Připravujeme

Obsah:

KVĚTEN / ČERVEN 2019

Mercedes-Benz Maybach Vision 6
Milník elektromobility
Fenomén vozů SUV
Tesla Roadster 2020
Pirelli kalendář 2019

A ještě mnohem více...

 

image_10244

Škoda Scala: Zcela nový model v nižší střední třídě

Česká automobilka doplňuje nabídku vozů oblíbené kompaktní třídy o vůz ŠKODA SCALA. Zcela nový model nabízí vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, full LED přední i zadní světlomety, velkorysou nabídku místa pro cestující i zavazadla a mnoho prvků Simply Clever. K dispozici je pět motorů, jejichž výkonové spektrum sahá od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k). Pětidveřový vůz s karoserií hatchback kombinuje emocionální design, vysokou funkčnost a nejmodernější možnosti konektivity. Nový vůz přenáší do sériově vyráběného vozu emocionální designový jazyk studie VISION RS, která vzbudila pozornost na pařížském autosalonu. Model vstoupí na trh již v první polovině roku 2019.

Poprvé se představuje nový emocionální designový jazyk vozu i jeho interiéru v sériově vyráběném modelu SCALA. Česká automobilka již vzbudila pozornost na pařížském autosalonu studií VISION RS. Novým modelem učinila česká tradiční značka velký krok i po technické stránce. Proto se název SCALA, který pochází z latiny a v překladu znamená schody nebo žebřík, k němu skvěle hodí. Tmto vozem postoupila značka v oblasti vývoje vozů hned o několik příček. Vůz skvěle vystihuje soubor hodnot značky, který lze výstižně shrnout jako „smart understatement.“

Nové skulpturální tvary, dynamické designové prvky a ostře řezané linie dodávají vozu velice emotivní a autentický vzhled se silnou vlastní identitou. Jako první model značky charakterizuje nový vůz další vývojový stupeň designového jazyka značky, který bude aplikován i v budoucích vozech české automobilky. Jako první sériově vyráběný vůz Škoda v Evropě má nový vůz na pátých dveřích namísto loga nápis ŠKODA.

I přes kompaktní vnější rozměry vstupuje vůz do třídy kompaktních vozů s velkoryse pojatým interiérem. Délka nového kompaktního modelu činí 4 362 mm, šířka 1 793 mm a výška 1 471 mm. 2 649 mm dlouhý rozvor náprav modelu je jedním z parametrů přispívajících k velmi dobrým jízdním vlastnostem.

Velkorysými rozměry interiéru se vůz v některých parametrech blíží modelu OCTAVIA. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 73 mm (stejná hodnota 73 mm platí i u vozu OCTAVIA), šířka ve výšce loktů na zadních sedadlech činí 1 425 mm (1 449 mm u vozu OCTAVIA) a prostor pro hlavu cestujících na zadních sedadlech činí 982 mm (980 mm u vozu OCTAVIA). Jak je pro vozy značky typické, disponuje nový vůz jedním z největších zavazadlových prostorů ve své třídě – základní objem činí 467 l. Sklopením opěradel zadních sedadel lze objem zavazadlového prostoru rozšířit až na 1 410 l.

Vůz také charakterizují moderní, na přání dostupné full LED přední světlomety a full LED zadní skupinové svítilny. Nový kompaktní vůz má jako první model značky dynamická zadní směrová světla. Pod zadním nárazníkem se skrývá také prvek Simply Clever, dostupný na přání: mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení, které se vyklopí po stisknutí tlačítka v zavazadlovém prostoru. Kromě toho nabízí vůz také typické prvky, jako schránku na deštník ve dveřích řidiče (včetně deštníku) nebo škrabku na led ve víčku palivové nádrže, ale i elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close, které jsou dostupné na přání.

Nová generace nejlepších online služeb a infotainment systémů ve své třídě

Moderní vzhled vozu doplňuje také nejnovější digitální technologie integrovaná ve voze. Flexibilně konfigurovatelný Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25”. Jedná se o největší displej v rámci třídy kompaktních vozů. Nejlepší hodnoty v dané třídě vozů mají i displeje infotainment systémů o velikosti až 9,2“.

Díky nové generaci mobilních online služeb Connect mohou cestující pomocí mobilního telefonu zamknout a odemknout vůz nebo aktualizovat software infotainment systému nebo mapy navigace „vzduchem“. Návštěva prodejce vozů není nutná. SCALA je prvním modelem značky, který je sériově vybaven připojením k internetu. Zabudovaná karta eSIM poskytuje vysokorychlostní připojení LTE. Další SIM karta nebo sdílené připojení pomocí smartphonu tak není třeba. Ve standardní výbavě bude tato karta eSIM podporovat funkce Tísňového volání a Proaktivní servisní služby.

