Začala se psát nová kapitola v historii modelu Golf GTI. Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Volkswagen AG, odpovědný za prodej, odhalil ve světové premiéře studii Golf GTI TCR Concept o výkonu 213 kW/290 k1, silniční verzi stejnojmenného závodního vozu pro mezinárodní seriál okruhových závodů TCR. Premiéra se uskutečnila dnes v rámci legendárního Setkání GTI v rakouském městě Reifnitz na břehu jezera Wörthersee. Jürgen Stackmann k tomu říká: „Aktuálně je Golf GTI TCR Concept – atlet odvozený z motoristického sportu – studií. My však chceme, aby se toto vizionářské GTI stalo na konci letošního roku skutečností.“

Design, výkony a provozní vlastnosti studie Golf GTI TCR Concept odpovídají čistokrevnému sportovnímu vozu. Maximální točivý moment přeplňovaného motoru, 370 N.m, je přenášen na přední nápravu již od pouhých 1600 min-1, a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG a uzávěrky diferenciálu přední nápravy. Nejvyšší rychlost sériové verze bude elektronicky omezena na 250 km/h, na přání však může být deaktivací funkce elektronického omezovače zvýšena na 264 km/h. Tento Golf se tak stane nejrychlejší verzí v aktuální nabídce modelu GTI.
K mimořádně sportovnímu charakteru nového modelu značky Volkswagen přispívá mnoho individuálních prvků výbavy. Budoucí sériová verze bude vyjíždět z bran výrobního závodu na 18“ kovaných kolech typu „Belvedere“. Na přání budou k dispozici 19“ kola z lehké slitiny. Vysokovýkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotoučovými brzdami za velkými koly bude sériově vyráběnému vozu zajišťovat podobně intenzivní zpomalení jako v závodním voze TCR. Vrcholná verze modelu Golf GTI je vybavena dvěma přídavnými chladiči, které zaručují účinné chlazení odpovídající vyšší úrovni výkonových parametrů.

Mimořádně ambiciózní řidiči si budou moci na přání objednat paket, s nímž bude vůz ještě lépe připraven pro jízdu na závodním okruhu. Kromě deaktivace omezovače nejvyšší rychlosti a nových 19“ kol bude paket zahrnovat ještě dynamičtější sportovní podvozek a adaptivní regulaci podvozku DCC, která na povel tlačítka přizpůsobí charakteristiku elektronicky řízených tlumičů.

Studie Golf GTI TCR Concept, blízká sériové výrobě, ukazuje, že budoucí sériová verze bude potvrzovat své výjimečné postavení rovněž svým vzhledem. Vpředu prozrazuje verzi TCR nově navržený nárazník s ostře tvarovaným spoilerem. Rovněž nová jsou rozšíření bočních prahů, jejichž linie pokračují až do zadní partie. Zde ústí do difuzoru s koncovkami výfukové soustavy. Silueta je nápadná rovněž nápisy „TCR“ nad bočními prahy, které lze na přání individualizovat dodatečnými ozdobnými prvky s typickým voštinovým vzorem GTI. Mimořádně svůdně působí tento Golf GTI při otevření předních dveří, jímž se začne promítat logo TCR na asfalt. Prahové lišty z ušlechtilé oceli jsou individualizovány červeně svítícím prvkem.

V interiéru byla vrcholná sportovní sedadla zušlechtěna nově navrženým čalouněním kombinací mikrovlákno/tkanina. Ozdobné plochy ve výplních dveří a manžeta páky voliče převodovky jsou rovněž z mikrovlákna. Prostřední sedací plochy (z tkaniny) mají kontrastní barvu „Flashred“, čímž mimo jiné ladí s červeným kontrastním prošíváním na sportovním volantu, který je – stejně jako v motoristickém sportu – opatřen červeným označením neutrální polohy.