Pojďmě se lehce zamyslet nad budoucností a použít trochu fantazie.
Nissan vytvořil doslova kult a automobily Skyline (v aktuální verzi GT-R) mají historii sahající takřka do roku 1957, kdy byl vyroben vůz ALSID-1, v té době koncipovaný ještě jako luxusní vůz. Pravý chuligán, nebo chcete-li termín zažitý právě pro Nissan GT-R - Godzilla byl zrozen v roce 1981 s verzí R30. Od této doby se světem mihlo pět generací včetně legendární R34 GT-R a jejího nástupce - aktuální Nissan GT-R (R35) s úžasným šestiválcem o objemu 3,8l, který v aktuálním provedení dává 550 koní a celého vozu propujčuje dynamiku z 0 na 100 km/h za 2,7s!
Pojďmě ale nyní nahlédnout trochu do budoucnosti. Již z předchozího tvrzení šéfa produktového plánování automobilky Nissan víme, že nový GT-R bude disponovat hybridním pohonem R-Hybrid a Godzilla nebude o nic méně brutální, než její aktuální verze. Dokonce se z Japonska ozývají hlasy šeptající jména jako Porsche 918 Spyder a nebo McLaren P1. Začínáme si vážně myslet, že použití hybridním technologií v těchto a jim podobných autech je ten správný krok! První skica možné podoby následovníka toho 4WD supersportu se objevila v v japonském časopisu. Mimo vzhledu přináší informaci o stejné pohonné jednotce, tedy 3,8l, dvakrát přeplňovanou. Žádná změna? Stejně jako například v P1, která používá stejný motor, jako McLaren 12C, bude i zde doplňen o hybridní ústrojí s elektromotory a systémem KERS. A v tu chvíli se dostáváme na úplně jiná čísla. Celkový výkon toho ústrojí by měl oscilovat někde kolem hodnoty 800!
Také už vidíte záplavu nových videí a informací ohledně nejrychlejšího zdolávání Severní smyčky? Z takového chování automobilek můžeme těžit především my, zákazníci. Automobil by si i přes přidanou váhu měl udržet zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině na hodnotě 2.7s, o maximální rychlosti si prozatím můžeme nechat zdát, ale malé číslo to rozhodně nebude. Další zajímavou úvahou je časový údaj potřebný ke zdolání čtvrt míle a to do 10s.
Poslední údaj, který se k nám dostal napovídá něco málo o pořizovací ceně. Odvětví, ve kterém aktuální Nissan výrazně vyniká nad konkurencí. Měla by se pohybovat někde mezi 2,4 až 2,9 miliony korun, tedy podobná hodnota, za kterou lze aktuální pořídit Nissan GT-R Nismo, který má 600 koní.
Zatím se pohybujeme v říši snů, ale proč si trochu nezafantazírovat. Na konci příštího roku bychom se mohli dočkat světové premiéry a na začátku roku 2016 by již první zákaznici mohli trápit spojky nového Nissanu při Launch-control.