Automobilky Toyota a Honda pracují na systému mobilní elektrárny. Jde o generátor zahrnující autobus na palivové články umožňující přepravovat velké množství vodíku, přenosná zařízení pro externí napájení a přenosné baterie.
Obě automobilky chtějí vytvořit systém mobilní elektrárny a zahájit poloprovozní testování dodávek elektřiny spotřebitelům. Systém nazvaný Moving e je mobilní a jde ho využívat v době katastrofy.
Pomůže s řešením kritické situace dodávkami elektřiny do zasažených oblastí, ale uplatnění najde i v normálních časech, například pro zásobování elektřinou na venkovních akcích či festivalech.
Nasazení vypadá tak, že mobilní externí generátory elektřiny a mobilní baterie načerpají elektřinu z autobusu s palivovými články, ten zde slouží jako zdroj energie, a dodají elektřinu spotřebičům.
Vozidlo na palivové články vyvinuli podle autobusu Toyota FC Bus. Je vybaveno dvojnásobným počtem vysokotlakých vodíkových nádrží, čímž výrazně narostl maximální objem převáženého vodíkového paliva, a nabíjecí stanice tak dokáže zajistit vysoký výkon a vysokou kapacitu výroby elektrické energie. Vyprodukuje až 454 kWh při maximálním výkonu 18 kW.
Nabíjecí stanice má navíc na palubě prostor, kde lidé mohou dočasně složit hlavu, a poslouží tak nejen jako dopravní prostředek, ale i jako místo k odpočinku v dobách katastrofy.