Doporučujeme

HOTELHOUSE.cz

 

Portál o hotelech, pensionech a spa resortech...

Letenky, tipy na cestování, golfová hřiště, restaurace, bary, kavárny a vinárny.

image_14951

Sport Coupé Concept GTE | představení

Světová premiéra pro Sport Coupé Concept GTE v Ženevě: Čtyřdveřové kupé otvírá pro Volkswagen novou éru. Pojďme velmi detailně náhlédnout na tuto koncepci, která jak se zdá, by mohla být pro Volkswagen velmi klíčová.

Fascinuje exkluzivním sportovním designem a jeho velmi masivně-robustní vzhled dává vyniknout zajímavým prvkům na voze. Stejně progresivní jako exteriér studie Sport Coupé Concept GTE je i její interiér. Extrémně čistý design, dokonalá ergonomie a nová interaktivní rozhraní mezi člověkem a strojem – mimo jiné využívání biometrických dat řidiče a nový digitální panel přístrojů Active Info Display s trojrozměrnou grafikou – vytvářejí uvnitř kupé avantgardní atmosféru, která je v naprostém souladu s expresivním vnějším designem.

GTE o výkonu 279 kW/380 k nabízí při překonávání dlouhých vzdáleností provozní vlastnosti automobilů kategorie Gran Turismo a zároveň umožňuje – díky dvěma elektromotorům a akumulátoru s možností externího nabíjení – jízdu s nulovými emisemi. Studie s nejvyšší rychlostí 250 km/h má průměrnou spotřebu paliva 2,0 l/100 km (kombinovaná).

Konstrukčním základem pro charismatický design je modulární platforma MQB koncernu Volkswagen pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Nejdůležitější ze všech hodnot je přitom poměr vnější délky a rozvoru. Studie je dlouhá 4870 mm a stojí na velkorysém rozvoru 2841 mm. Díky tomu vznikl interiér s délkou 1871 mm, která zaručuje maximální pohodlí, v kombinaci s mimořádně přitažlivými převisy – vpředu 909 mm, vzadu 1120 mm. Volkswagen zároveň postavil touto studií na velkých 21“ kolech velmi nízké (1407 mm) a široké (1865 mm) čtyřdveřové kupé. Přestože to není zvenku patrné, disponuje tento vůz velkým výklopným zadním víkem, které zpřístupňuje zavazadlový prostor o objemu 480 litrů. To je avantgarda bez omezování

Vnější design
Zaujme svým avantgardním vzhledem. Příď – maska chladiče a světlomety splývají. Maska chladiče, světlomety a logo VW studie Sport Coupé Concept GTE ještě více než dosud splývají v jeden celek a vytvářejí tak zcela novou interpretaci přídě vozů Volkswagen. Po stranách je maska chladiče vymezena dvojitými LED světlomety, které jsou zapuštěny hluboko do přídě a orámovány vždy jednou hliníkovou příčkou masky chladiče, jejíž konce jsou na krajích zalomeny vzhůru, podobně jako zakřivené konce křídel (winglets) letadel Learjet. Záď. Linie střechy, a tím i střešního sloupku C, který pomyslně ústí do odtokové hrany zadního výklopného víka, v něm přímo přechází do svislé plochy zadní partie. To je stylistický prvek klasických sportovních vozů. Odtoková hrana, resp. zadní spoiler vůz vizuálně prodlužuje. Při pohledu ze strany přechází spodní hrana zadního spoileru nad zadními světlomety přímo do charakterové linie, a tím i do ramenní oblasti.

Koncept interiéru
Active Info Display s prostorovou grafikou. Displej má úhlopříčku 12,3 palce a byl koncipován tak, aby v něm prostřednictvím patentovaného dekoračního osvětlení s prostorovým efektem splýval krajní virtuální prostor se skutečným okrajem panelu sdružených přístrojů. Nejedná se tedy o viditelně ohraničený „black panel“, nýbrž o volně utvářenou plochu, která interaktivně a bez vnímatelných hranic strukturuje trojrozměrný prostor prostřednictvím úpravy světla. 

Čtyři displeje. Dotykový displej centrálního informačního a zábavního systému má úhlopříčku 10,1 palce. Zóna vedle displeje je vybavena citlivými posuvnými ovladači pro nastavení klimatizace. Mezi samostatná sedadla vzadu byl integrován další dotykový displej (úhlopříčka 12,3“) jako modul pro ovládání multimediálního systému, který zahrnuje například funkce přehrávání multimediálních souborů, telefonování nebo navigace. Cestující na sedadlech vzadu mohou kromě toho prostřednictvím této jednotky ovládat dva 10,1“ displeje připevněné k opěradlům předních sedadel.

