Připravujeme

Obsah:

LEDEN / ÚNOR 2017

Mercedes-Benz Maybach Vision 6
Tesla P 100 D
Autosalón Paříž 2016
BMW Alpina B7 Biturbo
Fenomén jménem SUV
Elektromobilita
Pirelli kalendář 2016

A ještě mnohem více...

 

image_10244

Inovace v motorech Mercedes-Benz

Největší ofenziva inovací v oblasti motorů v historii značky Mercedes-Benz vstoupí v roce 2017 do rozhodující fáze. Po novém vznětovém čtyřválci, uvedeném na jaře 2016, budou v následujícím roce debutovat hned čtyři další členové zcela nové řady motorů: vznětové i zážehové řadové šestiválce, nový zážehový čtyřválec a nový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Světovou premiéru zároveň oslaví progresivní technická řešení, mezi něž patří systém ISG (Integrierter Starter-Generator), elektrická síť s napětím 48 V a elektrické přídavné dmychadlo eZV (elektrischer Zusatzverdichter). Nastavení motorů pro jednotlivé typy vozidel probíhá ve velmi moderních zkušebnách rovněž nového Centra pro integraci pohonů AIZ (Antriebsintegrationszentrum) v Sindelfingenu.

Důsledně elektrifikován: nový zážehový řadový šestiválec M 256

Příkladem elektrifikace, včetně nové elektrické sítě s napětím 48 V, je nový zážehový řadový šestiválec M 256. Vynikající výkonovou charakteristiku bez prodlevy zaručuje nové, inteligentní přeplňování, mimo jiné s elektrickým přídavným dmychadlem eZV (elektrischer Zusatzverdichter), a systém ISG (Integrierter Starter-Generator) s integrovanou funkcí spouštěče a generátoru. ISG zajišťuje funkce hybridního pohonu, jako je podpora spalovacího motoru při akceleraci nebo rekuperace kinetické energie, a umožňuje snížení spotřeby paliva, které bylo dosud vyhrazeno vysokonapěťové hybridní technice. Sečteno a podtrženo, nový řadový šestiválec nabízí jízdní výkony osmiválce při mnohem nižší spotřebě paliva. Nový zážehový motor (interní kód: M 256) bude uveden na trh příští rok v nové třídě S.

Nejvýkonnější vznětový motor pro osobní vozy v historii Mercedesu: šestiválec OM 656

Šest válců v řadovém uspořádání má rovněž nový vrcholný člen řady prémiových vznětových motorů. Mezi originální prvky motoru OM 656 patří prostor pro spalovací proces, který je nově situovaný ve stupňovitém vybrání dna pístu, dvoustupňové přeplňování výfukovými turbodmychadly a poprvé použitý variabilní ventilový rozvod CAMTRONIC. Konstrukce se vyznačuje kombinací hliníkového bloku válců, ocelových pístů a zdokonalené povrchové úpravy pracovních ploch válců NANOSLIDE®. Navzdory výrazně vyššímu výkonu v porovnání s předchozím motorem OM 642 (více než 230 kW/313 k oproti 190 kW/258 k) spotřebuje nový motor o více než sedm procent méně paliva.

Nový vznětový šestiválec OM 656 je stejně jako již představený čtyřválec OM 654 koncipován pro splnění budoucí emisní legislativy (RDE – Real Driving Emissions). Veškeré důležité komponenty pro efektivní snižování emisí jsou připevněny přímo k motoru. Integrovaný technický koncept, tvořený novým řešením spalovacího procesu ve stupňovitém vybrání dna pístu, dynamickou vícecestnou recirkulací výfukových plynů a systémem dodatečného čištění výfukových plynů, uloženým v blízkosti motoru, kombinovaný poprvé s variabilním ventilovým rozvodem, umožňuje další snížení spotřeby paliva při nejnižších emisích. Díky umístění v blízkosti motoru a tepelné izolaci má systém dodatečného čištění výfukových plynů nízké tepelné ztráty a nejpříznivější provozní podmínky. Tyto přednosti umocňuje systém proměnného časování výfukových ventilů CAMTRONIC, který podporuje zahřátí výfukového systému na provozní teplotu bez negativního vlivu na spotřebu paliva.

Počet válců podle potřeby: nový zážehový motor V8 Biturbo M 176

Nový motor s interním kódem M 176, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, poskytuje dynamickou výkonovou charakteristiku v kombinaci s vysokou hospodárností. Díky tomu patří mezi nejhospodárnější zážehové jednotky V8 na světě. Mezi jeho mimořádné konstrukční rysy se řadí systém deaktivace válců při částečném zatížení a turbodmychadla uložená mezi řadami válců, uvnitř V. Nový motor V8 Biturbo poskytuje ze zdvihového objemu 3982 cm3 nejvyšší výkon více než 350 kW (476 k) a poskytuje maximální točivý moment cca 700 N.m od 2000 min-1. Nový motor má o více než 10 procent nižší spotřebu paliva než předchůdce s nejvyšším výkonem 335 kW (455 k). Nová poháněcí jednotka V8 s uvedenou technikou bude uvedena na trh příští rok v nové třídě S.

Za účelem snížení spotřeby paliva jsou v novém motoru M 176 při částečném zatížení zároveň deaktivovány čtyři válce, a to pomocí ventilového rozvodu CAMTRONIC. Díky tomu se snižují ztráty, vznikající při výměně plynů ve válcích, a zvyšuje se celková účinnost spalovacího procesu ve zbývajících čtyřech válcích, které pracují při vyšším zatížení.

 

Sportovní specifický výkon: nový zážehový čtyřválec M 264

Dvoulitrový čtyřválec se specifickým výkonem cca 100 kW/l je novou vrcholnou zážehovou jednotkou Mercedes-Benz se čtyřmi válci (interní kód: M 264), která proniká do oblastí výkonu, které byly dosud vyhrazeny šestiválcovým agregátům s větším zdvihovým objemem. Zároveň spotřebuje výrazně méně paliva než srovnatelný šestiválcový motor. Mezi mimořádné konstrukční znaky tohoto motoru patří výfukové turbodmychadlo „twin-scroll“, systém RSG, tvořený řemenem poháněným spouštěčem a generátorem s napětím 48 V, a elektrické čerpadlo chladicí soustavy, rovněž s napětím 48 V.

Video

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

CARS & GIRLS

Generální partneři portálu:

              

Partneři portálu:

           

Další portály mediální skupiny HMG:

       

TOPlist