Volkswagen usiluje o rychlé rozšíření elektromobility a zintenzivňuje své aktivity v oblasti výstavby nabíjecí infrastruktury. Koncern Volkswagen vybuduje do roku 2025 v celé Evropě celkem 36 000 nabíjecích přípojek, z toho 11 000 zajistí značka Volkswagen. Nabíjecí stanice budou k dispozici u všech výrobních závodů Volkswagen – a také u cca 3000 prodejců Volkswagen ve všech větších městech. Volkswagen navíc obsazuje další lukrativní obchodní oblasti, týkající se nabíjení, a to dceřinou společností pro nabíjecí infrastrukturu Elli (Electric Life) a nabíjecí službou „We Charge“. Koncern Volkswagen investuje do výstavby nabíjecí infrastruktury v místech evropských výrobních závodů celkem 250 milionů eur. Společnost zároveň požaduje po politické scéně rychlé přijetí dalších opatření včetně jejich realizace, aby mohlo být v Německu vybudováno ještě více nabíjecích stojanů.
Výstavba infrastruktury pro všechny varianty používání
Volkswagen odhaduje, že v budoucnosti bude 70 procent všech nabíjecích procesů realizováno doma nebo na pracovišti. Jeho dceřiná společnost Elli vyjde od roku 2020 vstříc požadavkům firem i soukromých zákazníků kompletní nabídkou řešení pro nabíjení – od cenově dostupných nástěnných nabíječek včetně montáže až po vhodné tarify pro odběr ekologické elektrické energie. U výrobních závodů Volkswagen v celém Německu vybuduje značka celkem 4000 nabíjecích přípojek pro zaměstnance, z nichž mnohé budou volně přístupné i pro veřejnost.
Přibližně jedna čtvrtina všech nabíjecích procesů se uskuteční na veřejných nabíjecích stojanech. Zákazníci budou mít díky službě Volkswagen „We Charge“ přístup k více než 100 000 nabíjecím přípojkám v celé Evropě – a výhledově jich má být až 150 000. Plány navíc zahrnují partnerství s maloobchodními řetězci, aby mohli zákazníci komfortně nabíjet své vozy během nakupování. První krok učinilo již Tesco ve Velké Británii, další obchodní řetězce budou následovat.
Volkswagen vytvořil důležité předpoklady také pro nabíjení při cestování na velké vzdálenosti po dálnicích. Modely rodiny ID. nabídnou dlouhý dojezd a jsou kompatibilní s rychlým nabíjením. ID. 3* může být v závislosti na výbavě nabíjen výkonem 100 až 125 kW. Volkswagen kromě toho, společně s průmyslovými partnery ve společném podniku IONITY, vybuduje do roku 2020 v celé Evropě 400 rychlonabíjecích stanic s až 2400 nabíjecími přípojkami podél dálkových silnic a dálnic.
Volkswagen nyní navíc rozšiřuje rychlonabíjecí infrastrukturu také do měst. Prvních 28 rychlonabíjecích stojanů mimo dálnice bude zprovozněno již na konci června ve Wolfsburgu. Tyto stojany jsou součástí daru společnosti Volkswagen AG k 80. výročí založení města Wolfsburg.
Volkswagen vyzývá politickou sféru k větší podpoře
Výstavbu nabíjecí infrastruktury v bezprostřední budoucnosti je však nutné ještě výrazně urychlit. Jen v Německu má podle koaliční smlouvy vzniknout do roku 2020 více než 100 000 dalších veřejných nabíjecích přípojek. Dosud jich existuje jen zlomek. Volkswagen je přesvědčen o tom, že i zde je zapotřebí silnější zapojení a větší podpora politické sféry. Je nutné bez prodlení vytvořit nezbytné rámcové podmínky pro rychlou výstavbu infrastruktury, například úpravami nájemního a stavebního práva nebo rozšířením podpory pro nabíjecí infrastrukturu na veřejných i zpoplatněných parkovištích.