Nejmenší přírůstek do sportovní rodiny Ingolstadtského Audi přichází na český trh. Má 231 koní, které jsou distribuovány na vozovku pomocí pohonu quattro.
Přivítejte "prcka" v rodině S! Audi S1 Sportback quattro přichází na českých trh, stává se tak po uvedení Audi S8, tedy vlajkové lodi ve sportovní úpravě.
O pohon čtyřmetrového auta se stará přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 170 kW (231 k) a 370 N.m, což ve spojení s nízkou hmotností a pohonem všech kol quattro, zajišťovaném mezinápravovou spojkou Haldex se jedná o poměrně zajímavá čísla. Ostatně hodnoty zrychlení to potvrzují: maximální rychlost je omezena na 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zabere jen 5,8 sekundy u 3-dvéřové verze a 5,9 u varianty Sportback.
Mezinápravová spojka Haldex tu není jenom pro připojení zadní nápravy při snížené trakci předních kol. Haldex poslední generace permantně posílá na zadní nápravu zlomek výkonu a navíc v S1 je spojen s elektronickou uzávěrkou diferenciálů, která by měla zlepšit průjezd zatáčkou. Jak systém funguje se přesvědčíme v praxi. Systém bude kooperovat s přibržďováním kol, o které se budou starat brzdy o průměru 310mm.
Pojďmě nyní k ceně. Jak jsme již avizovali, základní verze se u českých dealerů objeví za 769 900,- Kč. S touto cenovkou přichází také základní výbava, která bude obsahovat například 17" litá kola, bi-xenonové světlomety, automatickou klimatizaci, sportovní anatomická sedadla, sportovní (na přání dole zploštělý) tříramenný kožený volant, ocelové pedály či rádio se čtyřmi reproduktory.
Těšte se na test ostrého "prcka" z dílen Audi.