Volkswagen poprvé propojuje elektronickou výbavu vozidla přímo s řidičem. Sport Coupé Concept GTE sleduje biometrická data řidiče prostřednictvím chytrých hodinek nebo náramku k měření životních funkcí a na základě těchto dat zvažuje, zda by měla trasa do cíle vést spíš po náročné silnici plné zatáček nebo raději po klidné cestě. Biometrická data jsou načtena, jakmile řidič zadá cíl pomocí hlasového ovládání nebo dotykového displeje – samozřejmě jen tehdy, pokud s přenosem biometrických dat, uložených v přenosném zařízení, souhlasí. V tomto případě jsou pro výběr trasy podružné faktory času a vzdálenosti – v tomto režimu navigace, přizpůsobeném individuálně řidiči, jde pouze o maximální radost z jízdy. Navigační systém přitom doporučí trasy, které tento požadavek splňují. Návrhy jsou zobrazovány v seznamech nebo v animovaném trojrozměrném grafickém zobrazení (cover flow). 

Neobvyklý je způsob, jímž jsou čtyři cestující jako v kokpitu obklopeni pásem přístrojové desky a výplní dveří pod bočními okny, který tvoří vizuálně jednolitý celek. Přístrojová deska s horizontálními prvky a horní částí obšitou kůží přitom po stranách plynule přechází do výplní předních dveří, na které stejným způsobem, stylisticky i výběrem materiálů, navazují zadní dveře. 

Přístrojové desce s přehledným a minimalistickým uspořádáním dominují rovné linie. Tři úzké otvory v ušlechtilém hliníku v horní části přístrojové desky plní roli výdechů ventilační soustavy. Na ně navazuje rovněž úzká ozdobná lišta s klavírním lakem. Poté následuje další ventilační otvor vyrobený z hliníku, který se – přerušen pouze digitálním panelem přístrojů Active Info Display – rozpíná přes celou šířku přístrojové desky. Rovněž v celé šířce probíhá nakonec hliníková lišta, která je stylisticky protažena až do výplní dveří, kde se promění v kliku dveří ve tvaru křídla. Další markantní linii tvoří dekorační osvětlení. Precizní a tenký pás světla s měnitelnou barvou obepíná přístrojovou desku (a zasahuje až do výplní předních dveří), centrální panel informačního a zábavního systému a středovou konzolu protaženou až k zadním sedadlům, čímž zdůrazňuje kontury těchto oblastí.

Středová konzola sportovního vozu. Středová konzola se zdvihá k přístrojové desce podobně jako ve sportovním voze a vpředu se setkává s panelem informačního a zábavního systému. I zde jsou dominantními prvky ušlechtilý leskle černý lak a tenké rámečky z hliníku. S tím kontrastuje plocha přírodního dřeva pod „plovoucí“ středovou konzolou. Stejný materiál se nachází také ve výplních dveří a na volantu. Mimochodem, pamatováno bylo i na praktické detaily. 

Systém pohonu
Hybridní pohon s možností externího nabíjení. Spalovací motor je přeplňovaný šestiválec TSI o objemu 3,0 litru s přímým vstřikováním benzinu, vyladěný na nejvyšší výkon 220 kW/299 k a maximální točivý moment 500 N.m. Elektrickou část hybridního pohonu tvoří lithium-iontový akumulátor (ve středovém tunelu) a dva elektromotory. Přední elektromotor je integrován do skříně šestistupňové převodovky DSG (DQ400E) a poskytuje nejvyšší výkon 40 kW, zatímco zadní elektromotor nabízí 85 kW. Nejvyšší výkon celého systému je 279 kW/380 k. Kupé s nejvyšší rychlostí 250 km/h zrychlí ve sportovním režimu „GTE-Mode“ z klidu na 100 km/h za pouhých 5,0 sekundy. Průměrná spotřeba paliva (kombinovaná) činí pouhých 2,0 l/100 km. V režimu „E-Mode“ dokáže překonat vzdálenost minimálně 50 km s čistě elektrickým pohonem, a tím s nulovými emisemi. Celkový dojezd studie je více než 1200 km.

