Audi udělalo svou prezentaci modelu pro vytrvalostní závody velice stylovou a nechalo R18 e-tron jezdit po ulicích Le Mans.
Pro rok 2014, sérii vytrvalostních závodů pro třídu LMP1 Audi předvědlo svůj přepracovaný model v nových barvách a s úpravami pro letošní rok. Když představit novinku, tak stylově a se vší parádou, Tom Kristensen, devítinásobný vítěz 24 hodin Le Mans, s ním za doprovodu fotografů a televizních kamer vyrazil do běžného provozu od katedrály Saint - Julien du Mans v centru města a dojel až na slavnou závodní trať - Le Mans. Skoro by v tomto počinu šla hledat i tradice. Ten samý jezdil obdobným způsobem představil v roce 2006 Audi R10 TDI, nicméně v ulicích Paříže.
Nová evoluce modelu R18 e-tron quattro byla v naprosto běžném provozu, kličkovala mezi cyklisty, ale i kamiony a v tu chvíli nebyl nikdo, kdo by se za závodním speciálem neotočil. Audi R18 e-tron quattro je pro letošní sezónu samozřejmě připraveno v souladu s novými pravidly pro 24 hodin Le Mans a mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship). Nová pravidla se i zde (podobně jako ve formuli 1) snaží udělat všechny vozy, co nejvíce podobné, aby naplno vynikly jezdecké vlastnosti a neprojevoval se moc kapitál a zkušenost automobilky. Jestli je to takhle dobře, to necháme na Vás.
Pod novými barvami karoserie se ukrývají i změny v technice a nejde přitom jen o pár drobných úprav stávající specifikace. Proslýchá se, že vývoj této konkrétní verze trvá již od roku 2012 a ingolstadstí si na ní dali extrémně záležet. Například objem motoru V6 TDI se pro letošní rok zvýšil z 3,7 l na rovné čtyři litry a upraveny jsou i systémy rekuperace kinetické energie a elektromotory. Doposud smělo Audi používat pohon všech kol pouze při rychlostech nad 120 km/h. Avšak čtyři poháněná kola znamenají výhody v oblasti trakce zejména v nízkých rychlostech, například když jezdec akceleruje na výjezdu z pomalé zatáčky. V letošním roce už toto pravidlo, omezující rychlost, neplatí. Zde bude právě pro Audi opravdu velká výhoda.
V přední části vozu je uložena zcela nová jednotka elektromotoru a generátoru MGU (Motor Generator Unit), společně s diferenciálem. Systém je propojen s předními koly dvěma hnacími hřídeli. Při brzdění je kinetická energie závodního vozu přeměňována na elektrický proud, jehož prostřednictvím je roztáčen setrvačník v optimalizovaném zařízení pro přechodné uložení energie, které je umístěno v kokpitu vedle jezdce. MGU během akcelerace rekuperovanou energii opět přeměňuje a využívá ji k pohonu předních kol.
28. a 29. března jsou důležitá data pro nové R18 e-tron quattro, zúčastní se totiž oficiálních testů FIA WEC ve francouzském Le Castellet a stejně jako jeho konkurenti nastoupí k prvnímu ostrému závodu 20. dubna v britském Silverstone.