Mercedes-AMG vytvořil modelem ML 55 již v roce 1999 další osobitý milník, a to nejen ve své vlastní, právě letos oslavované 50leté historii. Kombinace vysokovýkonného motoru a karoserie SUV vytvořila zcela nový tržní segment. Značka vysokovýkonných a sportovních vozů nyní opět zaujímá výjimečné postavení mezi konkurenty, protože na mezinárodním autosalonu v New Yorku (NYIAS – New York International Auto Show) představila své nové vysokovýkonné SUV střední třídy, typy Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ (kombinovaná spotřeba paliva: 10,7-10,3 l/100 km; kombinované emise CO2: 244-234 g/km) a Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ (kombinovaná spotřeba paliva: 10,7 l/100 km; kombinované emise CO2: 244 g/km), oba v karosářských variantách SUV a kupé. Poprvé je nyní SUV střední třídy k dispozici také s výkonným osmiválcem, přeplňovaným dvěma turbodmychadly, ve dvou výkonových stupních.
Základ tvoří motory AMG V8 4,0 litru s výkonem 350 kW (476 k), resp. 375 kW (510 k), pohánějící varianty GLC 63 S a GLC 63 S kupé. Tato nová SUV zaujímají ve svém segmentu trhu výjimečné postavení, což dokládá také pozoruhodná hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,8 sekundy. Vysokovýkonná SUV navíc disponují podvozkem se vzduchovými pružinami a adaptivními tlumiči, pohonem všech kol AMG Performance 4MATIC+ se zcela variabilním rozdělováním točivého momentu, uzávěrkou diferenciálu zadní nápravy a vysokovýkonnou brzdovou soustavou. Po vizuální stránce dávají nové modely najevo svou příbuznost se sportovními vozy Mercedes-AMG maskou chladiče AMG Panamericana, která byla dosud vyhrazena modelové řadě AMG GT. Nové modely kromě toho nabízejí všechny výhody Mercedesu SUV: velkorysý prostor pro cestující a zavazadla, rozsáhlou bezpečnostní výbavu a suverénní trakci i na povrchu se sníženou adhezí nebo v zimních podmínkách.
Nové modely Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ a Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ kupé zaujímají ve svých segmentech v každém ohledu výjimečné postavení. Jako jediné modely ve svém segmentu jsou vybaveny osmiválcovými motory, přeplňovanými dvěma turbodmychadly. Mercedes-AMG tak odpovídá přáním zákazníků, kteří požadují i u vysokovýkonného SUV střední třídy kombinaci suverénní výkonové charakteristiky a velmi emocionálního, nezaměnitelného zvuku motoru.
„Nový GLC 63 4MATIC+ je pro nás naprosto mimořádným vozidlem. Není snadným úkolem zkonstruovat SUV, které by bylo velmi sportovní, dynamické a extrémně stabilní. Proto jsme se do vývoje pustili s maximálním nasazením a využili při něm naše mnohaleté zkušenosti s vozy SUV. Vzniklo tak SUV, které lze řídit s vysokou precizností i agilitou a které v případě potřeby umožní také rychlé časy na závodním okruhu. Díky našemu motoru V8 Biturbo disponujeme zásadním výjimečným atributem v segmentu vysokovýkonných vozů. S karosářskými verzemi SUV a kupé navíc nabízíme největší výběr v segmentu. A technickou příbuznost s našimi sportovními vozy vizuálně umocňuje maska chladiče Panamericana, která byla dosud vyhrazena pouze našim modelům AMG GT,“ říká Tobias Moers, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH.