Ano čtete správně, neúprosné eko limity nutí Rolls-Royce vyrobit hybridní verzi.
Výroba nové, hybridní (konkrétně plug-in) verze rozhodně není přání vedení značky, ale ani jejich zákazníků. Naopak, kdo si pořiszuje tento luxusní aristokratický britský vůz tak nějak touží po tom sametovém chodu dvanáctiválce. Do těchto končin automobilku zahnala Evropská unie a její nesmyslné flotilové limity CO2. Když si člověk uvědomí jak obsahově obrovské motory Rolls-Royce vyrábí, bohužel není jiné cesty.
Tato myšlenka není úplně včerejší. Britové tušili, že je toto opatření čeká a tak v roce 2011 na autosalonu v Ženevě představili koncept 102EX (viz. video), který v kastli běžného Phantomu ukrýval 2 elektromotory o celkovém výkonu 290 kW. Nicméně právě ze strany zákazníků přišla vlna nevole, ani ne tak kvůli výkonu, ale kvůli tomu "pocitu" a taky faktu, že s takovýmto vozem byla maximálně ujetá vzdálenost na jedno nabití pouhých 200 km. Rolls-Royce od tohoto plánu upustil, nicméně v dnešní době pro něj do šuplíku bude muset sáhnout, ať se to zákazníkům líbí, nebo ne.
Nynější hybridní vůu od britské značky bude ve formě plug-in. Podobnou cestou se vydává také konkurenční Bentley. Generální ředitel Rolls-Roycu Torsten Müller-Ötvös sdělil britskému magazínu Auto Express, že plug-in hybridní model přijde na automobilový trh nejpozději do dvou let. Vývoj takového systému by byl však neuvěřitelně nákladný a rozhodně by nesplňoval onen dvouletý termín. Logicky tak přispěchá na pomoc mateřská automobilka BMW, která onen systém dodá. Zde se naopak v poslední době právě BMW činí (modely BMW i3 a i8). Mezi další novinky od bavorských přibude BMW X5 (xDrive40), kde bude pohonné ústrojí tvořit elektromotor a turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec. Doufejme, že pro Rolls-Royce bude zvolena reprezentativnější benzínová jednotka.