Renaultu, potažmo divizi Renault Sport se logicky nelíbí sesazení z pozice předokolkového krále Nürburgringu. Padlo rozhodnutí o znovudobytí první pozice v pomyslném žebříčku rychlých předokolek a spolu s firmou Akrapovič přichází projektem Under 8, v překladu společnými silami laděný Mégane RS, jehož úkolem bude zajetí Severní smyčky pod 8 minut a co více, porazit čas 7:58.4!
Tuto hodnotu, kterou nedávno ustanovil Seat Leon Cupra (více info zde) je žádoucí ještě o něco stáhnout. Dlouhou dobu, takřka celé 3 roky se na výsluní vyjímal právě Renault se svým Mégan RS Trophy a časem 8:07.97. A přeci nejde, aby přišel relativní nováček v tomto segmentu a jen tak drze tento čas pokořil (a ne zrovna o málo). K tomu má právě přispět pojekt Under 8, společná práce divize Renault Sport a výfukářské firmy Akrapovič.
Oficiální představení je naplánováno na 16. června, nicméně Renault nás drží ve střehu a vypustil video, na které se můžete podívat pod článkem. Na projektu s názvem #under8 se kromě divize Renault Sport a firmy Akrapovič podílejí také Öhlins a B. R. M. Je tedy jasné, kdo dodá vozu výfukový systém, komponenty podvozku a chronografy pro přesné měření času.
Je otázkou do jaké míry se bude ještě jednat o produkční vůz. Nebo Renault půjde ještě dál, využije prostoru pro marketing a bude prodávat několika kusovou sérii takto upraveného vozu. Protože Seat Leon Cupra byl v takové podobě, která se dostane i k Vám, koncovému zákazníkovi - dvoulitrový turbomotor o výkonu 206 kW, adaptivní podvozek (Dynamic Control Chassis) a elektronicky řízený přední diferenciál a obouvalo pneumatiky Michelin Sport Cup 2.