Novinka od Lexusu vyraží proti zažité německé trojce v podobě BMW X3, Audi Q5 nebo Mercedes-Benz GLK. Poprvé se představí na autosalonu v Pekingu, kde ukáže všechny trumfy, se kterými se bude protloukat poměrně hodně nabitou třídou.
První kompaktní crossover, chcete-li středně velké SUV od Lexusu bylo oficiálně představeno ještě před Pekingským autosalonem. Japonci se poměrně pečlivě drželi konceptu LF-NX Turbo, jehož křivky byly pouze lehce zjemněny a byly upraveny prvky potřebné pro každodenní provoz, jako například zpětná zrcátka. Nicméně i přes úpravy působí vůz takřka futuristicky a velice dravě. Především v provedení F-Sport. Design nových Lexusů, známý od poslední verze IS je zde uplatňován v míře vrchovaté a vozu s touto crossoverovou karoserií velice sluší.
Typická je šestiúhelníková maska, na kterou navazující agresivní vypouklé blatníky a nad nimi se nacházejí výrazné dvojité světlomety. Lexus vypustil do světa bohatou fotogalerii a tak si můžete na design udělat poměrně dobrý názor sami.
Nicméně s technickými informacemi jsme na tom o poznání hůře. Momentálně totiž víme pouze tolik, že pod kapotou se objeví trojice pohonných jednotek. Ne všechny však bude možné zakoupit. Například v USA by se nový Lexus měl prodávat jen ve verzích NX 300h a NX 200t, z nichž první ve svých útrobách skrývá hybridní pohonnou jednotku, zatímco ta druhá přichází vybavena novým přeplňovaným dvoulitrem. První jmenovaná verze nám je známá právě z Lexusu IS 300h. Jendá se tedy o kombinaci 2,5 litrového benzinového čtyřválce a 143 koňového elektromotoru. U druhé varianty můžeme zatím pouze odhadovat. Patrně půjde o turbodmychadlem přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 2 litrů.
Mezi další technické parametry patří použitá technika v útrobách nového NX. Podvozkově automobil stojí na základech Toyoty RAV4 a jeho základní verze bude pouze s pohonem přední nápravy. Verze 4x4 bude za příplatek. Tímto krokem Lexus dost jasně naznačuje plánované využití automobilu. Také vidíte za volantem maminku vezoucí své ratolesti do školy a na fotbal? A ono je to vlastně dobře. Lexus není naivní a ví, že vůz tohoto typu stráví 95% času právě v ulicích měst a buďmě upřmní, obrubník přejedete i s pohonem jedné nápravy.
Co se týče interiéru, líbí se nám, že nápaditost a okázalost v design vnitřní části dodržuje příslib, který nám dal exteriér. Středový panel se sympatický absencí velkého počtu tlačítek, jejichž funkci přebírá dotykový panel a také systém ovládání Remote Touch. Interiér půjde náležitě vyšperkovat příplatkovou výbavou a tak máme možnost mít na palubě head-up displej, adaptivní tempomat, monitoring jízdy ve správném pruhu či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů.
Po Pekingském autosalonu budeme chytřejší a přineseme Vám další informace.
Na videu můžete vidět koncept Lexus LF-NX Turbo