Ve Wolfsburgu mají zřejmě rádi Velikonoce. Tenhle velikonoční zajíček má 400 koní a na stovku doskáče za 3,9s.
"Základní" Golf ve specifikaci R (aktuálně nejsilnější provedení) už tak nabízí dřívě těžko uvěřitelných 300 koní na hatchback. Volkswagen však jde ještě dál a připravil edici R 400. Zatím v provedení konceptu, ale ruku na srdce, zde se díváme na hotové auto!
Novinka byla představena na autosalonu v Pekingu a přinesla nečekané informace a použitou techniku. Prvně se zaměřme na design vozu. Ten je i verzi R 400 stále takový, na jaký jsme u VW zvyklí. Po vzoru R si na nic nehraje, žádné přehnané stylistické prvky, zároveň si ho však nesplete s nějakou základní verzí. Zůstává tak stejně jako jeho 300 koňový bratříček vlkem v rouše beránčí. Dynamické parametry, které nabízí by do něj určitě jen tak někdo neřekl.
Automobilka již dříve řekla, že R 400 zrychlí na stovku za 3,9 sekundy a dosáhne rychlosti až 282 km/h. To jsou pozoruhodné údaje, ten druhý je ale nakonec trochu jiný - maximálka je „pouze” 280 km/h, to už je ve výsledku úplně jedno, ikdyž věříme, že s tímto hardwarem by vůz byl schopný zaútočit i na číslovku kolem hodnoty 300. Tou jednoznačně pozitivní ale je, že VW nám v tomto autě nenutí automat DSG, jak je tomu v poslední době zvykem. Byť převodovku DSG aktuální i původní tisková zpráva zmiňuji, koncept má podle oficiálních fotek evidentně manuální šestistupňovou převodovku. Pokud se automobil dostane do sériové výroby, bude zřejmě možnost volby. A to je vždy zpráva výborná!
Oproti verzi R jsou zde přeci jen změny v designu. Automobil bude více přisátý k zemi a to konkrétně o 20mm. Má agresivněji střižené nárazníky a pár žlutých linek. To je v podstatě vše a situace není zásadně jiná ani uvnitř, skořepinová sedadla, žluté detaily a prvky interiréru imitující karbon.
Další detaily zatím nejsou známé. Motor by měl být odvozený od soutěžního Pola R WRC, nicméně instinkt tak nějak říká, že se bude jednat o úpravu 300 koňové jednotky z Golfu R a tohle je dobře použitý marketing. Samozřejmostí je také použitý pohon všechno kol 4Motion. Nejpodstatnějším technickým detailem je tak zachování hmotnosti 1 420 kg.
Nezbývá, než doufat, že se tato bestie v kabátku Golfu dostane do sériové výroby.