Mercedes-Benz zaslouží obrovskou pochvalu za používání motorů, které mají koule! V poslední verzi modelu C63 AMG ještě jako jeden z posledních mohykánů dokonce s atmosférickým plněním. EU a všechny další zelené instituce jsou bohužel neúprosné a tak se lehký downsizing nevyhne ani tomuto modelu.
Mercedes-Benz C63 AMG, sportovní ikona střední třídy, která si nenechá nic líbit od M3, ani Audi RS4. Limuzína, kupé, ale dokonce i kombi s dokonalým zvukem končí (aktuálně se dá zadat do výroby ještě kupé verze C63), automobil, který pod svými útrobami ukrýval 6,2 litrový osmiválec s naprosto dechberoucím zvukem dostane ve své další evoluci menší motor.
Na downsizing si zvykáme velmi těžko, ale u takto ikonického modelu je to na zatlačení slzy. Nicméně Mercedesu nic nevytýkáme, spíše je litujeme. Podle prvních zpráv by se v nové AMG verzi odvozené od třídy C měl objevit dvakrát přeplňovaný benzinový osmiválec o objemu čtyř litrů. Tento motor bude představen v chystaném supersportu GT AMG, který by se měl napasovat mezi SLK a budoucí SLS. Blok agregátu má stejnou architekturu s dvoulitrovým čtyřválcem známým třeba z modelu A 45 AMG. Motor samotný má poskytovat výkon mezi 358 kW (480 k) a 432 kW (580 k). Konkrétně C63 AMG (pokud se tak bude jmenovat), by se mělo pohybovat někde kolem hranice 500 koní. Oproti původnímu osmiválci zde bude poměrně výrazný nárůst točivého momentu, a to až nad hodnotu 600 Nm. Výkonově si tedy určitě nepohorší, to si ve Stuttgartu pohlídají, ale atmosféra je atmosféra.
Pochvalu však automobilka zaslouží za použitý systém pohonu. Narozdíl od E63 AMG, kde je možnost příplatku za pohon 4MATIC, u Cčka zůstane klasická verze pohonu zadních kol. Dále nebude chybět elektronický samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu, hmotnost nižší než 1655 kg předchůdce a celá řada řada nových elektronických systémů. Ano, elektronických systémů... Další prvky, které určitě inženýři AMG neprosazovali na první místo.
Začátkem roku 2015 bychom se měli dočkat sériové verze (ve variantě sedan) a do roku 2016 přibydou další karosářské varianty - kombi, kupé a kabriolet. Všechny verze budou dle předpokladů zrychlovat z klidu na sto kilometrů v hodině zhruba za 4,5 sekundy a maximální rychlost zůstane obligátně omezena na 250 km/h.
Na videu vidíte "aktuální" verzi C63 AMG, se kterou se loučí Chris Harris a my se přidáváme.