Automobilka KIA na letošním detroitském autosalonu představila nový model sportovního liftbacku s délkou 4,8 metrů a pohonem zadních kol.
Stinger byl představen s benzinovými motory. Pro severoamerickém trh bude základem přeplňovaný čtyřválec s dvoulitrovým obsahem a výkonu 188 kW. Vrcholem této modelové řady bude Stinger GT s šestiválcem twin-turbo o výkonu 269 kW, GTčko budeme mít zrychlení z 0-100 km/h za 5,1 sekundy a maximální rychlost bude 269 km/h.
V nabídce budou různá provedení litých kol a pneumatik. Modely s přeplňovaným čtyřválcem 2,0 litru jsou obuty do sportovních pneumatik 225/45 R18, zatímco vozy poháněné jednotkou 3,3 litru V6 obouvají 19" kola s pneumatikami rozdílných rozměrů: 225/40 R19 vpředu, resp. 255/35 R19 vzadu. V kombinaci s dvojitě přeplňovanou jednotkou 3,3 litru se standardně dodávají odvětrávané brzdové kotouče Brembo se čtveřicí pístků vpředu a dvoupístkovými třmeny na zadních kolech.
Technické specifikace (modelového provedení pro USA) | ||
Motor | Stinger | Stinger GT |
Typ/uspořádání | Řadový čtyřválec 2,0 litru s přeplňováním, Theta II | Vidlicový šestiválec 3,3 litru Twin Turbo, Lambda II |
Max. výkon (předb. údaje) | 255 k při 6200 ot/min | 365 k při 6000 ot/min |
Max. točivý moment | 353 Nm při 1400 až 4000 ot/min | 510 Nm při 1300 až 4500 ot/min |
Blok | Hliníkový | Hliníkový |
Hlava | Hliníková | Hliníková |
Ventilový rozvod | DOHC D-CVVT 16v | DOHC D-CVVT 24v |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 cm3 | 3342 cm3 |
Vrtání x zdvih (mm) | 86 x 86 mm | 92,0 x 83,8 mm |
Kompresní poměr | 10,0:1 | 10,0:1 |
Systém rozvodu paliva | GDI (přímý vstřik paliva) | GDI (přímý vstřik paliva) |
Požadované palivo | Dopor. vysokooktanový benzín | Dopor. vysokooktanový benzín |
Pro Evropu se počítá hlavně se vznětovým motorem, po kterém je v těchto končinách poptávka více než po benzínových.