Jaguar F-PACE byl světové veřejnosti představen na frankfurtského autosalonu netradičním způsobem. F-PACE předvedl svůj dynamický výkon při zvládnutí největší 360tistupňové smyčky světa.
Přepychový Jaguar F-PACE je postaven na technologii lehké hliníkové architektury Jaguaru. Kombinuje čistotu linií, povrchů a proporcí s prvky inspirovanými modelem F-TYPE, jako jsou klenuté zadní boky, průduchy v blatnících a osobitá grafika koncových svítilen. Prvky jako úzké světlomety kompletně osazené LED technikou, kovaná 22palcová kola a krátký přední převis přenáší do výroby designovou vizi konceptu C-X17. Nový model přepraví v nejvyšším komfortu pět cestujících. Úložný prostor má kapacitu 650 litrů.¨
Systém InControl Touch Pro má dotykový displej s úhlopříčkou 10,2 palců, výkonný čtyřjádrový procesor a pevný disk a pracuje v ultrarychlé síti Ethernet. Uživatelské rozhraní je intuitivní a grafika ostrá, s velmi rychlou odezvou. K wifi hot-spotu ve voze lze připojit až osm koncových zařízení. Navigační systém vám může ušetřit čas, neboť si pamatuje vaši pravidelnou trasu, poskytuje navádění doslova „od dveří ke dveřím“ a dokonce zvládne informovat ostatní o čase vašeho příjezdu. Navigaci lze také zobrazit přes celou šířku HD displeje virtuálního přístrojového štítu.
Lehká hliníková architektura, která se dnes těší pověsti celosvětově uznávané technologie a designu využití hliníku, byla pro tým inženýrů a designérů Jaguar ideálním východiskem. Od začátku se jednalo o modulární strukturu, aby bylo možné umístit kola přesně tam, kde je to ideální vzhledem k proporcím, dynamice a praktičnosti tohoto výkonného crossoveru.
Je dlouhý 4 731 mm a rozvor činí 2 874 mm. Má charakteristický štíhlý profil, krátký přední převis a nabízí mimořádně prostorný interiér. Objem zavazadlového prostoru je 650 litrů. Lehkou, tuhou konstrukci karoserie tvoří z 80 % hliník a jde o první monokok s takto vysokým podílem hliníku v daném segmentu. Dalšího snížení hmotnosti bylo dosaženo díky kompozitním dveřím zavazadlového prostoru a použití hořčíku u dílů jako jsou příčné nosníky. Verze s přímo řazenou převodovkou, vznětovým motorem o výkonu 180 koní a pohonem zadních kol váží pouze 1 665 kg a dosahuje emisí CO2 okolo 129 g/km. S kompresorem přeplňovaným zážehovým šestiválcovým motorem o výkonu 380 koní z modelu F-TYPE pod hliníkovou kapotou dokáže Jaguar F-PACE zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhých 5,1 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
„Nejnovější Jaguar F-PACE zůstává zcela věrný našim designovým principům, takže okamžitě prozrazuje, že se jedná o vůz značky Jaguar. Jak byste očekávali, nabízí prostorný interiér, který je ve skutečnosti ještě větší. Díky našemu přístupu k povrchům, proporcím a čistotě linií jsme navrhli vůz, který považuji za nejvyváženější a nejatraktivnější ve své třídě,“ řekl Ian Callum, Director of Design Jaguar.
Vysoká torzní tuhost karoserie umožňuje přednímu zavěšení s dvojitými příčnými rameny a zadnímu zavěšení Integral Link z modelu F-TYPE fungovat ještě lépe. Společně se standardním vektorováním točivého momentu a elektrickým posilovačem řízení, naladěným pro co nejvyšší možnou citlivost a odezvu, patří tento model k nejlepším v oblasti jízdních vlastností a ovladatelnosti. Dokonce i základní verze těží z předností standardně používaných jednoplášťových tlumičů, ale ještě pro lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost měří elektronicky řízený systém Adaptive Dynamics 100x za sekundu pohyb karoserie a 500x za sekundu pohyb kol. To zaručuje optimální tlumicí síly za jakýchkoli podmínek.
