Doporučujeme

HOTELHOUSE.cz

 

Portál o hotelech, pensionech a spa resortech...

Letenky, tipy na cestování, golfová hřiště, restaurace, bary, kavárny a vinárny.

image_14951

Prototyp Fordu GT40 jde do aukce

Čtvrtý vyrobený Ford GT40 v závodní odlehčené verzi se objeví na aukci společnosti Mecum Auctions.

Ford GT40 s číslem podvozku GT/104, teda 4. vyrobený kus se bude dražit 12. dubna v Houstonu. Byť je tento konkrétní kus označován jako prototyp, byl postaven na startovní pole ostrých závodů. Byl vyroben v roce 1964, má speciální odlehčený podvozek a bude možnost ho koupit v originálním stavu a přesném vyobrazení karoserie, kterou disponoval při svém prvním závodě o rok později, v roce 1965. 

Úplně první Ford GT40, tedy podvozek s číslo GT/101 byl široké veřejnosti představen 1. dubna roku 1964 v New Yorku a cíl měl jediný a jasný. Zaútočit na neotřesitelnou pozici maranellského Ferarri při slavném závodě 24 hodin Le Mans. Ještě předtím však zamířil Ford na závod pořádaný v květnu 1964 - 1 000 km na německém Nürburgringu. Fordu se však nevyhnuly počáteční technické potíže a do cíle nedojel. Nicméně byl to první náznak, že Ferrari to nebude mít tak lehké. Dostáváme se však zpět, k našemu 4. vozu, jenž nastoupil právě na legendární dvacetičtyř-hodinovku.

V Le Mans se  Ford GT40 velmi dobře uvedl a posádka Schlesser/Attwood v kvalifikaci dojela na osmém místě. V ostrém závodě byl velice rychlý, nicméně ve čtvrté hodině musel Atwood odstoupit pro požár motoru, který se naštěstí podařilo rychle uhasit. Jezdci se podařilo uniknout beze zranění a podařilo se také zachránit automobil. Automobil byl opraven a došlo také k výměně motoru. Původní 4,2-litrový osmiválec byl nahrazen novým osmiválcem Cobra o objemu 4,7 litru. V roce 1965 přišly ještě další úpravy, mezi které patřila například úprava karoserie pro vylepšení jejích aerodynamických vlastností. Takto upravený vůz dojel v závodě Daytona Continental na 2000 km na krásném třetím místě za druhým Fordem GT40, který měl číslo podvozku GT/103. 

V osmdesátých a devadesátých letech probíhala částečná renovace vozu, ale nakonec byl GT/104 v nedokončeném stavu v roce 2010 prodán novému majiteli. A teď v roce 2014 hledá dalšího majitele. Jedná se o druhý nejstarší model GT40 na světě a vzhledem k bohaté historii se bude jednat o opravdu unikátní sběratelský kousek. 

Video

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Generální partner portálu:

  

       

Partneři portálu:



 

 

      

Další portály mediální skupiny HMG:

        

     CELEBRITYHOUSE.cz

 

PORTÁLY HMG :

www.carshouse.cz    www.menhouse.cz  www.womenhouse.cz  www.luxuryhouse.cz

www.gastrohouse.cz  www.celebrityhouse.cz  www.cinemahouse.cz  www.househouse.cz

www.kidshouse.cz   www.bookhouse.cz   www.hotelhouse.cz 

www.nicemagazine.cz  www.homemagazine.cz   www.golfmagazine.cz  www.letniservis.cz

 www.inspirovanikrasou.cz  www.sefredaktorzavolantem.cz   www.rozhovoryzavolantem.cz

www.watchhouse.cz  www.luxusniplaze.cz  www.luxurymagazine.cz

www.snehovyservis.cz  www.podcasthouse.cz  www.menhouseman.cz 

www.nejlepsikavarny.cz  www.onlyfashion.cz   www.prazskeprikopy.cz  www.bydletestylove.cz  

www.HMGmagazine.cz

  

TOPlist