Pět úsporných motorů, na přání nastavitelný podvozek

Nový vůz nabízí pět různých motorů, které splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Paleta motorů zahrnuje tři benzinové a jeden naftový motor. Později v průběhu roku 2019 přibude agregát s pohonem na ekologický zemní plyn (CNG). Všechny motory mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem, Start-Stop systémem a rekuperací brzdné energie.

K přenosu hnací síly benzinového motoru 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) slouží manuální pětistupňová převodovka. Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k) je standardně vybaven manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je dostupná automatická sedmistupňová převodovka DSG. Vrcholný benzinový agregát vozu je čtyřválcový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), který je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena automatická sedmistupňová převodovka DSG. Všechny benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.

Čtyřválcový naftový motor 1,6 TDI o výkonu 85 kW (115 k) působí na klikový hřídel točivým momentem 250 Nm a je standardně vybaven systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic. Také tento motor splňuje emisní normu Euro 6d-TEMP. Úsporný vznětový motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je k dispozici automatická sedmistupňová převodovka DSG.

Ekologickou variantou nového vozu je motor 1,0 G-TEC. Tento tříválcový motor pohání primárně zemní plyn (CNG), při kterém se vypouští méně emisí CO2 a NOx než při spalování konvenčních paliv. Po vyčerpání natankovaného zemního plynu může být motor poháněn i benzinem. Aktuální verze agregátu CNG má výkon 66 kW (90 k), k přenosu hnací síly výhradně slouží manuální šestistupňová převodovka.

Již standardně dodávaný podvozek dodává novému vozu velmi jisté a dynamické jízdní vlastnosti. Ještě více možností individualizace a sportovního charakteru umožňuje nový, na přání dostupný systém Sport Chassis Preset, který nabízí dvě různá nastavení podvozku. Podvozek, který je o 15 mm nižší, nabízí kromě režimu Normal také režim Sport s tužší charakteristikou tlumičů, které jsou elektronicky ovládané ventilem. To umožňuje sportovnější jízdu a intenzivnější kontakt s vozovkou. Řidič může přepínat obě nastavení v menu volby jízdního režimu Driving Mode Select. Mnoho nových asistenčních systémů známých z vozů vyšších tříd

Jedním z asistenčních systémů, které jsou ve voze k dispozici v rozšířené verzi, je i systém Side Assist. Tento systém, který je dostupný na přání, upozorňuje řidiče na to, když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Zatímco známý systém Blind Spot Detect má dosah radaru 20 m, umí systém Side Assist zaregistrovat vozidla až do vzdálenosti 70 m a dokáže tak efektivně varovat před nebezpečím také na dálnicích a rychlostních silnicích. Součástí systému Side Assist je i systém Rear Traffic Alert. Na dlouhých cestách po dálnici až do rychlosti 210 km/h lze také využít adaptivní tempomat (ACC), který je dostupný na přání. Asistent pro jízdu v pruzích Lane Assist a Front Assist jsou již součástí standardní výbavy. Front Assist včetně funkce nouzové brzdy sleduje pomocí radaru ve městě prostor před vozidlem a pomáhá tak předcházet nehodám. Užitečným pomocníkem při parkování je na přání dostupný parkovací asistent Park Assist, který vůz automaticky zaparkuje do podélných nebo příčných parkovacích míst a také z nich dokáže vyjet.

Vysoká úroveň bezpečnosti bez kompromisů

Pro bezpečnou jízdu a lepší viditelnost při jízdě ve tmě a za špatného počasí nabízí model full LED přední světlomety a full LED zadní skupinové svítilny. O příjemné prostředí v interiéru se stará ambientní LED osvětlení.

Úroveň bezpečnosti dále zvyšují různé prvky pasivní bezpečnosti. V případě hrozící nehody uzavře proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist, která je dostupná na přání, automaticky v předstihu boční okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. V případě nehody chrání cestující ve voze až devět airbagů. Kromě dvou předních airbagů pro řidiče a spolujezdce nabízí nový kompaktní model kolenní airbag pod volantem. Na přání jsou dostupné také boční airbagy vpředu a hlavové airbagy a boční airbagy vzadu. Multikolizní brzda zabraňuje nekontrolovanému pohybu vozidla po srážce. Tísňové volání se aktivuje automaticky v případě aktivace airbagů nebo předpínačů bezpečnostních pásů cestujících na předních sedadlech. Mimo to ho lze kdykoliv spustit i manuálně.

Video

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

AKCE

CARS & GIRLS

Generální partneři portálu:

              

Partneři portálu:

         

 

      

Další portály mediální skupiny HMG:

       

TOPlist