Pro nadšené řidiče je zde systém Configurable Dynamics. Ten byl poprvé použit u modelu F-TYPE a umožňuje individuální nastavení odezvy na sešlápnutí plynu, samočinné převodovky, řízení a je-li instalován, tak i systému Adaptive Dynamics.
„Jde o výkonný crossover s vynikající dynamikou, přesto poskytuje plavnou, tichou jízdu. Design inspirovaný modelem F-TYPE kombinuje výrazný vzhled s prostorným interiérem a mimořádně velkým zavazadlovým prostorem. Společně s naším inovativním multimediálním systémem, vyspělým systémem pohonu všech kol a řadou technologií aktivní bezpečnosti tak F-PACE promění každou cestu v lepší a příjemnější zážitek,“ dodal Kevin Stride, Vehicle Line Director Jaguar F-PACE.
Systém pohonu všech kol (AWD) typu torque-on-demand tohoto modelu patří mezi nejvyspělejší a zvládne nejvyšší točivý moment. Využívá pokročilý řídicí systém inteligentního řízení dynamiky hnacího řetězce (IDD), který byl poprvé vyvinut pro systém AWD u modelu F-TYPE. Systém IDD zachovává agilitu a charakter řízení pohonu zadních kol, ale dokáže nepozorovaně přenést točivý moment na přední kola a využít tak lepší trakci na jakémkoli povrchu a za jakéhokoli počasí.
Díky režimu Adaptive Surface Response (ASR), vyvinutému z technologie Land Rover Terrain Response, je v náročných podmínkách systém AWD ještě efektivnější. Režim ASR je integrován do systému Jaguar Drive Control. Identifikuje typ povrchu a optimalizuje mapování pohonné jednotky a systému kontroly dynamické stability. ASR, poprvé představený v modelu XF, byl vylepšen o třetí režim pro hluboký sníh a šotolinu.
Další technologií vyvinutou pro nepříznivé podmínky je systém All Surface Progress Control (ASPC). Aby maximálně využil dostupnou přilnavost, systém ASPC samočinně reguluje plyn a brzdy. To dovoluje plynulý rozjezd vozu a řidič tak jen otáčí volantem. Systém ASPC funguje při rychlosti 3,6 km/h až 30 km/h a řidič volí požadovanou rychlost pomocí tlačítek tempomatu. ASPC je kompatibilní jak s pohonem zadních, tak i všech kol. Řidiči ale mohou stále používat plynový pedál, kdy je k dispozici funkce Low-Friction Launch (LFL). Ta využívá velmi progresivní mapování plynu, takže se vůz snadněji ovládá, a F-PACE je prvním Jaguarem, který ji nabízí.
Nejmodernější stereo kamera v centru systému autonomního nouzového brzdění nyní obsahuje funkci detekce chodců. Podporuje také varování před opuštěním jízdního pruhu, systém pro udržení v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti a systém monitorování stavu řidiče.
S Jaguar F-PACE přináší také světovou novinku, a to příslušenství Jaguar Activity Key. Jde o vodotěsný, nárazuvzdorný náramek s integrovaným transpondérem. Tato nositelná technologie, poprvé použitá v tomto segmentu, podporuje aktivní životní styl, neboť umožňuje bezpečné uzamčení klíčů ve vozidle. Neocenitelná funkce pro milovníky surfingu či jízdy na kajaku. Uzamčení modelu F-PACE pomocí Activity Key deaktivuje všechny klíče ponechané ve vozidle.
Shrnutí řady
Řadu nového modelu F-PACE budou tvořit následující verze: F-PACE Pure, F-PACE Prestige, F-PACE Portfolio, F-PACE R-Sport, F-PACE S a F-PACE First Edition.
Zákazníci budou mít na výběr z několika pohonných jednotek: vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 180 koní, s přímo řazenou převodovkou s RWD/AWD a samočinnou převodovkou s AWD; zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 240 koní se samočinnou převodovkou s RWD; vznětový V6 o objemu 3,0 litru s výkonem 300 koní se samočinnou převodovkou s AWD; kompresorem přeplňovaný zážehový V6 o objemu 3,0 litru s výkonem 340 a 380 koní se samočinnou převodovkou s AWD.
Jaguar F-PACE se vyrábí v závodě společnosti Jaguar Land Rover v Solihullu společně se sportovním sedanem Jaguar XE.