Připravujeme

Obsah:

LEDEN / ÚNOR 2017

Mercedes-Benz Maybach Vision 6
Tesla P 100 D
Autosalón Paříž 2016
BMW Alpina B7 Biturbo
Fenomén jménem SUV
Elektromobilita
Pirelli kalendář 2016

A ještě mnohem více...

 

image_10244

Jak zkrotit sílu pořádného auta

Většina běžných, příjemně jezdících aut má dnes výkon kolem 200 koní nebo o něco méně. Výrobci ale nabízejí i sportovní vozy a supersporty, jejichž výkon může být až dvojnásobný. Vlastnictví takového vozu je radost a splněný sen – ovšem jejich majitelé by měli víc než kdo jiný myslet i na bezpečnost.

Vlastnictví luxusního sporťáku ještě z nikoho nedělá dobrého řidiče. Je potřeba si uvědomit, že tato auta se na silnici chovají úplně jinak než běžné osobní vozy. Jinak sedí na vozovce, odlišně akcelerují.

Ačkoliv je většina nadupaných aut vybavená i pokročilými bezpečnostními technologiemi, neměli by se jejich řidiči spoléhat na to, že tyto systémy samy o sobě ochrání je i jejich okolí. Například v Lexusu RC-F najdeme stabilizační systém předcházející případnému prokluzu zadních kol a přednárazový bezpečnostní systém s podporou nouzového brždění. Pokud zvažujete nákup vozu se 400 koňmi pod kapotou, bylo by dobré současně investovat i do kurzu řízení určeného speciálně pro majitele sporťáků a supersportů.

Nejen radost, ale i zodpovědnost

Situaci na silnicích z vlastní zkušenosti shrnuje závodní jezdkyně Klaudia Podkalická: „Majitelé silných aut musejí počítat s tím, že během svých cest potkají řadu řidičů, kteří se je budou snažit vyprovokovat, aby si mohli vyzkoušet svoje dovednosti a schopnosti svého auta v jakémsi městském duelu. Jenže ulice není závodní dráha. Není určena k tomu, aby si tady člověk zkoušel své dovednosti při rychlé jízdě.“

Kdo cítí potřebu si zazávodit s jinými řidiči, měl by se vydat na okruh. Někteří výrobci sporťáků organizují svoje vlastní „autoškoly“. Účastníci kurzů pořádaných třeba AMG Driving Academy nebo Porsche Driving Experience se můžou během praktických cvičení seznámit se základy ovládání silných vozů; cvičení se soustředí mimo jiné na ovládnutí jízdní dráhy a jízdu v zatáčkách, nouzové brždění a samozřejmě jízdu na okruhu.

Prodeje sporťáků v Evropě rostou

Podle údajů výrobců se v Evropě segmentu sportovních a supersportovních aut daří. Loni prodeje celkově vzrostly zhruba o 12 procent, přičemž leaderem trhu se stal Bentley Continental GT se 1705 prodanými vozy, který za sebou nechal Ferrari 488 GTB a Lamborghini Huaracan. Naproti tomu v Americe prodej sportovních vozů za poslední desetiletí poklesl bezmála o jednu třetinu, v samotném roce 2016 pak o 10 procent. Předpokládá se, že v letošním roce čeká americký trh další propad.

Na evropském trhu je nabídka silných sportovních vozů dostatečná. Z jakých klenotů silnic si mohou třeba řidiči vybírat?

Lexus LC 500

Novinka v nabídce Lexusu. Srdcem vozu je motor V8 s upraveným sáním, o objemu pět litrů a výkonu 467 koní. Náhon se na zadní kola přenáší pomoci desetistupňového automatu, zrychlení z nuly na 100 km/h trvá sotva 4,7 sekundy.

Mercedes AMG GT

Objevil se v roce 2014. Pod jeho maskou se nachází posílený čtyřlitrový motor V8 o výkonu 462 koní, který pomocí sedmistupňové automatické převodovky přenáší náhon na zadní kola. Zrychlení z nuly na 100 km/h mu zabere jen 3,9 sekundy.

Maserati GranTurismo

Motor V8 o objemu 4,2 l generuje úctyhodný výkon 405 koní. Na 100 km/h zrychlí za 5,2 sekundy a náhon se přenáší na zadní kola pomocí šestistupňové automatické převodovky.

BMW M6 Coupe

Osmiválcový turbomotor generuje neskutečných 560 koní. První stovka se na tachometru objeví po uplynutí 4,2 sekund, sedmistupňová dvouspojková převodovka přenáší náhon na zadní kola.

Jaguar F-Type

Vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, pod maskou pracuje pětilitrová jednotka V8 o výkonu 550 koní. Náhon se může přenášet pomocí šestistupňové manuální převodovky, nebo osmistupňového automatu.

Video

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

FOTOREPORTY

AKCE

CARS & GIRLS

Generální partneři portálu:

              

Partneři portálu:

            

Další portály mediální skupiny HMG:

       

TOPlist