Již nějakou dobu se spekulovalo o konkurenceschopnosti tohoto sportovního modelu, nástupci legendárního Karmann-Ghia. Zde jsou potvrzené zrávy. Nebude se jednat o nový model, ale o facelif, jak jsme u většiny automobilek a také u koncernu zvyklí. Tento aktualizovaný vůz, se v celé své parádě představí za pár dnů na autosalonu v Ženevě.
Co se týče designu, změny nejsou až tak markantní, na druhou stranu, proč měnit něco, co je líbivé a funguje. Většího počtu úprav se ale dočkala přední část, je zde vidět jistá inspirace bratříčkem Golfem, zejména ve verzi GTI. Nicméně Scirocco si jde stále svoji designovou cestou a to je dobře! Zadní část je takřka totožná, změna přichází v podobě nové grafiky a tvaru zadních světel. Co se týče změn v interiéru VW se honosí pojmem kvalitnější materiály. To samozřejmě z fotky neposoudíme, tak jim prozatím budeme muset věřit. Nicméně na první pohled se dá konstatovat, že tvarové a další změny nejsou v interiéru nijak markantní. Ba právě naopak. Na přepracované palubní desce přibyly v její horní čási ukazatele plnícího tlaku turbodmychadla, teploty oleje a stopky, nová je přístrojová deska, volant, některé výdechy ventilace a pochopitelně nabídka obložení palubky a čalounění sedadel. Co je pro nás nepochopitelné je přítomnost staré verze palubního Infontainmentu. Proč nedostává Scirocco nový systém známý například z Golfu, když jeden z nejmenších - Polo, ho po svém faceliftu zařadil mezi prvky výbavy?
Dobré zprávy však jsou, že hlavní a nejmarkantnější změny se odehrály po kapotou. Zde nezůstal kámen na kameni a do nového modelového roku přichazí Scirocco se všemi agregáty upravenými. Základní agregát 1.4 TSI posiluje na 125 koní. Verze 2.0 TSI se nově nabízí ve vývojových stupních 180 a 220 koní. VW Scirocco ve své vrcholné verzi R bude nadále nabízet také 2.0 TSI, zde však nově vyladěný na celých 280 koní. Nabídku uzavírají dvě dieselové varianty 2.0 TDI ve verzích 150 a 184 koní.