Dodge na autosalonu v New Yorku představil facelifty modelů Charger a Challenger, především se jedná o designové osvěžení, technika zůstává více méně stejná.
Dodge Charger 2015
Jako první se podívejme na menší a méně ultimativní model Charger, nicméně několik novinek dokonce i sdílejí. Na první pohled je patrná snaha o zařazení do designového jazyku Dodge, příď a záď tak odkazuje na model Dart. Přední část má nové tmavé světlomety a černou masku chladiče. Nový je i LED proužek lemující přední světla ve tvaru písmene C a proužek LED diod se nachází také v kompletně novém nárazníku. Milovníci amerických automobilů pak také zaregistrují pozměněnou přední kapotu.
Boční profil, kterým je Charger tak typický zůstává vesměs nezměněný, nicméně i zde se chlubí novými zadními a předními blatníky a nějaké té změny se dočkaly také dveře. Posouváme se tak k zadní části, kde už poznávate typická LED zadní světla, které se rozprostírají po celé šířce automobilu. Velké zadní křídlo, kterém disponoval předchůdce od verze R/T je nyní nahrazeno skromnější odtrhovou hranou. Co se týče vnějšího designu, nově je až šest různých designů dvacetipalcových kol a nové laky karoserie. Mezi ně patří také historické barvy B5 Blue a TorRed.
Výrazné změny jsou také v interiéru. Revizí prošel například volant, řadicí páka nebo možnosti čalounění. Stejně jako v Challengeru, může mít zákazník i v sedmipalcový TFT displej na místě, kdy byly dříve jen budíky, a uprostřed palubní desky až 8,4palcovou dotykovou obrazovku. Nová je podle výrobce například 3D navigace nebo možnost stahovat nové aplikace.
Jak jsme již avizovali, technika je téměř bez zásahu. Vrcholné SRT zatím není a informace jsou o něm jen minimální, proto musíme o kus níž. Na vrcholu nabídky se v současné době nachází 5,7litrový osmiválec HEMI o stejném výkonu jako předtím. Disponuje tedy hodnotami 375 koní a 535 Nm. Pod ním se náchází zážehový šestiválce Pentastar o objemu 3,6 litru a výkonu 296 koní, který bude samozřejmě o dost úspornější. Pokud však k tomuto šestiválci dokoupíte sadu Rallye Appearance Group, dostanete sportovnější sání, propustnější výfuk a přeprogramovanou řídicí jednotku, přičemž výkon vzroste o 8 koní. Lepší však bude i hodnota točivého momentu a reakce na sešlápnutí plynu. Verze SE a SXE jsou dostupné také s pohonem všech kol.
Dodge dále přišel s příslibem lepší jízdy, díky novým lehčím hliníkovým nápravám a sportovnímu režimu. Ten by měl zkrátit čas potřebný k přeřazení na 250 milisekund a plyn by měl být lépe dávkovatelný.
Dodge Challenger 2015
Současná generace muscle caru od Dodge je na trhu již od roku 2008 a tak je facelift již více, než vhodný. Úpravy všk nejsou tak radikální, jako tomu bylo v případě menšího bratříčka a jedná se většinou o změny kosmetického charakteru. Největší změnou se tak stává rozdělení nabídky a ta nabízí nově až 8 různých výbavových verzí (SXT, SXT Plus, R/T, R/T Plus, R/T Shaker, R/T Plus Shaker, 6,4 HEMI Scat Pack a 392 HEMI Scat Pack Shaker). Byl upraveý vzhled všech těchto verzí, nicméně pořád se drželi historického odkazu na Challenger z roku 1971. Zároveň se úprav dočkal také podvozek, interiér a standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovku doplnil Dodge osmistupňovým automatem TorqueFlite.
Začněme to rozebírat hezky odshora. Na vrcholu nabídky prozatím stojí verze s osmiválcem HEMI o objemu 6,4 litru (tj. 392 kubických palců), jehož výkon dosahuje 492 koní a 644 Nm, přičemž s novým automatem dokáže Challenger rozjet na stovku zhruba za 4,5 s. Obě varianty HEMI, a sice Scat Pack a Scat Pack Shaker, jsou vybaveny dvacetipalcovými hliníkovými koly a brzdami od Bremba.
Další na řadě jsou všechny verze R/T. Ty mají o něco skromnější V8 HEMI, tentokrát s objemem 5,7 litru. Jejich výkon dosahuje až na 380 koní a maximální točivý moment na 556 Nm.Nabídku uzavírají šestiválce Pentastar, jenž z objemu 3,6 litru dolují maximálních 309 koňských sil.
New York však nepřinesl nejvyšší výkonový stupeň SRT, která by měla mít osmiválec přeplňovaný kompresorem. Nově se do automobilu dostává elektrický posilovač řízení, který bude možno nastavit ve třech různých odporech. Faceliftovaný model si také přiváží upravený podvozek Super Track Pak a systému nastavování dynamiky vozidla s režimem Sport, který umožňuje nastavit účinek posilovače, citlivost plynu a chování automatu do nejostřejší podoby.
Při pohledu na automobil z venku budete nový model schopní odlišit podle rozdělené masky chladiče, LED na denní svícení, přepracovaných zadních světel a výraznější boule na kapotě. Uvnitř se novinka od původního ztvárnění liší vysoko posazenou čalouněnou středovou konzolí, přístrojovým panelem orientovaným na řidiče, hliníkovými rámečky a spoustou nových barev a čalounění. Posádku potěší Challenger novým chryslerovským multimediálním systémem Uconnect Access s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou. Druhý, tentokrát sedmipalcový displej je součástí přístrojového štítu.