Připravujeme

Obsah:

LEDEN / ÚNOR 2017

Mercedes-Benz Maybach Vision 6
Tesla P 100 D
Autosalón Paříž 2016
BMW Alpina B7 Biturbo
Fenomén jménem SUV
Elektromobilita
Pirelli kalendář 2016

A ještě mnohem více...

 

image_10244

CITROËN DS4 2.0 HDi Fabourg Addict | Autotest

Hned na začátku testu se musím přiznat, že jsem nikdy nebyl příznivcem automobilů Citroën, prostě ta auta nikdy neměla ten správný drive a designově mě nikdy nepřitahovala. Co se týče jízdních vlastností, tak o tom ani nemluvě. O to více jsem byl zvědavý na první prémiový vůz s označením DS, který se mi dostal do rukou.

Citroën DS4 mě nadchl už na začátku hlavně celkovým designem, je vidět, že tady dostali konstruktéři  poměrně volné ruce a tato sázka se ukázala jako velmi zdařilá. Už když jsem auto přebíral, tak jsem nevěřil vlastním očím, protože DS4 je asi první Citroën, za kterého bych se nestyděl a hrdě by obýval mojí garáž. Však i sousedé, kteří disponují velmi zajímavými kousky v našich společných garážích se mě ten týden několikrát ptali, jestli je to opravdu Citroën. Ano je, odpovídal jsem a byl jsem poprvé hrdý na tuto značku.

Nicméně ani po usednutí za volant vás neopustí nadšení z toho vozu. Interiér velmi dílensky propracovaný a všechny věci jsou na těch správných místech. Vše nádherně koncepčně tak, jak má být. Interiér je dobře sladěný a velmi nadšený jsem byl i ze sportovních sedaček, které jsou prošívané s logem DS a dobře vás podrží v zatáčkách, což u daného výkonu bylo velmi potřebné. Palubovka je celá kůží obšitá a nad ní velmi dominuje panoramatické čelní sklo, které vede až nad hlavy předních cestujících a dotváří tak nádhernou linii celého vozu uvnitř.  Jediné co by se dalo vytknout je absence stahování zadních oken, které zbytečně tomuto vozu ubírají na komfortu.

 

CITROËN DS4 2.0 HDi Fabourg Addict | Autotest CARSHOUSE

Auto na test jsme měli ve speciální edici Fabourg Addict, která má černo-fialový lak, polepy černé střechy a kryty zrcátek vše s motivy DS. O to více toto auto upoutává pozornost, kterou si právem zaslouží. Podívejte se na fotografie, kde vidíte vůz, který má v sobě designovou kombinaci malého SUV kříženého s coupéčkem. I přesto, že je tento model pětidvěřový, tak v něm rodiné auto moc nehledejte a svojí cílovku má spíše u vozů pro 2 osoby. Neříkáme, že v autě není dostatek místa, ale prostě pocitově to není rodinný vůz. Elegantní a zároveň robustní design ještě dokreslují vystouplé blatníky a to celé je podtržené paketem Faubourg Addict s 18“ litinovými koly s barevným středem laděným do odstínu karoserie a dalšími vychytávkami... Ohledně designu se tak tomuto hatchbaku nedá nic vyčíst.

Co se týče motorizace, tomuto modelu dominoval čtyřválcový dvoulitr v dieselovém provedení. 160 koní pod kapotou a 340 Nm točivého momentu. Auto má velmi slušnou dynamiku, kterou oceníte při předjíždění a zrychlování. Ani váha něco nad 1.400 kg není pro tento motor žádný problém. Odhlučnění vozu je velmi dobré, rozhodně ten dobrý výkon není uvnitř vozu nikde slyšet. Velmi spokojeni budete se spotřebou. Na tento výkon vozu, je až překvapivě nízká. V průměrné spotřebě se budete pohybovat něco okolo 5-6 l /100 km.

A teď ještě k jízdním vlastnostem vozu. Ovládání je velmi příjemné a posilovač řízení dotváří přesné pohyby s vozem, občas jen více cítíte rázy na řízení, ale to opravdu jen ve vyaokých rychlostech na nerovné české vozovce. Řazení je velmi přesné a oceníte velmi jemné a účinné brzdy. Velmi mile mě překvapil podvozek a auto i v těch nejostřejších zatáčkách dobře sedí a dá se tak naplno využít jeho výkonu a otáček motoru, který je živý i v tomto dieselovém provedení. Tohle auto si budete užívat jak ve městě, na dálnici, tak i pokud ho proženete někam do hor, jako jsme to udělali mi, že po německých dálnicích jsme jeli na focení do Špindlerova Mlýna. Sami se podívejte jak to DS-ku sluší u Špindlerovské přehrady.

Na závěr bych k tomuto autu dodal, že jako celek je velmi zdařilé, od designu až po jízdní vlastnosti vozu a v této speciální edici s velmi neodolatelným a působivým vzhledem, budete tak trochu nad ostatní vyčnívat a budou vám ho potají závidět. Myslím, že by vám toto auto nemělo chybět ve vaší garáži, protože to místo si tam určitě zaslouží. A Citroënu posíláme pochvaly za prémiovou řadu DS.

Rychlé hodnocení:

Plusy

Působivý a originální design automobilu

Kvalitní design, materiály a zpracování interiéru

Výborné odhlučnění interiéru

Relativně nízká spotřeba

Dobré jízdní vlastnosti

Přesné řazení a účinné brzdy

Záruka 5 let/120.000 km

Minusy

Špatný výhled vzad z místa řidiče

Okna v zadních dveřích, která není možné spustit

Příliš velké množství ovládacích prvků na volantu

Vyšší cena

Nedostupnost ventilační funkce sedadel (když už speciální edice)

Lehce přehlednutelný ukazatel rychlosti

(pokud není navíc nastaveno digitálně uprostřed přístrojové desky)

 

Technická specifikace:

Motor   DS4 2.0 HDi, přeplňovaný vznětový

Válce / ventily: 4 / 4

Zdvihový objem (ccm): 1997

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):  120 / 3750

Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):   340 / 2000 – 3000

Palivo:                                                                nafta

Maximální rychlost (km/h):                               212

Spotřeba (město/mimo/kombi - l/100 km):  6.6 / 4.3 / 5.1

Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l):        385 / 1021

Objem nádrže (l):                                                60

Pohotovostní hm. / nosnost (kg):              1320 / 560

Rozměr pneu:                                            225 / 45, R 18

Délka:                                                           4 275 mm                                         

Šířka:                                                            1 810 mm

Výška:                                                          1 523 mm                          

Rozvor:                                                         2 612 mm                                          

Video

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

CARS & GIRLS

Generální partneři portálu:

              

Partneři portálu:

           

Další portály mediální skupiny HMG:

       

TOPlist