle rozlučte s dojezdem 450 km…
Další výhodou a někdy i nevýhodou u modelu Tesly S je to, že ať přijedete, kam přijedete, všude budíte náramnou pozornost a je jednou jestli mužů a nebo žen, někdy sem si připadal, že jsem okukován více, než když jsem testoval Jaguára a nebo Ferrari. Prostě „S“ je takový malý zázrak a možná i kočko-lapka v elektromobilech.
Dobíjení:
Co se týče nabíjení, tak to zatím v české republice není úplně ideální i když v Praze už nebudete mít až takové problémy. Časy dobíjení - Tesla Supercharger: 0 - 80% 40minut, to jest 30 minut => 320km, 3 fázová zásuvka 32A: 0 - 95% 4 hodiny, 1 hodina => 110km a pokud byste přistoupili na dobíjení obyčejnou domácí zásuvku, tak vás čeká rovných 24 hodin času.
Oficiální nabíjecí stojany Tesla se zde zrovna neplánují, ani podle nových aktuálních výhledů společnosti zveřejněné tento týden... Za to ostatní firmy na tuzemském trhu už se dávno snaží, aby tento způsob dopravy byl do budoucna co nejpohodlnější.
Model Tesla S je vlastně „skoro“ bezúdržbové auto a klasický servis prostě jen tak neuvidíte. Jediné co vás zajímá je převodovka a pneumatiky a to jak všichni víme, nejsou zrovna časté záležitosti.
Cena:
Cenové rozpětí modelu je od 1.850.000 Kč a nejdražší námi testovaná verze stojí 2.750.000 Kč. Na auto jsou velmi dlouhé čekací lhůty, ale dobrá zpráva je, že ve specializovaných autobazarech se už dá v dnešní době Tesla S také sehnat. Modelů Tesly S se za loňský rok prodalo přes 20.000 ks.
Na závěr doufáme, že se nám model Tesly S ještě alespoň jednou dostane pod ruku a že vám pak přineseme více informací k tomuto krásnému, charismatickému a hlavně ekologickému vozu.
Technické parametry:
Rozměry (d x š x v) | 4970 x 2187 x 1445mm |
Rozvor | 2960 mm |
Počet míst | 5 |
Hmotnost | 2100 kg |
Objem zavazadel | 150 litrů v přední části + 744 / 1645 litrů v zadní části vozu |
Motor | Střídavý asynchronní 310 kW = 416 k, vzadu, zadní náhon |
Točivý moment | 600 Nm, v rozsahu obrátek 0 - 5300 ot/min |
Převodovka | pevný převod, elektronicky ovládaný směr otáčení |
Akumulátor | 85 kWh Lithium Ion, maximální zatížitelnost více než 310kW |
Časy dobíjení | Tesla Supercharger: 0 - 80% 40minut, to jest 30 minut => 320km |
Maximální rychlost | 210 km/h - elektronicky omezena |
Zrychlení | 0 - 100 km/h .... 4.4 sekundy |
Dojezd | podle Evropské normy NEDC v souladu ECE R101 .... 502 km |
Topení | elektrické + reverzní klimatizace, vyhřívané sedačky |
Další výbava |
komfortní ovládání z centrálního 17“ displeje, |
Cena námi testovaného vozu: | 2.750.000 Kč |