GTE je přitom klasickým plně hybridním vozem, který při zpomalování nabíjí akumulátor rekuperací kinetické energie a v závislosti na jízdní situaci automaticky používá k pohonu motor TSI a/nebo elektromotory. Díky hospodárné technice TSI se může studie Sport Coupé Concept GTE pochlubit i v tomto režimu mimořádnou hospodárností.

V režimu „E-Mode“, který může řidič aktivovat tlačítkem, zajišťuje pohon vozidla výhradně elektromotor o výkonu 85 kW na zadní nápravě. Při čistě elektrické jízdě je V6 TSI odpojen spojkou od hnacího řetězce a deaktivován. Elektromotory jsou napájeny z lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 10,7 kWh. Napětí 12 V pro palubní síť zajišťuje měnič DC/DC. Akumulátor je nabíjen z vnějších zdrojů elektrické energie nebo za jízdy.

„GTE-Mode“. Aktivací tlačítka GTE přejde vůz do režimu „GTE-Mode“, který zpřístupní mimořádně agilní stránku kupé. Charakteristiky pedálu plynu, převodovky a řízení jsou nyní ještě sportovnější. Kromě toho se TSI a elektromotory při požadavku velké dynamiky v režimu „GTE-Mode“ vzájemně podporují, aby měl řidič k dispozici maximální hodnoty systémového výkonu a točivého momentu.

Dvojitý režim „Battery Hold“ (stav nabití akumulátoru zůstává konstantní), resp. „Battery Charge“ (akumulátor je nabíjen během jízdy) je aktivován v podmenu informačního a zábavního systému. Tento režim například umožňuje v cílové oblasti města čistě elektrickou („E-Mode“), a tím bezemisní jízdu.

Concept GTE poháněna prostřednictvím všech čtyř kol. V tomto případě (a při nízkém stavu nabití akumulátoru) funguje nyní motorem V6 TSI poháněný přední elektromotor pouze jako generátor, který vyrábí elektrickou energii pro svůj protějšek na zadní nápravě. 

Technické údaje studie Sport Coupé Concept GTE

 

 

 

Karoserie/kola

 

Koncepce

4dveřové a 4místné kupé

Délka/šířka/výška

4870 mm/1865 mm/1407 mm

Rozvor

2841 mm

Zavazadlový prostor

480 litrů

Kola/pneumatiky

9,5 J x 21, ET45/265/30 R 21

 

 

Pohon

 

Systém pohonu

Plně hybridní soustava s možností externího nabíjení

Přenos hnací síly

Pohon všech kol s „elektrickým spojovacím hřídelem“

Zážehový motor

3.0 V6 TSI (turbodmychadlo, přímé vstřikování)
220 kW/299 k/500 N.m

Elektromotory vpředu a vzadu

40 kW/220 N.m a 85 kW/270 N.m

Výkon hybridního systému

279 kW/380 k

Převodovka

6stupňová DSG (DQ400E)

Druh akumulátoru

Lithium-iontový

Kapacita akumulátoru

10,7 kWh

 

 

Jízdní výkony/spotřeba paliva

 

Nejvyšší rychlost v hybridním režimu

250 km/h (elektronicky omezena)

0-100 km/h

5,0 s

Spotřeba paliva (kombinovaný cyklus EU)

2,0 l/100 km

Emise CO2 (kombinovaný cyklus EU)

46 g/km

Dojezd v režimu elektrického pohonu

> 50 km

Celkový dojezd

> 1200 km

Video

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Generální partner portálu:

  

       

Partneři portálu:



 

 

      

Další portály mediální skupiny HMG:

        

     CELEBRITYHOUSE.cz

 

PORTÁLY HMG :

www.carshouse.cz    www.menhouse.cz  www.womenhouse.cz  www.luxuryhouse.cz

www.gastrohouse.cz  www.celebrityhouse.cz  www.cinemahouse.cz  www.househouse.cz

www.kidshouse.cz   www.bookhouse.cz   www.hotelhouse.cz 

www.nicemagazine.cz  www.homemagazine.cz   www.golfmagazine.cz  www.letniservis.cz

 www.inspirovanikrasou.cz  www.sefredaktorzavolantem.cz   www.rozhovoryzavolantem.cz

www.watchhouse.cz  www.luxusniplaze.cz  www.luxurymagazine.cz

www.snehovyservis.cz  www.podcasthouse.cz  www.menhouseman.cz 

www.nejlepsikavarny.cz  www.onlyfashion.cz   www.prazskeprikopy.cz  www.bydletestylove.cz  

www.HMGmagazine.cz

  

TOPlist