Desítky tisíc kilometrů na cestách, týdny bez domova a rodiny a několikatunový kolos nákladu za zády. Práce řidičů kamionů není rozhodně snadná a vyžaduje pevné nervy a pořádnou dávku trpělivosti, síly i odvahy. Nomádi silnic musejí kromě neuvěřitelně dlouhých přejezdů často zdolávat i extrémní situace a náročné terény. O tom se můžete sami přesvědčit díky světově úspěšnému pořadu „Nejdrsnější kamioňáci světa“, který právě vysílá stanice Spektrum. My vám nyní ukážeme, jak si mnozí kamioňáci zútulňují, zdobí a zdokonalují své kabiny. Ty jsou totiž po většinu času jejich druhým domovem.
Řídit kamion je pěkná fuška. Kromě řízení a soustředění se na okolní provoz musíte nakládat, doručovat, navigovat, opravovat, doplňovat, čistit nebo vykládat. Proč si proto cestování neulehčit a co nejvíce nezpříjemnit. Základem pohodlné jízdy je kvalitní výbava samotného kamiónu. Neměl by chybět tempovat, díky kterému nemusejí řidiči neustále držet nohu na plynu, kvalitní klimatizace, aby se neroztekli horkem, nebo vyhřívaný volant, zpětná zrcátka a přední sklo v nepříjemných mrazech. Nemělo by chybět ani bezpečnostní zařízení, které kamioňáky probudí, když si během řízení neplánovaně zdřímnou.
A co takhle masáž? Žádný problém. Nepohodlné sedadlo mění někteří řidiči za relaxační křeslo, které jim masáží zad zpříjemňuje nekonečně dlouhou kolonu na dálnici. Pro mnohé je samozřejmostí instalace audio a video systému. Není nad to si při brázdění silnic pustit pořádnou muziku a během pauzy mrknout na nějaký ten film. Někteří řidiči mají ve svých vozech parádní televize a dokonce i satelit. Pokud mají v kabině zabudované posilovací náčiní, mohou při jízdě posilovat stejně jako Lincoln Hawk ve filmu Over The Top v podání Silvestra Stallona. Kamioňáci si občas ulítávají na špičkovém osvětlení, barevných LED diodách a podsvícené elektronice.
Kabiny jsou vybavené i telefonem a vysílačkou, prostřednictvím které si řidiči předávají potřebné informace. Údajně se přes ně občas i domlouvají, jak pozdržet nějaké ty závodníky. Vzhledem k tomu, že nemají příliš volného času, vynechávají často návštěvy restaurací a stravují se přímo ve svých mobilních příbytcích. Mnozí kamioňáci mají k dispozici ledničku, integrovanou mikrovlnku nebo vařič připojený na plynovou bombu. To však není všechno. Interiér doplňují nejrůznější úložné prostory, stolky, pohovky a samozřejmě postel. Ta je většinou umístěna v prostoru za předním sedadlem. A rozhodně to není žádné nepohodlné lehátko. Kamioňáci chtějí mít svůj truck pořádně vymazlený a sladěný do jednoho stylu. Meze se rozhodně nekladou.
Kabiny zútulňujíbarevné koberce, stylové čalounění, kožené obložení stěn a dveří, dřevěný nábytek, propracované palubní desky, nejrůznější malby, fotografie, obrazy a stylové závěsy, které v případě potřeby zakryjí i přední sklo. Některým fajnšmekrům zdobí interiér i kůže a doplňky z dílny Louis Vuitton nebo propracované graffiti.
Interiéry bývají černobílé, zlaté, růžové, zelené i modré. Záleží jen na vkusu truckera. Američan Mike Machado si například svůj kamion dokonce předělal na luxusní pojízdný bar s tanečním parketem. Místo zboží dnes vozí VIP klientelu. Největší kamion na světě, který je zapsán v Guinessově knize rekordů, nabízí tři salonky s hudební aparaturou a pojme až čtyřicet lidí.