Připravujeme

Obsah:

LEDEN / ÚNOR 2017

Mercedes-Benz Maybach Vision 6
Tesla P 100 D
Autosalón Paříž 2016
BMW Alpina B7 Biturbo
Fenomén jménem SUV
Elektromobilita
Pirelli kalendář 2016

A ještě mnohem více...

 

image_10244

Šampionát rallye míří do Portugalska

Po čtyřech závodních zastávkách se mistrovství světa v rallye přesouvá opět na starý kontinent a navštíví v příštím týdnu Portugalsko. V pořadí pátý ze čtrnácti podniků WRC bude hostit zároveň soutěže druhé a třetí kategorie, stejně jako juniorský podnik šampionátu v rallye. Po velmi úspěšném loňském návratu do kalendáře soutěží se letošní ročník bude konat na téměř identické trati, když z celkových 368 kilometrů bude pouze něco málo přes šest a půl kilometru pozměněných.

Ač se změna zdá pouze kosmetická, bude pro diváky velmi důležitá, protože nová část bude rychlostní zkouška přímo v centru Porta, kde v páteční podvečer závodníci dvakrát zajedou necelé dva měřené kilometry. Neodmyslitelně je s portugalskou rallye spjatý i velký skok nedaleko Fafe, který bude jedním z největších lákadel na trati v nedělním programu.

Portugalská šotolina přináší napětí

Výzvu, kterou náročná trať s devatenácti rychlostními zkouškami nabízí, si nejlépe uvědomuje Jari-Matti Latvala, který v roce 2009 ve svém Fordu Focus RS WRC po nezvládnutí jedné ze zatáček sjel v sedmnácti přemetech z ostrého svahu. Jeho nehoda tak nejlépe ukazuje, jaké nástrahy úzká písečná trať přináší. Důležité je tak kromě pozornosti řidiče i nastavení vozu, které mnohdy rozhoduje o vítězích a poražených. Budou lepší měkké nebo tvrdé pneumatiky, aby přilnavost byla ideální. Obdobná dilema přináší i výška vozu, která sice lépe sedí na trati při snížení, ovšem kameny a hluboké rýhy mohou zároveň při tomto nastavení vůz dramaticky poškodit.

 

Prozatím jasná dominance Ogiera

Největší očekávání jsou kladena na Francouze Sebastiena Ogiera jedoucího v barvách Volkswagen Motorsport s vozem VW Polo R WRC. V prozatímních čtyřech odjetých podnicích si totiž přišel dvěma vítězstvími a dvěma druhými místy na 96 bodů do tabulky jezdců a s velkým náskokem devětatřiceti bodů shlíží na své pronásledovatele. Když by terminologie pro fotbalové výsledky šla použít do motorsportu, naděluje soupeřům pořádného bůra. Ač mu jihoamerická destinace nepřinesla další vítězství, která by si jistě přál, druhá místa mu v součtu bodů ve srovnání s konkurenty významně polepšila. Druhý v celkovém pořadí je Australan Hayden Paddon, který v nedávném argentinském představení zvítězil s vozem Hyundai i20 WRC o 14 vteřin. V Mexiku naopak kraloval Fin Jari-Matti Latvala jedoucí také ve Volkswagenu Polo R WRC, když týmového kolegu Ogiera předčil o více než minutu.


Zdroj: wikipedia.org

Mexiko bylo zároveň jedinou destinací, kde si body vyjel i jediný Čech ve startovním poli nejprestižnější soutěže Martin Prokop. Za sedmé místo bral se svým spolujezdcem Janem Tománkem ve voze Ford Fiesta RS WRC pro tým 6 bodů drahocenných bodů.


Zdroj: wikipedia.org

Týmové hodnocení je synonymem pro Volkswagen

Velká očekávání má od portugalské rallye hlavně tovární tým Volkswagen Motorsport. Ten touží vyrovnat loňský rekord, když jeho tři jezdci Ogier a Latvala doplnění o Andrease Mikkelsena, dokázali vybojovat všechna pódiová místa a zapsali i s bodovanými prémiemi pod logo VW 122 bodů do šampionátu. Tedy absolutní maximum, které si tři jezdci v rámci jednoho závodního víkendu mohou připsat. Francouzský mistr rallye Ogier, který si zde připsal své vůbec první vítězství v kariéře, bude útočit na pátý titul v Portugalsku, čímž by dorovnal slavného Markku Aléna právě s tímto počtem výher.

Zdroj: Skoda-auto.com

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

FOTOREPORTY

AKCE

CARS & GIRLS

Generální partneři portálu:

              

Partneři portálu:

            

Další portály mediální skupiny HMG:

       

TOPlist