Britský vůz od společnosti Trident přináší na zadní kola výkon až neskutečných 669 koní měl by na svou nádrž ujet až 3 218 km. No, samozřejmě na papíře.
Ano, vím, co chete říct. Diesel v supersportu. Nafta, vážně? Nicméně je potřeba brát v potaz, že za poslední roky se v tomto odvětví udál velký posun. Takže eliminace "traktorového" zvuku a určitý nedostatek výkonu ve srovnatelných objemech se začíná pomalu ale jistě stírat.
Nově budou zadní kola trápit mohutným točivým moment tři nové verze automobilu Iceni - základní provedení, verzi fastback zvanou Magna a kombík pojmenovaný Venturer. Všechny tři přitom mají stejnou pohonnou jednotku, a to 6,6litrový dieselový osmiválec naladěný standardně na 400 koní a 952 Nm točivého momentu. S tímto stádem přitom sprint na stovku (resp. na 96 km/h) zvládne za 3,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí na 306 km/h. Nicméně tím to zdaleka nekončí. Je možnost objednat jeden ze čtyřech dodatenčných výkonových paketů, díky kterým se dostáváte na opravdu zajímavá čísla, nebo naopak výkon zlstává stejný a vylepšen je vzhled interiéru. O to se právě starají pakety Premium a Luxury. U sady Performance však již dostáváte pod pravou nohu 436 koní a 1 292 Nm, s paketem Track pak výkon vyskočí dokonce na 669 koní a točivý moment na 1 428 Nm. Bohužel v těchto případech zůstává jízdní dynamika neznámá.
Sám Trident pak tvrdí, že rychlejší dieselový vůz na planetě nenajdete. Vedle dynamiky pak Iceni vychvaluje také spotřebu, který by i díky šestistupňovému automatu měla být na hodnotě 4,1 l/100 km. Právě díky takto nízké hodnotě by měl akční radius tohoto auta být 3 218 km. Nutno poznamenat, že se jedná o hodnoty po natankování bionafty, ale i tak jsme spíše skeptičtí.
Základní cena otevřeného modelu Iceni pak startuje na sumě 96 000 GBP (cca 3 168 000 Kč), s plnou výbavou však z Vaší peněženky ukousne 126 000 liber (4,158 mil. Kč). Verze Magna bude ještě o něco dražší a o verzi Kombi nejsou zatím žádné zpráv, i jeho vzhled nám zůtává utajen.