Volkswagen přináší novinku v podobě jubilejní edice k 40. výročí modelu Golf GTI. Nový Golf GTI Clubsport, nejvýkonnější sériově vyráběný Golf GTI všech dob, lze již objednávat u českých prodejců za cenu od 789 900 Kč.
Cena nového modelu Volkswagen začíná na 789 900 Kč. Sériová výbava jubilejní edice obsahuje mimo jiné 18“ kola Belvedere z lehké slitiny, mezi jejichž paprsky září červené brzdové třmeny, sportovní podvozek se světlou výškou nižší o 15 mm, bi-xenonové světlomety s diodami LED pro denní svícení, paket Světla a výhled, tmavě tónovaná skla bočních oken vzadu a zadního okna (65% absorpce světla), zadní světlomety LED, černě lakovaná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci Climatronic, audiosystém Composition Media, multifunkční sportovní volant s červeným prošíváním a logem GTI, palubní počítač Premium a tempomat.
GTI Clubsport se od běžné verze modelu Golf GTI odlišuje na první pohled novým předním nárazníkem, bočními prahy, zadním difuzorem, vícedílným střešním spoilerem a exkluzivními koly, přičemž soubor nových aerodynamických prvků na karoserii zvyšuje přítlak na úroveň závodních vozů.
Atmosféru v interiéru umocňují ergonomická, anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, exkluzivní prahové lišty z ušlechtilé oceli s červeným nápisem GTI, červené ozdobné prošívání, červená linie na bezpečnostních pásech, hlavice řadicí páky v novém designu a černé čalounění stropu.
Osazen motorem 2.0 TSI s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s manuální nebo automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Jeho nejvyšší výkon 195 kW (265 k) může být exkluzivně u jubilejního modelu krátkodobě zvýšen aktivováním funkce „boost“ sešlápnutím pedálu plynu až na podlahu na 213 kW (290 k), přičemž maximum točivého momentu se zvýší z 350 na 380 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h je díky tomu otázkou 5,9 sekundy (s DSG; 6,0 sekundy s manuální převodovkou) a nejvyšší rychlost činí 249 km/h (s DSG; 250 km/h s manuální převodovkou). Navzdory pozoruhodným výkonovým parametrům se nový Golf GTI Clubsport spokojí s pouhými 6,7 l/100 km (s DSG; 6,9 l/100 km s manuální převodovkou).