Připravujeme

Obsah:

LEDEN / ÚNOR 2017

Mercedes-Benz Maybach Vision 6
Tesla P 100 D
Autosalón Paříž 2016
BMW Alpina B7 Biturbo
Fenomén jménem SUV
Elektromobilita
Pirelli kalendář 2016

A ještě mnohem více...

 

image_10244

Zaměřeno na Formuli 1: Red Bull Racing Team

Letošní, v pořadí již 68. sezóna Mistrovství světa vozů Formule 1 je sice spíše ještě na svém začátku, nicméně z dosavadních výsledků je patrné, že to z pohledů celosezónních ambic budou mít jezdci stáje Red Bull Racing opravdu těžké. Technický náskok dvojice přímých konkurentů v boji o přední příčky Mercedes – Ferarri před rakouským závodním týmem je zcela patrný; pojďme se proto podívat na to, co stojí za tím, že dosavadní výsledky Red Bullu zůstávají za očekávaními a jaké jsou plány a ambice týmu do zbytku sezóny.

Úvodem je třeba zmínit, že samozřejmě nelze říct, že by v Red Bullu postavili zcela špatné auto. Naopak, drží se v těsném závěsu za italsko-německou dvojící, přičemž právě i díky rakouské stáji se stala Formule 1 v rukou nových majitelů opět z diváckého pohledu atraktivní záležitostí a nabízející spousty nečekaných zvratů. Nicméně je třeba podotknout, že navzdory několika umístěním na stupních vítězů Red Bull za Mercedesem a Ferarri celkově zaostává. Důvodů je několik: motor, aerodynamika a jezdci. Nicméně pěkně popořadě.

Motor a šasi

Zajímavý náhled na výkon motoru Red Bullu ve srovnání s konkurencí poskytnuly statistiky z hned prvního závodu letošní sezóny v australském Melbourne. Z nich je patrné, jak šestiválcový motor Renault R. E. 17 s výkonem více než 900 koňských sil, ze sponzorských důvodů přebrandovaný na Tag-Heuer, je se svými německými a italskými konkurenty relativně srovnatelný, neboť se s ním podařilo jezdcům Renaultu, jejichž vozy uvedený motor využívají rovněž, hned dvakrát na měřených úsecích proniknout mezi nejlepších šest (konkrétně jedno šesté a druhé místo Nico Hülkenberga). Pohříchu se však mezi nejrychlejšími jezdci neumístili piloti Red Bullu, když nejlepším výsledkem bylo až čtvrté místo na druhém měřeném úseku v podání Maxe Verstappena. Je tedy otázkou, zda lze tuto skutečnost přičítat spíše jezdcům, nebo aerodynamice a celkovému nastavení vozidla.

Sluší se doplnit, že v rozhovoru po Velké ceně Španělska právě zmiňovaný Verstappen naznačil, že Red Bull, resp. jím motor od Renaultu by se měl v průběhu sezóny dočkat upgradů, které by měly přispět ke zvýšení výkonu. Uvidíme, do jaké míry se jedná spíše o zbožné přání mladého Holanďana či PR vyjádření pro fanoušky; v každém případě však tato vyjádření přinejmenším objektivně zvyšují míru fanouškovského očekávání, díky kterému bude live sázení na výsledky jednotlivých závodů ještě zajímavější.

Jezdci – mladí a rychlí

Piloty vozů stáje Red Bull Racing jsou v letošní sezóně Holanďan Max Verstappen a australský matador Daniel Ricciardo. Zatímco u Ricciarda byly jeho kvality s ohledem na výsledky z předchozích sezón známy, u teprve devatenáctiletého Verstappena visel velký otazník. Na základě dosavadních výsledků se nicméně zdá, že sázka na novou mladou krev byla trefou do černého, neboť se Verstappen již dokázal probojovat na stupně vítězů a jeho lepšímu umístění v celkovém pořadí částečně zabránily i technické problémy brzdové soustavy a havárie. Prakticky totožnými slovami lze přitom charakterizovat i dosavadní vystoupení „klidné síly“ Ricciarda. O tom, že jsou si kvalit svých pilotů vědomi i šéfové stáje svědčí i fakt, že jako jediný z celého startovního pole má právě Red Bull zajištěno pokračování celého jezdeckého týmu i v následujícím ročníku. Uvidíme tedy, nakolik se sázka na dlouhodobou koncepci osvědčí již ve zbývající části sezóny aktuální.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

FOTOREPORTY

AKCE

CARS & GIRLS

Generální partneři portálu:

              

Partneři portálu:

            

Další portály mediální skupiny HMG:

       

TOPlist